Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

Vandaag samen met AnimalT5R mijn carterontluchting nagekeken en de olieafscheider preventief vervangen. Dit was geen overbodige luxe want de afscheider zat al aardig vol met troep.
Klus in 3 uur geklaard en weer helemaal blij dit gedaan te hebben
Animal, waanzinnig bedankt voor je hulp en tijd en succes met je eigen reparaties. Hieronder nog een kleine fotoimpressie van de "klus".

MArcoV






Turbobiker

Wow, dat is geen kleine klus :o  En dat zomaar op straat.
De Tussenpaus

Erik_M.

Sowhe, wat een klus.   Fraaie foto's hoor !

Marco, heb je goed opgelet, kunnen wij het bij de R ook eens doen.

gRoet
eRik

@®-

Zullen we er dan gewoon een mini-meeting van maken want de mijne moet ook nog gedaan worden  ;D

animalT5R

#4
Zo staan ik er even lekker op  ;D
even een kleine toelichting voor degene die dit in de nabije toekomst ook wil gaan doen.
dan voornamelijk foto 2:
onderaan het inlaatspruitstuk(scrabble woord en 3 x de woordwaarde ;D) zie je 2 nokjes(wijzen richting het blok op de foto),hieraan zitten de oliepeilstok,en bevestiging voor spruitstuk,hier heb je dop 12 voor nodig en een hoop geduld en flexabiliteit(van je arm wel te verstaan) doordat je onder je spruitstuk moet wezen om deze los te krijgen.
aan de zijkant zie je een tuutje,hierop zit een slangetje en die wil nog wel eens afbreken,doordat deze poreus is geworden.
Tevens zie je op foto 2&3: de onderste boutjes van het spruitstuk.Deze hoef je er niet helemaal uit te draaien,hier zitten sleufgaten in,zodat je het spruitstuk er zo af kan pakken(wel naar boven toe ;))
Dan zie je op foto 3: de roestbruininge pakking ;D
op foto 4: De nieuwe mooie groene inlaatspruitstukpakking ;D ;D
Moet wel zeggen dat het op een 70 serie beter te doen is als op de mijne,je heb op de 70 serie veeeel meer ruimte om te sleutelen.
Als R nog vragen zijn,PB,no prob.
marco,was gezellig,en voor de mensen die zich af vragen wat ik nog moet doen,versnellingsbak,en distributie met aanhang,welke een dezer weken gedaan gaat worden.

hey Marco,jammer dat die van mij zo ver weg stond voor foto,had je me big brake kit beter kunnen zien ;)

hopelijk heeft/hebben jullie zo een duidelijk beeld van de ''knelpunten''
Heb het zo duidelijk mogelijk proberen te omschrijven,om het een ieder zo makkelijk mogelijk te maken,we zijn hier tenslotte om het elkaar zo makkelijk mogelijk te maken ;) :D
gr johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

mehn

"animalT5R, inclusief nepvet op zijn onderarmen"  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: animalT5R op 11-08-2005 15:24:15

onderaan het inlaatspruitstuk(
aan de zijkant zie je een tuutje,hierop zit een slangetje en die wil nog wel eens afbreken,doordat deze poreus is geworden.


Deze was bij mij ook afgebroken. Ik wist in eerste instantie niet waar 't slangetje aan vastgemaakt moest worden, totdat ik het afgebroken dingetje zag.........

Het is mij ook allemaal gelukt (ook op straat en ook nog in het donker  ::)), maar heb er wel wat langer over gedaan.
Maar ben er wel een beetje trots op dat het me toch is gelukt  :)

animalT5R

Citaat van: mehn op 11-08-2005 18:02:03
"animalT5R, inclusief nepvet op zijn onderarmen"  ;D
ohwja   >:( ;D ;)
hahahahahahaha
-voor de mensen die willen weten,er staat DEX--
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

denkweb


animalT5R

#9
correct
(was me trouwpak,niet verder vertellen,ons kleine geheimpie ;))
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

thuur

#10
Citaat van: Armin op 11-08-2005 15:10:34
Zullen we er dan gewoon een mini-meeting van maken want de mijne moet ook nog gedaan worden  ;D

Waar kan ik me inschrijven? ;D

Mooi jongens! Keep up the good work 8)


Gr ;)


edit: hier nog een topic over de turbo modellen: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=9304.0

MarcoV

Vandaag een stukje gereden en wat gebeurt er, oliedampen in mijn roosters naar binnen. Ik kijk onder de motorkap en zie achter het blok bij de luchtslang naar de uitlaat rook omhoog komen met de zelfde stank!!
Wat kan dit zijn? Zijn de kleine slangetjes op de luchtslang ook onderdeel van de carterontluchting en kan 1 van deze lekken?
Help!!

MarcoV

Oele

Hoi Marco,

Mischien is de aansluiting van de carteronluchting losgeschoten?

Deze loop idd naar de luchtslang beneden die tussen de turbo en luchtfilterhuis zit...

Mooi moment op hem te verlengen en lekker de staat op te blazen of in een jampotje  ;)
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

animalT5R

Marco,kan je er geen foto van laten zien hoe en wat.
Maar raar verhaal,als je hulp nodig heb,gewoon even bellen.
Maar alles wat we gister hebben gedaan,is het dus niet?
misschien dat ie nu ergenst anders een lek zit,omdat ie een ander soort druk heeft,noem ook maar wat..
gr
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

thuur

Ja, die kleine slangetjes zijn ook onderdeel van de carterontluchting. Grote kans dat een slangetje los geschoten is of gescheurd. Ze verstoppen namelijk ook :-\

De oliedampen zijn inderdaad carterdampen. Als het goed is zie je ze vooral als de motor nog koud is.


Gr 8)