Inlaatspruitstuk 2.5 20v turbo

Gestart door C van den Anker, 03-01-2024 22:51:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C van den Anker

Dames en heren,

Vraagje🤔
Kan ik een 2.5 20v turbo inlaatspruitstuk plaatsen op een 2.5 20v non-turbo? Het betreft hier een 850 uit 1996.
Afgelopen zomer is op de A1 het tandwiel van m'n waterpomp afgebroken met alle gevolgen van dien... na een (zeer) lange speurtocht heb ik een gereviseerde cilinderkop kunnen aankopen. Tijdens het terug monteren van het inlaatspruitstuk brak de bout, die de slang van de stappenmotor vast zet achter het gasklephuis, af. Poging gewaagt tot uitboren, helaas zonder succes. De slang zit er nu los in. Voelt niet goed.
De inlaatspruitstukken voor de 2.5 20v zonder turbo zijn behoorlijk schaars geworden. De turbo varianten zijn echter nog ruim te krijgen. Vandaar mijn vraag.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groeten,
Cleon van den Anker

Huidig arsenaal:
Volvo 850 estate 2.5 20v
Volvo V70 2.4 10v
Met pijn in het hart verkocht:
Volvo V70 2.4T Ocean Race
Volvo 850 estate 2.5 10v

pcpg.janssen

Heb even gekeken, maar de pakkingen zijn niet uitwisselbaar. Dus ik gok haast de spruitstukken ook niet. Hebben ze bij Elferink of Auto Rima niets meer?

Maestro12

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

C van den Anker

Beste Maestro12,

Bedankt voor de tip!
Gelijk gekocht. Hij is wel wat smerig, maar een goede schoonmakbeurt maakt 'm vast weer prachtig.

Grtz
Huidig arsenaal:
Volvo 850 estate 2.5 20v
Volvo V70 2.4 10v
Met pijn in het hart verkocht:
Volvo V70 2.4T Ocean Race
Volvo 850 estate 2.5 10v

C van den Anker

@pcpg.janssen,

Beide bedrijven hebben 'm al een tijdje niet op voorraad helaas.

Evengoed bedankt voor het meedenken!
Huidig arsenaal:
Volvo 850 estate 2.5 20v
Volvo V70 2.4 10v
Met pijn in het hart verkocht:
Volvo V70 2.4T Ocean Race
Volvo 850 estate 2.5 10v

C van den Anker

Nou... het inlaatspruitstuk dat ik ogenschijnlijk gekocht had bleek toch niet meer op voorraad. Na weer een zoektocht had ik er een gevonden in Spanje. Gekocht en inmiddels gearriveerd! Nu heeft dit spruitstuk een afwijking t.o.v. de bestaande! Als je voor de motor staat bevind zich aan de linkerzijde van het spruitstuk een nippel waar (ik geloof) de carterventilatie oa op aansluit. Deze nippel is NIET aanwezig?? Verder is het een kopie van de bestaande. De pakkingen hebben dezelfde vorm en de type aanduiding is bestemd voor een B5254S motor. Kan iemand hier iets inhoudelijks over zeggen?? Ik snap het nm niet.

Mvg,
Cleon van den Anker
Huidig arsenaal:
Volvo 850 estate 2.5 20v
Volvo V70 2.4 10v
Met pijn in het hart verkocht:
Volvo V70 2.4T Ocean Race
Volvo 850 estate 2.5 10v