Spiegelverwarming/-verstelling links

Gestart door Joris_Scholte, 11-11-2002 12:55:22

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Ik heb een '93-er Volvo 850 GLE. Mijn rechterbuitenspiegel is electrisch verstelbaar, en ook verwarmd. Is ook wel handig, want om dat ding te verstellen zou je anders door de auto moeten hangen, en zo'n 850 is toch wel erg breed.
Het linker exemplaar is echter alleen verstelbaar met zo'n handgreepje vóór in het portier. Er zit dus ook geen verwarming in. En vooral dat laatste is af en toe best wel irritant. Wie weet of dit voor een GLE uit '93 achteraf in te bouwen is. Met andere woorden: ligt de kabelboom er al, en is het dus slechts een kwestie van de stekkertjes op de juiste plaatsen aansluiten? ???

Reitse

Ik heb geen idee of en hoe het kan... maar ik zit me net af te vragen hoe het kan dat jou GLE spiegelverwarming heeft, en mijn GLT niet...

Serge

Sorry joris, geen erg behulphulpzame reactie vrees ik.

Ben echter ook geinteresseerd in het antwoord met de winter in 't verschiet, vooral dan het gedeelte "verwarming" - dit heb ik zelfs aan passagierszijde niet. Het verstel mechanisme links is n.b. stuk sinds er iemand tegen mijn spiegel is gereden.
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Derks

Mijn glt92 is ook niet electrisch verstelbaar links ( rechts wel) maar wel verwarmd, het kan dus goed zijn dat de kabelboom er al ligt, ik zou zeggen; wip de spiegel er eens uit, dan zie je vanzelf of er een kabeltje loopt, die verwarmde spiegel kost wel een paar centjes maar ja dat zijn we gewend.

groeten Derks.

denkweb

Bij mijn GLT 1992 zit ie er al wel, heb aan beide zijde verwarming in de spiegels en alleen rechts een verstelbare spiegel.

Joris_Scholte

Kijk, met een beetje aandringen... ;D

Ik zal me idd maar eens gaan buigen over het probleem van het spiegelglas zonder te breken uit de spiegelkap te frotten.  ???
Reitse, Als het goed is zit jouw spiegelverwarming geschakeld op de knop van je achterruitverwarming (dat is, als je natuurlijk één of meerdere electrisch verstelbare buitenspiegels hebt).

Reitse

Dan is het niet goed! :D
Ik heb rechts elektrische buitenspiegel, alleen issie niet verwarmd. Er staat ook geen spiegel-logootje boven die knop (iets wat ik bij anderen wel heb gezien) van de achteruitverwarming...  ???

Serge

Dat is inderdaad zo; de spiegelverwarming gaat samen met de achterruitverwarming- ik heb de verwarming (en het bijhorend icoontje op de knop) helaas ook niet en vind het erg jammer dat dit niet std. was.  Stel je eens een Lada voor zonder interieurverwarming :-X

Het enige wat je volgens mij voor een retro-fit nodig hebt zijn 2 spiegelglazen met warmte-element en het aansluitkabeltje aan de buitenspiegels (duh).  Gezien de prijs van een "koud"-spiegeltje denk ik dat het een dure upgrade gaat worden, iets in de orde van 175 euro voor de set?

W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)