weer terug ( nu met foto's!)

Gestart door gbb, 19-09-2006 10:08:12

Vorige topic - Volgende topic

gbb

na 3,5 jaar lid-zijn leek het me toch gepast om me eens voor te stellen..

Mijn naam is Giel, 19 jaren jong en ben woonachtig in Stadskanaal. Groningen ( die plek van de vele auto inbraken de laatste tijd.. zie ander topic)

In 2002 kochten mijn ouders hun eerste volvo 850. deze werd gebruikt door mijn moeder. het was een gle estate die met z'n mooie roffel er voor zorgde dat ik een grote fan werd van de 850-serie.
deze gle werd later ingeruild op een t-5 estate aut.  dat was natuurlijk helemaal super.

De automaat van de t-5 bleek echter na een paar maand met pensioen te willen en m'n vader heeft em toen omgeruild voor een audi a3 t.  een zet die ik hem nooit heb vergeven  :P

Omdat al deze dure turbogeblazen bakken toch een beetje overbodig waren als "2e autotje" kwam er een dikke jaar geleden een oude saab 9000 voor in de plaats.

inmiddels had ik m'n rijbewijs gehaald en rij ik intussen bijna een jaar in m'n saab 900 classic.
toen we weer een keer in een 850 reden waren we gelijk weer verslaafd: er moest weer een 850 komen.

toen ik een paar week geleden de saab 9000 van ma goed kon verkopen hebben we gelijk een dag later een 850 glt opgehaald. de auto is grijsmetallic met een zwart lederen interieur.. een combi die je weinig ziet op een 850 van eind '91.
de auto ziet er optisch uit als 1 van 5 jaar oud en rijdt geweldig.

Na een paar week rondrijden in deze auto weet ik weer waarom ik toen zo gek was van deze auto''s: wat een geweldige bak met natuurlijk die mooie roffel.

Ik zit er sterk over te denken om m''n eigen saab te verkopen en ook een glt te kopen.. maar dat horen jullie dan nog wel.  ;)

Op dit moment staat er een leen-s40 op de oprit omdat de distributie uit voorzorg vervangen wordt.. maar 10x liever een ouwe 850 dan zo''n s40!! dan weet je weer wat een echte auto is  ;)

naast mijn saab en de volvo heeft m'n pa een landrover discovery series 2 en hebben we nog een saab 96 en een volvo pv 544.. beiden in nieuwstaat. de volvo heeft men pa nu voor de 2e keer gerestaureerd en is zo'n 27 jaar in zijn bezit.

binnenkort zal ik eens proberen wat foto's te plaatsen..

verder wil ik nog effe kwijt dat dit forum echt super is.. een goeie sfeer en alle info die je nodig hebt kun je vinden en/of vragen.  zeker zo doorgaan!

eerst hou ik het maar weer voor gezien en ga snel die s-40 weer omruilen met de 850.. kunne we weer roffelen  :laugh:

misschien tot ziens op een meeting en de groeten,

Giel.

hier nog wat fototjes:

de rest van het wagenpark komt wel een andere keer  ;)

Vertigo

Welkom Giel,

Blijkt voor de zoveelste keer weer eens: eens een Roffel, altijd een Roffel.
Heb zelf ook ooit een Saab 9000 (2.3T) gehad, is leuk en snel, maar mist het roffel-gevoel.

Hoeveel heeft je 92-er gelopen? ook zoveel als een auto van 5 jaar oud (omdat ie er ook zo uit ziet)?

Foto's zijn van harte welkom (maar dat wist je al)?

Veel plezier,

Gr.

Jens

FGG

Welkom op 't Forum, Giel.

We zijn idd benieuwd naar de foto's (ook van de rest van het wagenpark, natuurlijk)

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

R o b

Citaat van: gbb op 19-09-2006 10:08:12
Op dit moment staat er een leen-s40 op de oprit omdat de distributie uit voorzorg vervangen wordt.. maar 10x liever een ouwe 850 dan zo''n s40!! dan weet je weer wat een echte auto is ;)

eerst hou ik het maar weer voor gezien en ga snel die s-40 weer omruilen met de 850.. kunne we weer roffelen :laugh:

Kijk ook uit een Volvo familie....welkom op het forum!
Maar ben voorzichtig met die X40-statements van je............ ;D

Gr, Rob

Eugene

Citeer
maar 10x liever een ouwe 850 dan zo''n s40!! dan weet je weer wat een echte auto is ;)

Kijk, iemand met verstand :P

If it's not blown, it sucks...

Niek

Welkom op het forum. Tja, Volvo for life blijkt maar weer eens ;)
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

Viper850

Ha, welkom medegroninger!

Kris

Citaat van: Niek op 19-09-2006 14:55:43
Welkom op het forum. Tja, Volvo for life blijkt maar weer eens ;)

Volgens mij zit het in de genen...  :laugh: Ik ben groot geworden in een Amazon die mijn vader inruilde voor een 343. :eusa_wall:

Welkom op het forum

Kris
Is het een vogel...?? Is het een vliegtuig...?? Nee het is een VOLVO!!

gbb

Allereerst bedankt voor het tot nog toe warme welkom  ;)

Citaat van: Vertigo op 19-09-2006 10:19:00
Welkom Giel,

Blijkt voor de zoveelste keer weer eens: eens een Roffel, altijd een Roffel.
Heb zelf ook ooit een Saab 9000 (2.3T) gehad, is leuk en snel, maar mist het roffel-gevoel.

Hoeveel heeft je 92-er gelopen? ook zoveel als een auto van 5 jaar oud (omdat ie er ook zo uit ziet)?

Foto's zijn van harte welkom (maar dat wist je al)?

Veel plezier,

Gr.

Jens

Hey.. je hebt zeker gelijk. een 9000 is een perfecte auto alleen de auto mist karakter wat een 850 en ook mijn 900 classic wel heeft.
de auto heeft 253.000 km. gelopen.. je ziet het er niet aan af. maar dat geldt voor de meeste 850's natuurlijk.

wat betreft de foto's: die zal ik binnenkort online proberen te krijgen. misschien is een ledengallery een idee? 

Citaat van: Robbocop op 19-09-2006 11:28:50
Citaat van: gbb op 19-09-2006 10:08:12
Op dit moment staat er een leen-s40 op de oprit omdat de distributie uit voorzorg vervangen wordt.. maar 10x liever een ouwe 850 dan zo''n s40!! dan weet je weer wat een echte auto is ;)

eerst hou ik het maar weer voor gezien en ga snel die s-40 weer omruilen met de 850.. kunne we weer roffelen :laugh:

Kijk ook uit een Volvo familie....welkom op het forum!
Maar ben voorzichtig met die X40-statements van je............ ;D

Gr, Rob

nou.. ik moet zeggen: de s40 is een 2-liter.. maar ik denk dat je met de glt nog behoorlijk moet doorpoken om deze voor te blijven.. viel me niet tegen.. alleen dat geluid    :eusa_silenced:

trouwens.. de volvo mannen hebben de hele auto nagelopen en er kwam nog wat meer achter weg.. dus morgen in de namiddag is de auto technisch weer 100 %.

het is de bedoeling om hem sowieso op de 3 ton te zetten. zal wel niet zo'n probleem zijn denk ik.

Kris

Citaat van: gbb op 19-09-2006 22:39:07

wat betreft de foto's: die zal ik binnenkort online proberen te krijgen. misschien is een ledengallery een idee? 

Dat van die ledengallerij vind ik een erg goed idee. Ik heb niet de kennis zoiets op te zetten maar wellicht voelt een ander zich geroepen?
Is het een vogel...?? Is het een vliegtuig...?? Nee het is een VOLVO!!

Frans Harkema

en er kwam nog wat meer achter weg..

Uhuh, dit is geen nederlands, Giel!    :eusa_naughty:

;D ;D ;D

P.s. ik heb zelf een 99T en een 900T gehad, met veel plezier gereden, maar het is inderdaad geen Volvo.

Ricardo

Heb hier nog een 900 van 94 staan een 2.3 op gas. Raak m aan de straatstenen niet kwijt. Staat al 1.5 jaar te wachten op schroothoop of liefhebber. Die laatste zijn er niet meer me dunkt.

Turbobiker

Citaat van: Kris M op 19-09-2006 22:49:32

Dat van die ledengallerij vind ik een erg goed idee. Ik heb niet de kennis zoiets op te zetten maar wellicht voelt een ander zich geroepen?

Sterker nog, het is een briljant idee. Zo briljant dat iemand het al eerder had :eusa_whistle:
De Tussenpaus

gbb

Citaat van: Frans Harkema op 20-09-2006 00:29:07
en er kwam nog wat meer achter weg..

Uhuh, dit is geen nederlands, Giel!    :eusa_naughty:

;D ;D ;D

.

Zolang de boodschap maar overkomt  ;)

Citaat van: Ricardo op 20-09-2006 00:36:37
Heb hier nog een 900 van 94 staan een 2.3 op gas. Raak m aan de straatstenen niet kwijt. Staat al 1.5 jaar te wachten op schroothoop of liefhebber. Die laatste zijn er niet meer me dunkt.

De liefhebber is 19 jaar geleden geboren.. en woonachtig in stadskanaal..  ;D
help je graag van de saab af.. zeg maar wanneer ik em op kan komen halen.  :P

ik denk dat de ng900 niet zozeer de liefhebber status heeft bereikt en zal bereiken als de classic 900.. dat is tenslotte ook de laatse echte saab.
ze liggen erg moeilijk in de markt.

echter.. ik ben voorzichtig op zoek naar een gasauto wegens aantal km/pj.
zie pb-tje  :)