Over geluk, gelukzalig en ongeluk

Gestart door Turbobiker, 29-07-2005 21:56:27

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Volvo 850 rijden houdt je bezig. Zo bleek het vermeende lekken van de krusas-keerring mee te vallen. Hoe ik moet verklaren dat er vlak na de montage van de nieuwe turbo er drie liter op 2000km bij moest en nu na een weekje en 3000(zware)km nog geen liter weet ik niet, maar ik noem het geluk.  :)

Leuk is als je bij een stoplicht naast een nieuwe Subaru Impreza staat. Gezien de extra dikke uitlaat en nog grotere spoiler dan standaard, zal er ook wel een chippie in zitten. Als je dan iets sneller op het groen reageert, dan kan zo een bestuurder het niet laten flink door te trekken en net voor je te gaan staan bij het volgende stoplicht. Als zijn voorganger dan bij pakweg 40km/u aan de kant gaat en meneer Impreza volgas geeft en er een truttige 850 op zijn bumper geplakt blijft tot 120 (toen liet ik maar gas los, was al ver over de plaatselijke limiet :-X ) dan voel dat gelukzalig. Zeker als meneertje Impreza een stoplicht verder stug voor zich uit blijft kijken. ;D ;D

Als je dan een dorp verder op een kruising netjes voorrang krijg en er achter die auto iemand voor jouw neus langs af wil slaan (op mijn weghelft dus) en die daarbij stevig je bumper raakt, dan heb je dus een ongeluk. >:( Balen, maar gewoon een kwestie verzekering waarschijnlijk. En nu is zo een R-bumper toch wel erg mooi, dus laat ik deze laatste belevenis niet negatief opvatten, maar het zien als een kans om de 850 optisch te verfraaien. Je zou het dus bijna geluk noemen dat ik een ongeluk kreeg ;) 8)
De Tussenpaus

The Saint

Da's heel vervelend voor je Turbobiker. Als je voor de R bumper gaat maak je idd van dit nadeel een voordeel.

Suc6 Rmee!
No shirt no shoes, no pinball

denkweb

nou nog zien of de expert van de verzekering daar ook zo over denkt... die komen gerust met de kosten van een imitatie bumper op de proppen...

Joris_Scholte

Citaat van: denkweb op 29-07-2005 23:58:42
nou nog zien of de expert van de verzekering daar ook zo over denkt... die komen gerust met de kosten van een imitatie bumper op de proppen...

Heb er nog eentje liggen, mag je zo hebben

denkweb

Turbobiker

Citaat van: Joris_Scholte op 30-07-2005 00:15:40
Citaat van: denkweb op 29-07-2005 23:58:42

Heb er nog eentje liggen, mag je zo hebben

Bedankt, maar ik ga toch voor een echte R, eventueel maar wat bij betalen. En het is inderdaad altijd maar weer afwachten met die 'experts', daar kunnen we een heel topic over vullen denk ik... :-\
De Tussenpaus

ed

Ik denk als je je auto bij de dealer stalt voor taxatie dat ze echt wel van originele onderdelen uitgaan. Als er op het moment van aanrijding originele delen op stonden mag je toch verwachten dat de schade er ook mee wordt getaxeerd.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

Hangt van de leeftijd van je wagen af. Soms calculeren ze zelfs met gebruikte delen....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

denkweb

Citaat van: ed op 01-08-2005 09:43:37
Ik denk als je je auto bij de dealer stalt voor taxatie dat ze echt wel van originele onderdelen uitgaan. Als er op het moment van aanrijding originele delen op stonden mag je toch verwachten dat de schade er ook mee wordt getaxeerd.

Forget it! Ook experts kennen de tweedehands- en alternatieve onderdelen markt.
Ze creƫren aan de ene kant een restwaardemarkt zodat en vaste groep demontagebedrijven wrakken opkoopt en omgekeerd weten ze daar ook de tarieven voor de tweedehands meuk vandaan te toveren.

Weinig verzekeraars die zich daar in laten kennen en dan spreek ik uit ervaring(en).

(met een goede babbel kun je echter een heel eind komen, liefhebber, kapitale investering, grote hobby, huil-huil-snik, was zo mooi!  ;D)

fearless

Ach, wat is het toch heerlijk om een taxatie raport bij je auto te hebben waar alles in staat wat kosten betreft.  ;D

denkweb

Citaat van: fearless op 01-08-2005 17:34:59
Ach, wat is het toch heerlijk om een taxatie raport bij je auto te hebben waar alles in staat wat kosten betreft.  ;D

En ook dat zegt niet alles, dit is alleen van waarde als je verzekeraar de taxatie heeft goedgekeurd, uiteraard stellen ze er dan vaak ook een vervaldatum aan... goed overleg met je verzekering is het halve werk!

fearless

Citaat van: denkweb op 01-08-2005 18:20:22

En ook dat zegt niet alles, dit is alleen van waarde als je verzekeraar de taxatie heeft goedgekeurd, uiteraard stellen ze er dan vaak ook een vervaldatum aan... goed overleg met je verzekering is het halve werk!

Allemaal gebeurd, is nu nog 2 jaar en 11 maand geldig.  ;D

Turbobiker

Citaat van: fearless op 01-08-2005 18:52:13
Citaat van: denkweb op 01-08-2005 18:20:22

Allemaal gebeurd, is nu nog 2 jaar en 11 maand geldig.  ;D

Dat zijn dus de kleine lettertjes waar nooit iemand je op wijst en je alleen maar achter komt als het te laat is...
De Tussenpaus