Schokkende motor

Gestart door jasperi, 18-08-2005 21:14:08

Vorige topic - Volgende topic

jasperi

Ik heb nog niet zoveel kunnen vinden hierover, dus vandaar deze post.
Ik heb een s70 t5 uit 1997 en de laatste tijd houdt 'ie erg in.
In het begin betrof het vooral bij hogere toerentallen, vanaf ongeveer 3800 rpm, en alleen bij volgas. In z'n vrij merk je hier dus niets van als je gas geeft tot hoge toeren.
Nu gaat hij echter ook schokken bij lagere toeren, ook bij niet volgas. Het is echt inhouden en dan weer gaan, en inhouden en weer gaan. Uiterst irritant. wel moet ik opmerken dat het vooral in de tweede en derde versnelling optreed en veel minder in de 1e en 4 en 5e versnelling, ook bij volgas is het bijna geen probleem.
Wat is het meest logische?
De bougies, zou kunnen zal ik dit weekend naar kijken, of wellicht dat er ergens een gat in de turboslangen zit?  of de verdeler?
Ik vroeg me ook af of het de turbp zelf kan zijn, al hoop ik dat niet. In de hoge versnellingen lijkt alles prima te werken dus bij een defecte turbo zou dit in alle versnellingen moeten, lijkt me dat je dan sowieso geen druk opbouwt.
De motor valt dus niet uit, stationair draait alles ook prima.
wat is jullie mening?

thuur

Turbo lijkt me niet.

Elektra is altijd een verdachte bij dit soort problemen. Hoelang zitten je bougies er al in? Verdeelkap en rotor kun je ook vervangen, zijn niet zo duur (Bosch onderdelen).

En de LMM is verdacht met dit soort problemen. Controleer de stekker eens goed ;)

Gr 8)