Veranderingen achter de schermen van het forum

Gestart door Ben, Gisteren om 11:15:00

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Toen ik op in november 2012 het beheer van het forum overdroeg aan de moderatoren en uiteindelijk in 2013 het domein www.volvo850forum.nl aan Thuur gaf kon ik niet vermoeden dat ik me 14 jaar later opnieuw bij jullie zou melden.

De aanleiding.

Het forum werd gehost op een server van Megasnel Hosting. De eigenaar daarvan is begin dit jaar gestopt met z'n bedrijf en met pensioen gegaan. Hij heeft alles overgedragen aan een ander die mijn hulp inriep voor zover het VOLVO gerelateerde websites betrof.
Ik heb contact met Thuur opgenomen om te vertellen dat hij in het vervolg een factuur van een andere provider zou krijgen waarop hij reageerde met de opmerking: "Nou eerlijk, ik kijk er helemaal niet meer op haha. Maar ik denk niet dat iemand het wil overnemen..."
Ik liet dat laatste even op me inwerken, overlegde met mijn technische steun en toeverlaat Kevin Walter en bedacht toen dat ik het domein wel weer terug zou willen nemen. Thuur gaf mij daar z'n GO voor en dus ...... staat het domein sinds enige dagen weer op mijn naam :-) Natuurlijk met dank aan Thuur voor het hosten (en betalen) van het forum gedurende de afgelopen jaren.

En verder:

1.    Je zult wellicht gemerkt hebben dat het forum eerder deze week even uit de lucht was. Dat had een reden. Het technisch onderhoud van dit forum wordt al jaren gedaan door Kevin. Hij heeft het forum verhuisd van de dure plek in een datacentrum naar een plek op een van zijn eigen servers. En daarvoor moest het forum even off-line.

2.    Ondanks dat ik sinds het afscheid van mijn S70 'Bommel' geen directe aanleiding meer heb hier rond te kijken, bezoek ik het forum nog met enige regelmaat en stel ik vast dat het lang niet meer zo actief is als 13 jaar geleden. Misschien is dat wel een understatement want ik zie dagen dat er maar 1 of zelfs geen nieuwe berichten zijn. Logisch gevolg van het feit dat er steeds minder 850's etc. rijden en er dus ook minder gebeurt waarover gediscussieerd moet worden. En er zijn natuurlijk oud-850 eigenaren die inmiddels in een nieuwere Volvo rijden en mogelijk zijn overgestapt naar het algemene Volvo-forum.nl waar álle modellen besproken worden.

3.    De software waar dit forum op draait is weliswaar belegen maar doet het nog wel. Kevin heeft al weer enige tijd geleden het stokje overgenomen van Mario, houdt het bij en repareert waar nodig, net als hij dat voor Volvo-forum.nl doet. Op de achtergrond onderzoekt hij hoe het staat met het actualiseren van de software cq het overstappen op het phpBB platform dat we ook voor Volvo-forum.nl gebruiken.

4.    Ik wil de moderatoren bedanken dat ze het forum al die jaren leesbaar en op orde hebben gehouden. KIM is minder actief en zal geen moderator meer zijn maar Mehn, Vulk en Thuur blijven gewoon modereren zoals ze dat altijd al deden. Ikzelf ben niet van plan me actief inhoudelijk met het forum te gaan bezighouden.

Je bent weer op de hoogte
Grt
Ben

big ben

Fijn dat het forum tot op heden blijft bestaan,  :eusa_clap:  wat je schrijft over minder activiteit dat is helemaal waar. Persoonlijk houd ik mijn blog netjes bij en vooral om het te gebruiken als zgn. na slagwerk. Uiteraard blijft het meelezen in de "treats" leuk en zal dat ook blijven doen  :) .