Cruise control inbouwen

Gestart door Ton, 23-06-2005 16:34:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ton

Ik zit er over te denken om een cruise control in te bouwen bij m'n '96er 850. Is er iemand die er ervaring mee heeft? En kan vertellen of het een makkelijk of moeilijk klusje is?
Een monteur (van een volvo specialist) heeft me een keer wel verteld dat de auto wel was voorberijd voor cruise controle, en wees me een stekker aan die onder de accubak zat. Onder de accubak zit echter al wel de computer van de gasinstallatie, dus misschien hier ook een alternatief voor?
Vond persoonlijk de uitleg die op de vadis dvd stond nog al "beknopt".

Johann

Heb ik gedaan op mijn '97 T5.
Stelt weinig voor. Ik heb wel een nieuw setje bij de dealer gekocht, niet bij een sloper vandaan ofzo.

Je moet het richtingaanwijzer armpje vervangen, een paar schakelaars bij de pedalen installeren en een stuurunit in de motorruimte plaatsten.
Handleiding is duidelijk, alle connectors zijn al aanwezig.
Het "lastigste" deel is het aftellen van 't vacuum potje boven je gaspedaal.

Verder krijg je echt waar voor je geld..

Heb voor een CC op de '00 S70T5 navraag gedaan en voor die auto heb je alleen een armpje nodig van €100,- en das geen geld!
Alleen jammer dat je voor de benodigde software dik over de €350,- moet neerleggen..... :o

HJ850

Ik heb het ook gedaan bij mijn '92 850

Ik heb wel de onderdelen van een 'donor' auto overgebouwd.
Inbouwen was inderdaad simpel aansluiten.

Enige twijfel zat bij mij bij de electra stekker van de rempedaal schakelaar: die kan volgens mij op 2 manieren er in.

Helaas helaas heb ik de CC echter nog niet werkend gekregen :-(

Tja, dan zit je dus wel even. Op vakantie heeft een volvo dealer er een uur aan zitten sleutelen, en niet werkend gekregen.

Dus sloop onderdelen is een beetje een gok natuurlijk, maar inbouw was simpel.

Je moet onder de accubak in de beugel  een pomp monteren en klaarligende stekker er in.
In de 'relais / control unit kast' bij de zekeringen een kastje pluggen
luchtslangetje van motorruimte naar binnen voeren door klaarligegnde rubber doorvoer buis (pomp naar pedalen)
En 1-2 schakelaars op pedalen (afh. van automaat of handgeschakelde bak)
inklikken en wederom klaarligegende stekker er in,
en bij gaspedaal pompje monteren.


 

thuur

Als een stekker er van 2 kanten in kan, dan is er vast een lipje afgebroken. Normaliter kan dit dus niet ;)


Gr 8)

HJ850

Inderdaad, moet ik dus nog maar eens met zaklamp onder de stuurkolom duiken en beter kijken...

llinssen

Citaat van: Johann op 23-06-2005 16:48:20
Heb ik gedaan op mijn '97 T5.
Stelt weinig voor. Ik heb wel een nieuw setje bij de dealer gekocht, niet bij een sloper vandaan ofzo.

Je moet het richtingaanwijzer armpje vervangen, een paar schakelaars bij de pedalen installeren en een stuurunit in de motorruimte plaatsten.
Handleiding is duidelijk, alle connectors zijn al aanwezig.
Het "lastigste" deel is het aftellen van 't vacuum potje boven je gaspedaal.

Verder krijg je echt waar voor je geld..

Heb voor een CC op de '00 S70T5 navraag gedaan en voor die auto heb je alleen een armpje nodig van €100,- en das geen geld!
Alleen jammer dat je voor de benodigde software dik over de €350,- moet neerleggen..... :o

Ik overweeg om uit mijn ouden naar mijn nieuwe 850 om te bouwen. Heb jij die handleding wellicht nog (zou je een scan kunnen maken en die posten)?

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Wauter

als je heel technisch bent kun je de delen van een sloopauto halen, ben je een beetje technisch: een nieuwe, originele bestellen en de handleiding goed lezen (kind kan de was doen). Heb je 2 linkerhanden: afspraak maken bij de dealer en in de buidel tasten. Wel altijd een originele nemen, die werkt het beste en onder alle omstandigheden.
Ik heb zelf bij een vroegere werkgever als monteur imitatiezooi ingebouwd: extra handle, bereik van 60 tot 160 en op is de koek enz enz, terwijl een oigineler van ong 40 tot max snelheid werkt en geleidelijker!
Geen gezeur= iets duurder, maar wel maximaal plezier!

Wauter

zoekfunctie? weet je wat een werk dat is om een antwoord te plaatsen? Laat degene die dit topic geopend heeft dat doen, hoef ik ook geen antwoord te geven. Zelf ook bij een volvo-dealer gewerkt, dus je bergrijpt: origineel heeft de voorkeur

Wauter

Citaat van: Ludo op 22-07-2005 00:16:09
Citaat van: Wauter op 21-07-2005 23:59:35
zoekfunctie? weet je wat een werk dat is om een antwoord te plaatsen? Laat degene die dit topic geopend heeft dat doen, hoef ik ook geen antwoord te geven.

nouja, als je geen moeite wil doen om te helpen moet je helemaal niks gaan typen.
wie had je daartoe verplicht?.

wilde alleen maar helpen met een antwoord, helaas is het voor jou een aanleiding om bijdehand te worden, de rest van mijn reply zal helaas minder netjes zijn en laat ik achterwegen...

Biesbosch

Ik stel me wel in een ander topic voor, maar even on topic, wij willen voor onze 850 estate uit 1996 2.5-20V een cruise control inbouwen en ik kan een "sloop" hiervoor kopen.

Is het werkelijk zo eenvoudig als hierboven en wat zou zoiets mogen kosten tweedehands?

Life is a lesson... You'll learn it when your through

petertje

heb dit ook gedaan bij mijn t5, een gebruikte gekocht bij marmans voor 200 pleuro, niet het makkelijkste klusje maar als je ff goed op dit forum zoekt voor wat verdere info en je er even goed de tijd voor neemt best wel te doen voor iemand die geen automonteur is. ;)
ik had alles in een middag goed werkend origineel en netjes in de auto. :)
een zeer bevredigend klusje alzeg ik het zelf.
let wel je auto moet er wel op zijn voorbereid, mij was verteld dat als je zowel electies ramen als spiegels hebt, je auto ook Cruise control voorbereiding heeft ???
in mijn geval ging de vlieger dus wel op.

succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

denkweb

Bennie Burgers heeft het gedaan op zijn eerdere 850. Let wel dat er nogal wat verschil is tussen cc op een diesel of op een 850 benzine!

(niet dat je de verkeerde meuk koopt).

llinssen

Citaat van: petertje op 27-07-2005 22:17:35
heb dit ook gedaan bij mijn t5, een gebruikte gekocht bij marmans voor 200 pleuro, niet het makkelijkste klusje maar als je ff goed op dit forum zoekt voor wat verdere info en je er even goed de tijd voor neemt best wel te doen voor iemand die geen automonteur is. ;)
ik had alles in een middag goed werkend origineel en netjes in de auto. :)
een zeer bevredigend klusje alzeg ik het zelf.
let wel je auto moet er wel op zijn voorbereid, mij was verteld dat als je zowel electies ramen als spiegels hebt, je auto ook Cruise control voorbereiding heeft ???
in mijn geval ging de vlieger dus wel op.

succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



hmm, die ramen heb ik (voor),  maar maar 1 van mijn spiegels is electrisch te verstellen (wel beide zijn verwarmd).  Hoe kan ik checken of de mijne voorbereid is?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.