TKA: Nu met beeld, mijn trouwe Classic T5

Gestart door thuur, 27-03-2024 19:17:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Wegens diverse ontwikkelingen, maar vooral omdat er te weinig mee gereden wordt, vanaf 1 mei:

Mijn V70 Classic T5 1997 Handgeschakeld. Zwart, beige lederen interieur, bijna full option met nieuwe APK. 470dkm, wordt nog mee gereden. Uiteraard heeft deze auto, naast bijna 50.000 liter Super 98 alle beurten gehad en heel veel meer. Ik heb het niet bijgehouden, maar dit is een greep:

Recent vervangen
Draagarmen, wederom de remklauwen achter (van de 760), koplampen, Ferrita catback, achteras bussen

Afgelopen jaren
Schokdempers, bobine, LMM, nokkenas/krukas sensor, ontsteking, vacuumslangen, massakabels, brandstofpomp, alle keerringen. Sowieso zijn alle slijtagedelen minstens eenmaal vervangen.

Setup en upgrades
18T, blauwe injectoren, Ferrita DP met kat, custom chip (ca. Stage 3), Dynaudio met 100 Watt versterker, R-deurpanelen, HU1205 met Yatour en Parrot, veerpootbrug voor en achter, 302mm remmen, Samco intercoolerslangen, LED knippers met Yits-schakelaar, Follow Me Home, R-bumper, XC-grille, dakspoiler, hondenrek, R koppeling, 306 pk en 486 Nm op de rollenbank, Perfo 16" T5 wielen met winterbanden (ook reservewiel).

Ik ben vast een hele boel vergeten hierboven maar ik denk dat het wel duidelijk is ;D


Uiteraard heeft deze auto hier en daar een krasje en een deukje conform de kilometerstand. De voorstoelen kunnen een opknapbeurt gebruiken en de blanke lak op het dak ligt deels verspreid door West Europa. Ook de voorbumper, voorruit en achterklep verraden de leeftijd als je goed kijkt. Het veertje van de klink links binnen is ook weer kaduuk, maar je krijgt er een goede klink bij. Evenals de originele alarmlichtschakelaar, het sneeuwkapje, het origineel bovendek van het dashboard, een MAP sensor en de kapotte rollo mag je ook hebben als je wilt. Verder werken alle lampen en opties voor zover ik weet, zelfs de trage cruise control en de airco.

Er scheelt absoluut niets dringends, maar de injectoren zijn wat vervuild van het vele stilstaan. Daarom loopt ie koud soms wat rommelig. Ik ben er nu twee weken mee gaan werken en het is al niet meer merkbaar. Hij geeft een paar keer per jaar een lambdalampje op de MAP sensor. Bij de volgende beurt heb ik opstaan dat er rondom nieuwe remblokken op mogen en nieuwe remvloeistof in mag (dat zou in overleg nog kunnen). De distributie moet bij ongeveer 500 dkm weer gedaan worden en als ie een tijdje stationair heeft gedraaid is er een blauw pluimpje waarneembaar (klepsteelrubbers). Maar het is zeker geen olieboot, ik schat een liter op 3000km wat ik erg acceptabel vind voor een ongeopend blok. Ik weet zeker dat deze auto nog heel erg veel plezierige kilometers kan maken. Alle keuringen proefritten toegestaan.


Wordt voorlopig alleen hier te koop aangeboden. Reageren via PB, niet naar de prijs vragen maar gewoon een bod doen, afspraak maken of een verzoek voor een foto vanuit een bepaalde hoek. Ik log niet dagelijks in, dus een reactie kan even duren.


Gr. A