Blow off valve T5

Gestart door StijnT5, 28-09-2005 16:39:26

Vorige topic - Volgende topic

animalT5R

Citaat van: eugene op 29-09-2005 11:01:04
Als je een open filter hebt en geen externe BOV, dan hoor je em wel een beetje blazen "pffff".

Als er nou een chip ingaat dan wordt dit geluid een stuk harder?

je turbodruk word dmv chippen hoger,dus het geluid word ook harder omdat ie meer druk ''uitblaast''.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

M a r c

Citaat van: Johann op 29-09-2005 09:44:56
Citaat van: StijnT5 op 29-09-2005 09:28:39
Aha, daarvoor moet ik dus écht doortrekken! Ik zal het eens proberen. Ben (nog) niet zo een gasgever tot +/- 6000 rpm als je dat bedoelt ;D.

Ben er trouwens gisteren achter gekomen dat het verbindingsslangetje van de turbodrukleiding aan die "kerstboom" onder dat ene kapje bij de motor, gescheurd was  :'(. Ik vond m'n turbodruk al zo laag, dus ik zoeken en jawel hoor, gescheurd! Even een tijdelijke reparatie uitgevoerd.

Ik heb het idee, dat ie nu een stuk sneller optrekt als voorheen. In principe heeft ie met die scheur wel valse lucht kunnen aanzuigen, dus dat zou een verklaring kunnen zijn. De turbodruk meter gaat nu ongeveer tot 3/4 van het wit gedeelte. Lijkt mij OK...

Aan zo'n externe BOV ga ik nog maar even niet beginnen. Eerst weer FF sparen, voor zover dat mogelijk is met m'n T5  ;D.

Ik weet nu in ieder geval hoe het zit met die BOV. En m'n T5 rijdt ook een stuk beter.

Bedankt!

Groeten, StijnT5

Ik denk dat zo'n open BSR filtertje met hitteschild nagenoeg eenzelfde effect geeft.

Is toch anders. Het afblazen van een externe dumpvalve (althans bij mijn Forge) is scherper/agressiever/fluitend en korter. Het aanzuiggeluid van mijn eigen open luchtfilterkit is echter wel mooi  8)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Luider dan het afblazen met open filter hoeft voor mij persoonlijk zeker niet. Je wordt zo al nagekeken op straat....tis een erg luide en diepe PSHH in ieder geval die al erg hard in het intereur doordringt. Duurt idd wel wat langer dan met een BOV
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

RonnieDuck

Ik heb een open BSR filter maar mijn afblaas geluid is echt heel zacht. Ik wil dit graag wel wat luider, zit hard te denken aan een BOV.
Wordt dit geluid ook al luider met chippen?? Dat is het misschien een idee om eerst te chippen,..wel een leuk kerstcadeautje voor mijzelf namelijk!!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

JCviggen

Heel zacht? Zou ik toch wel's willen vergelijken op een meeting of zo...want zelfs al bouw ik maar een halve bar druk op dan nog krijg ik een afblaasgeluid dat de bespoilderde opeltjes en citroens de bosjes injaagt...
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Johann

Citaat van: RonnieDuck op 29-09-2005 12:54:54
Ik heb een open BSR filter maar mijn afblaas geluid is echt heel zacht. Ik wil dit graag wel wat luider, zit hard te denken aan een BOV.
Wordt dit geluid ook al luider met chippen?? Dat is het misschien een idee om eerst te chippen,..wel een leuk kerstcadeautje voor mijzelf namelijk!!!

Ik heb een Green filter, KKK-K24 turbo welke met de standaard T5 software maar 0.65 bar doet en het afblaas geluid is heel erg hard. 5 straten verderop nog te horen...  :D

RonnieDuck

Toen ik nog mijn dichte originele filter had, was er helemaal geen afblaas geluid te horen!!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Lindert Bogers

Luister maar eens goed dan. Als je flink gas geeft tot de 3 000 rpm en dan ineens het gas loslaat hoor je heel zachtjes psssss. Ik hoorde het tenminste wel, wel even raampje open  ;)

Grt ThE DoCtOr