Help, een rammeltje (aflevering 2)

Gestart door elianmars, 14-08-2005 18:42:13

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Sinds een paar dagen rammelt het flink aan de voorkant van de auto. Voor mijn idee is het aan de rechterkant.

Het zijn niet de stabilisatorstangen, want die heb ik een paar maanden geleden vervangen.

Het rammelen wordt wel steeds erger.
Ik heb zachtjes op de rem getrapt, maar ook dan hoor ik het gerammel nog. Vooral bij lage snelheid.

Kan dit de draagarm zijn? Zoja, hoe kan ik dit controleren? Ik heb de wagen al op de krik gehad, maar dan hoor ik niks als ik met de boel aan het schudden ben.
Als ik de wagen met de wielen op de grond heb en op de voorkant van de wagen druk, krijg ik wel een gerammel/gekraak te horen, maar kan niet precies horen waar 't nou vandaan komt.

Wie heeft er suggesties??

Zippo

elianmars

Citaat van: Zippo op 15-08-2005 18:10:55
http://www.volvo850forum.com/index.php?board=3;action=display;threadid=4524;start=msg62167#msg62167

Tataaaa ;D

Zou dat 't ook kunnen zijn? Wat hoorde jij voor geluid dan? Het is volgens mij echt rammelen, niet piepen/kraken wat jij hoorde bij 't schokbrekerrubber.

Aan de andere kant lijkt 't me logischer dan een draagarmrubber/kogel. Lijkt me dat die niet ineens gaat rammelen, maar dat dat geleidelijk gebeurt.
Het rubber van de schokbreker kan wel ineens afscheuren.

Toch maar even de verenklem gaan halen en 't pootje er onderuit schroeven.
Ik zit alleen te twijfelen of ik eerst zo'n rubber moet bestellen en dan pas de boel demonteren, of eerst kijken of 't wel echt 't rubber is.
Alleen moet ik dan alles twee keer doen.........
Wat is wijsheid? ::)

Zippo

Het geluid kan ook een bonkend zijn.
Je kunt 't ook zien van de bovenkant....
Dat kon ik toen wel. Kijk er maar eens na met een zaklamp aan de bovenzijde onder de motorkap.
Vergelijk 't met de linker en de rechter voorschokbreker! ;)

Zippo

elianmars

Citaat van: Zippo op 15-08-2005 22:09:35
Het geluid kan ook een bonkend zijn.
Je kunt 't ook zien van de bovenkant....
Dat kon ik toen wel. Kijk er maar eens na met een zaklamp aan de bovenzijde onder de motorkap.
Vergelijk 't met de linker en de rechter voorschokbreker! ;)

Zippo

Dat zal toch morgen worden, of heel laat in de avond. M'n vrouw heeft de auto mee....... ::)

Iig bedankt voor de tip. Ga het zeker even nakijken! :)

elianmars

Helaas, het is niet het schokbreker rubber...... Bij beide veerpoten gecontroleerd en allebei (nog) goed.

Ik moet toch maar verder gaan zoeken..... :(

Zippo

Mmh, das jammer!
Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken deze week, misschien heb je niet goed gekeken met wat ik bedoel..... ;)

Zippo

elianmars

De rammel is verdwenen  :D

Vandaag even de boel opnieuw bekeken. Wiel er af en de as opgekrikt. Toen viel de spanning weg van het reaktiestangetje van de stabilisatorstang. Daar eens aan getrokken en: "rammel".......
Één van de moeren zat niet goed (meer) aangedraaid.
Dat was dus het hele euvel.

Ik begrijp alleen niet hoe die moer losgeraakt kan zijn. Lijkt me toch dat ik met monteren alles goed heb aangetrokken. Bovendien is het een borgmoer (met zo'n blauwe binnenkant).

Hoe dan ook, het probleem is verholpen!