Advies gevraagd: Unielak Black stone 019-11

Gestart door SjoerdW, 28-08-2024 15:38:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SjoerdW

Reeds gevonden op dit forum:

Kleurcode
019-11 = black stone - BASF verf / solvent based.

Dus geen blanke lak eroverheen.

Heeft iemand ervaringen met specifieke verf fabricanten voor een goede zwarte unilak?

Black stone is toch gewoon écht zwart, geen poespas, gewoon 100% zwart?

En dan de hamvraag: bijgewerkte panelen wél of niet afwerken met een blanke lak als de rest van de auto deze niet heeft?

Youk

Dacht dat tegenwoordig alle lakken op waterbasis zijn omwille van milieunormen.  En die moeten altijd een blanke laklaag krijgen als bescherming.

SjoerdW

Citaat van: Youk op 28-08-2024 17:43:50Dacht dat tegenwoordig alle lakken op waterbasis zijn omwille van milieunormen.  En die moeten altijd een blanke laklaag krijgen als bescherming.

Hmm, dat zou dan betekenen dat je bij een klein stukje zwart overspuiten een heel paneel van blanke lak moet voorzien?

Youk

#3
Hmm, het zou misschien wel eens anders in elkaar kunnen zitten.  Ik heb net deze site gevonden: autolakopmaat.nl met wat uitleg over blanke lak.

Als ik dan op hun site een spuitbus vraag van cream yellow of black stone komt deze niets zeggen.  Wanneer ik dark olive pearl vraag krijg ik de melding dat blanke lak nodig is.

Wat ik hierboven zei is misschien enkel geldig voor professionele spuiterijen?

Net op dezelfde website even voor cream yellow in blik gekeken en daar zeggen ze wel dat er blanke lak over moet.  Zal dus inderdaad te maken hebben met de manier van aanbrengen.

Hieruit versta ik dat als je het met een spuitbusje kan doen je in jouw geval geen blanke lak laag nodig hebt.

SjoerdW

Citaat van: Youk op 29-08-2024 10:34:26Hmm, het zou misschien wel eens anders in elkaar kunnen zitten.  Ik heb net deze site gevonden: autolakopmaat.nl met wat uitleg over blanke lak.

Als ik dan op hun site een spuitbus vraag van cream yellow of black stone komt deze niets zeggen.  Wanneer ik dark olive pearl vraag krijg ik de melding dat blanke lak nodig is.

Wat ik hierboven zei is misschien enkel geldig voor professionele spuiterijen?

Net op dezelfde website even voor cream yellow in blik gekeken en daar zeggen ze wel dat er blanke lak over moet.  Zal dus inderdaad te maken hebben met de manier van aanbrengen.

Hieruit versta ik dat als je het met een spuitbusje kan doen je in jouw geval geen blanke lak laag nodig hebt.

Ten eerste dank voor uw verdere aanvulling/inzicht! Daar was ik zelf uiteraard ook al mee bezig maar dit is wel verhelderend.

Ik denk dat ik even contact op ga nemen met een spotrepair bedrijf, eens vragen hoe zij 't zouden aanpakken. Ik wil namelijk met een mooie verfspuit set zelf gaan spuiten, spuitbusjes ben ik niet zo'n fan van.