Condens + Andere lekage.

Gestart door BaracudaT5, 12-07-2005 18:57:45

Vorige topic - Volgende topic

BaracudaT5

Ik heb even een vraag.

Ik heb 3 "plasjes" onder mijn auto liggen.
1 is een lekke slangklem/lekke radiator. (Word gemaakt door dealer garantie)
2 is condens van de airco na het rijden. (ijskoud water)
3 is ook gewoon water alleen ligt ongeveer in het midden van de auto ter hoogte van de scharnieren van de voorportieren.

Nummer 1 en 2 zijn duidelijk maar dat 3e plasje wil ik even aan jullie vragen of dat normaal is?
Het is niet dat het eruit stroomt, maar zit daar ook iets waar condensvorm op komt?
Ik vraag dit, aangezien ik afspraak moet maken. Om nog wat puntjes op te laten lossen.

mehn

Het condenswater uit de verdamper loopt door een slangetje onder je dashboard en komt in het midden van de auto thv je versnellingspook uit de bodem. Kan het dat zijn?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BaracudaT5

Ja dat verklaard een hoop.

Als je voor de auto staat, ligt er helemaal links onder de airco "box" ook water.
Dit drupt van een oliefilter achtig ding af. Dit zwart ding is koud en zit helemaal onder de condens dus dat zal ook wel zo horen.

Dan weet ik in iedergeval dat er 2 condensplasjes kunnen zijn. En dat de 3e koelwater is, maar dat wist ik al :) Thanks

thuur

Als je die condens nr.2 niet wilt hebben moet je de airco 5 minuten voor het einde van de rit uitschakelen. Is veel beter voor de airco en jouw gezondheid.

Groet,
Thuur die een monteur ook een keer zag wegspringen onder zijn auto toen de monteur de auto (met automatische airco/ECC) zelf even op de brug had gereden ::) De goede man had bijna een kletsnatte ijskoude nek omdat er een redelijke plasje in een keer naar beneden kwam ;D