Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

volvoarnhem

Met gepaste trots kan ik jullie mededelen dat het gelukt is!
Pens werk maar hij doet het!

richard911sc

ben er al even niet geweest hier, maare er stond toch ergens een how too? mbt carter ontluchting en de benodigde onderdelen?
zit nu een beetje in de goede mood, stuur recht gezet, sleepring probleem opgelost, uitlaat vervangen incl vierkant eindstuk en nog een paar kleine dingetjes.
binnenkort de kachelradiator vv en stoel rugleuning rep. dus dacht maar eens voorinlezen over carterontluchting..geen idee of het nodig is maar is iig 5 jaar niet gebeurd.
en als ik hier zo eea lees, dan moet ik er aan geloven.
kan iemand me een link geven?
gr richard

richard911sc

#482

j-jk

Ik moet ondertussen ook eens aan dit project beginnen, aangezien ik enigszins overdruk in mijn motor heb en ik langzaam doch zeker wat olie en water verlies.

Ik heb alleen geen idee welke onderdelen ik moet halen, en mijn dichstbijzijnde dealer heeft mij al bewezen (naar mijn mening) achterlijke prijzen te willen hebben voor losse onderdelen.

Iemand toevallig een lijstje voor een B5252S motor of een degelijk adres die mij ook eventueel kan bijstaan met vragen?
Ik woon tussen rotterdam en dordrecht in, en Svenscar in dordrecht heeft mij al €23,65 en €44,50 EX.BTW lichter gemaakt voor een Thermostaat en een KV Temp sensor. als ik dat dan vergelijk met nordicar of Estate services die ook Volvo originele onderdelen leveren voel ik mij aardig getild.

UserID6342

Mwuh, de prijzen die je nu noemt voor originele Volvo onderdelen zijn geheel normaal !  Ik denk dat je origineel vergelijkt met de imitatieprijzen op bewuste sites....

j-jk

#485
Ok, nouja de 2 website die ik aanhaal hebben het juist over volvo originele onderdelen en niet de "huismerken"
die zijn dan in de btw nog goedkoper.
Als ik bijvoorbeeld een internet stunter als winparts bekijk met 12 euro in de btw voor een Febi thermostaat dan krijg ik het idee dat 2x de prijs voor origineel toch echt ver over de top is.

buiten dat was er weinig mogelijkheid voor advies, en werd ik naar mijn beleving vreemd aangekeken dat ik naar onderdelen vroeg ipv een nieuwe volvo. dus ben ik op zoek naar een garage/dealer die wat meer affiniteit met "oude volvo's" heeft in de regio.
Aangezien het mij niet lukt alle onderdeelnummers bij elkaar te zoeken om deze operatie op mijn motor uit te voeren.

UserID6342

Nogmaals de prijzen die jij noemt voor de genoemde artikelen zijn volstrekt normaal voor deze originele Volvo onderdelen. Helemaal niets mis mee.  Dat jij dit misschien teveel vind is een ander iets...  En ja een Gates of Febi thermostaat zal idd goedkoper zijn.  Ken ze nog goedkoper krijgen (6 euro per stuk), maar of jij die in je auto wilt hebben is dan vers nummer 2.

Er zijn genoeg dealers die echt wel genoeg affiniteit hebben met die ouwe dozen van ons, heel simpel.  Dat zijn ook de dealers waar mensen gewoon en netjes worden behandeld, zonder enige uitzondering.  Ook ik ken die dealers zoals jij omschrijft, er zit er hier zelfs eentje op 500 mtr afstand (waar ik dus nooit kom).  Advies; die gasten vermijden en een ander zoeken waar je je zelf wel op je gemak voelt.  Er zijn er echt genoeg !

hilko73

Niham, Hooftman, Svala... Allemaal geven ze korting voor clubleden, altijd correct aan de telefoon, ook iets uitzoeken is nooit een probleem (hoewel ze het erg fijn vinden als je zelf al met een bestelnummer komt). Affijn, er zijn er zat. Maar je moet er wel moeite voor doen.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

j-jk

Dankje voor de namen, ga ik achteraan. Het probleem is dat ik er wel moeite voor wil doen. Alleen door mijn werk zijn de tussenpozes enorm groot. Dan kan ik me natuurlijk de vraag stellen of ik wel aan dit soort projecten moet beginnen, maarja.

Wat betreft die gates en febi, ik dacht juist dat dat hele goede merken waren. Heb ik dat mis?

Sbv

Svenscar doet ook netjes aan korting. Tenminste bij mij wel en bij nog een aantal andere forumleden

hilko73

Citaat van: j-jk op 22-03-2017 22:59:23
Dankje voor de namen, ga ik achteraan. Het probleem is dat ik er wel moeite voor wil doen. Alleen door mijn werk zijn de tussenpozes enorm groot. Dan kan ik me natuurlijk de vraag stellen of ik wel aan dit soort projecten moet beginnen, maarja.

Wat betreft die gates en febi, ik dacht juist dat dat hele goede merken waren. Heb ik dat mis?
Gates en Febi zijn zelfs prima merken. En bij elk ander merk auto zou ik niet twijfelen over het gebruik ervan.
Maar zeker waar het meet- en regel spul betreft bij Volvo's zweer ik bij origineel. Ik heb dat T-shirt al, namelijk...
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Thijs850

Ja, heel gek misschien maar bij mij werden bij de dealer de carterventilatieslangen en serviceset dus onder garantie vervangen.. a werkuren 21,80ex btw + onderdelen (geen bedrag). Heb er dus geen euro voor hoeven te betalen? Zou dit fabrieksgarantie zijn voor 25 jaar? Kijk ik kan en doe zo min mogelijk zelf omdat ik amateur ben. Ik gaf dus 1 week geleden EUR325 (2016 Eur35 apk) uit voor grote beurt apk, krijg ik dan wel service en Volvo Assistance voor terug. Ze waren zelfs super blij dat ik met een alter 1 van 1993 langskwam en dat die in super conditie is. Ik denk dan ook dat er genoeg affiniteit is, en dat de dealers/medewerkers ook wel eens iets anders willen dan een plug-in computer.
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500

UserID6342

Voor een 850 met de B5252FS motor heb je het volgende nodig:

Carterventilatie:

1x 9146262 spruitstukpakking inlaat
1x 6842718 oliepotje / opvangpotje
1x 8653339 koppelstuk
1x 1271771 slang
2x 976584 slangklem
1x 9146489 slang

1x 9135636 pijp en dan heb je de onderste 3 delen ook nodig of 1x 9125598 en die is geheel compleet en vervallen de 3 hierna genoemde onderdelen
1x 9146488 slang
70mm 976734 slang (zelf op maat knippen 2x)
130 mm 946233 slang
De 9146488, 976734 en 946233 kun je ook vervangen door een rubberen of siliconenslang van 5mm die oliebestendig is (!)

4x 976561 slangklem
1x 978345 O-ring

Dit is voor de meeste 10 kleppers meer als voldoende. Flame-trap in de bajonetsluiting bij de inlaatslang er uit halen en niet meer terug monteren (!!)

j-jk

HELD!. Dankjewel, ik ga de boel bestellen en laat de resultaten wel weer weten.

Jeroentjuh

Nieuwenhuijse Apeldoorn krijg je ook netjes korting hoor!