Alles nat....help

Gestart door LeRa, 13-08-2005 15:33:41

Vorige topic - Volgende topic

LeRa

Beste Roffelaars,

Na een fijne vakantie (met werkende airco, zie http://www.volvo850forum.com/index.php?board=27;action=display;threadid=8562), weer in Nederland en meteen een probleem.

Op vakantie was mijn condensafvoerslangetje van de airco losgeschoten. Hele vloerbekleding nat. Slangetje (nu beter) vastgemaakt en water zoveel mogelijk opgedept, de rest laten verdampen in de Italiaanse zon. Toch... na een tijdje begon het wat te stinken. Dus thuis eens de vloerbekleding los gemaakt; ook de isolatiemat eronder zeiknat (lijken wel sponzen). Zelf de isolatiemat achterin is nat!!!  ???

De isolatiemat achterin is van een ander materiaal en ga ik zeker vervangen. De isolatiemat voorin is lastiger te vervangen, want het lijkt dat 'ie onder de middenconsoletunnel door loopt. Verder weet ik niet zeker of 'ie achter het dashboard vast zit.

Wat te doen?

Heeft iemand dit eerder gehad? en hoe opgelost?

Groeten, Leon

Amazon

Zelfde methode hanteren als bij oldtimers.

Ik heb een Volvo 164 gehad die gewoon niet lekkage vrij te krijgen was.

Om de isolatie etc sneller droog te krijgen hier kranten of ander absorberend materiaal onder leggen. Dagelijks (in het begin) en daarna wat minder vaak vervangen, totdat deze droog zijn.

Als je de kans krijgt je auto lekker laten luchten. Raampies open en in de zon.

Als het echt heel erg is is een waterstofzuiger misschien een optie? Even langs en autopoetsbedrijf rijden.
Bigger and better!

denkweb

Oja... door andere oorzaak maar ook de vloer al eens nat gehad.

Spons en emmer voor de eerste nood.
Luiers onder de vloerbekleding duwen voor absorbtie van de grootste hoeveelheid vocht.
Waterstofzuiger onder bekleding doorhalen (diepe punten als tunnelbak zijn soms goed bereikbaar met klein zuigmondje). Diepste punt zit onder de stoelen trouwens!
Auto flink in de zon zetten (of binnen met deuren open in warme ruimte!)
Condensspul (zo'n vochtvreter absorbtiebak van de DHZ-zaak) in de auto zetten.
Volgens de dealer zit er ergens een stop in de auto op het laagste punt. Ik heb deze nooit kunnen vinden, wellicht de moeite waard om daar eens naar te informeren?

Kost allemaal veel geduld, enige alternatief is gelijk hele binnen bekleding vervangen, maar daar wordt je niks vrolijk van!

Succes ermee!

LeRa

Bedankt voor de tips !

Ik zag ergens anders ook al kattenbakspul tussen handdoeken.
Ik ga er nu mee aan de slag.

denkweb

Kattenbakgrit gaat stinken!

toycar

Citaat van: denkweb op 13-08-2005 15:40:34
Volgens de dealer zit er ergens een stop in de auto op het laagste punt. Ik heb deze nooit kunnen vinden, wellicht de moeite waard om daar eens naar te informeren?

Als je de onderkant van je auto bekijkt zie je wat de dealer bedoelt.

denkweb

Ja, maar niet bij 850 van na 1994. (En hij kon het zelf ook niet vinden toen ;) )

thuur

Citaat van: denkweb op 13-08-2005 15:51:49
Kattenbakgrit gaat stinken!

Niet alle soorten, je hebt ze van kartonkorrels en houtsnippers t/m synthetische materialen.

Ze stinken bijna allemaal, maar er is ook een soort met baby-talkpoeder erin verwerkt. Deze stinkt gelukkig niet. Tenzij je een Zwitsal-allergie hebt ;D

Gr 8)

denkweb

Dit vindt ik erg grappig Thuur, ik heb nl. een Zwitsal allergie! En dat is geen geintje ;)

Is dat spul dan speciaal voor Kittens? Hahahaha...

thuur

Citaat van: denkweb op 14-08-2005 12:34:02
Dit vindt ik erg grappig Thuur, ik heb nl. een Zwitsal allergie! En dat is geen geintje ;)

Is dat spul dan speciaal voor Kittens? Hahahaha...

:o :o Echt waar?? Bestaat dat? :o
No offense hoor ;)

Nee, die korrels zijn voor mensen zoals ik: wel katten in huis maar de bijbehorende lucht ondraaglijk vinden :-X

Gr :P