Doorzakkende zitting

Gestart door Daan_B, 07-02-2005 19:44:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT


hathü

Bij dit http://www.jvlnl.com/ of soortgelijk bedrijf maken ze het naar wens.

Wally850

Lijkt me niet toepasbaar of lijkt me niet te voelen??

Had net gebelt met soortgelijke stofferder in Pijnacker en schijnt dat het schuim vaak nog wel goed is maar de vering juist te ver doorzakt en dat ze die ook kunnen verstevigen zonder het schuim te vervangen...

daytonawim

Die naden in het zitvlak kan elke stoffeerder netjes voor je dicht lijmen hoor :-)

Als je daar zelf mee gaat klooien met lijm wordt het zeuren denk ik.

lebowski

Vandaag de zitting van de bestuurdersstoel inclusief verwarming vervangen. Als je de kussens naast elkaar legt zie je wel wat verschil maar niet schrikbarend. Dit is de normale variant, de harde wordt helaas niet meer geleverd.



Hier het kussens 'pre-wired' met tieraps. De verwarmingsmat is veel langer dan de zitting omdat die in de dwarsgleuven wordt gevouwen. De truuk is om eerst de mat goed in die dwarsgleuven te zetten en dan de rest. Lesson learned: doe nu de thermostaat er in! Die ben ik vergeten en moest ik er van onder in frotten.



Verder kun je de 2 langsbanen en de 2 dwarsgleuven helemaal vastzetten als het kussen nog nog niet in het frame zit, dan heb je meer werkruimte.


Het zit wel beter en je zit ook wat hoger, de zitting blijft wel wat vlak. Dit is een leuk werkje en je bent er wel een paar uur zoet mee.

guido5121

Wat je ook kan doen is op de sloop een goede bijrijdersstoel halen, daarvan zijn de kussens vaak minder versleten dan de bestuurdersstoel. Het schuim kun je zo overzetten en dan heb je zitting en leuning. Ik heb het ook gedaan, kosten 25 euro en een paar uurtjes werk.
2000 V70 Bi-Fuel
2002 Civic

ZC3rr0r

Citaat van: guido5121 op 03-05-2013 10:14:15
Wat je ook kan doen is op de sloop een goede bijrijdersstoel halen, daarvan zijn de kussens vaak minder versleten dan de bestuurdersstoel. Het schuim kun je zo overzetten en dan heb je zitting en leuning. Ik heb het ook gedaan, kosten 25 euro en een paar uurtjes werk.

Heb ik recent ook gedaan :)
Enige jammere is dat ik zitvlakken met één dwarsnaad had gekocht en in mijn vriendin d'r roffel blijkbaar bekleding met twee dwarnaden in het zitvlak zaten.

Vereist nochthans enige creativiteit ;)

Rvd

Hallo,
Een goed adres is Van der Werf in Leiden.
Zij kunnen het zitvlak weer opknappen. Het lastige is, is dat de zitvlakken niet meer nieuw te bestellen zijn.
Deze gasten kunnen toveren met foam voor het zitvlak en de rest van de stoel.