Sensor en meter ? en hoe snel wordt de roffel warm?

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 25-05-2007 10:47:30

Vorige topic - Volgende topic

Estate 2.3 Turbo

Weet iemand of de sensor van de Fan ook de meter van de koelvloeistof aanstuurt?
Heb hem namelijk net laten vervangen omdat mijn moter steeds overkookte doordat de Fan niet aansloeg.
Haal je de sensor los valt de meter naar beneden.
Echter nu er een nieuwe sensor in zit heeft de meter nog steeds kuren.
Blijft af en toe hangen met een tikje op het glas schiet ie dan los.
Ook staat ie wel erg snel op 1500 uur (precies halverwege dus) hoe snel wordt de moter warm?
Na een paar minuten rijden haalt ie die stand al.
Is dat niet erg snel?

-D©©©L-

koelwater temperatuur meter staat idd erg snel (1 a 2 km) op 15:00 en hoort daar niet erg vervanaf te raken.
Olie temperatuur is een heel ander verhaal, bij dit weer is mijn R pas na 10 a 15 km op 80 graden.
De koelfan heeft een eigen sensor.

)()()sT

Jip,

Dat ie snel op 3 uur staat is prima hoor! Zelfs bij vrieskou heb ik dat; en dat betekent dat je thermostaat goed werkt.

Estate 2.3 Turbo

Mooi dank!
En n.a.v die link maak ik uit dat ik kennelijk ook last heb van het vallende meter syndroom

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 25-05-2007 10:58:09
bij dit weer is mijn R pas na 10 a 15 km op 80 graden.

bij dit weer, daarmee bedoel je zowat rond de 25°?.
dan is de mijne staat véél sneller op 80°, al na een km of 4-5.
's morgens bij 10-12°, dan wel zowat 15km.

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 25-05-2007 12:12:20
Citaat van: -D©©©L- op 25-05-2007 10:58:09
bij dit weer is mijn R pas na 10 a 15 km op 80 graden.

bij dit weer, daarmee bedoel je zowat rond de 25°?.
dan is de mijne staat véél sneller op 80°, al na een km of 4-5.
's morgens bij 10-12°, dan wel zowat 15km.

Dat is het 's morgens... :)

matRRR

Beste heren, waar lezen jullie je olietemperatuur aan af dan? Later bij ingebouwde meter? Hoe kom je anders aan die precieze waarde van 80 graden? Bij de door jullie opgegeven kilometers?
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Ludo

Citaat van: matRRR op 27-05-2007 13:39:30
Beste heren, waar lezen jullie je olietemperatuur aan af dan? Later bij ingebouwde meter?

ja, ingebouwd olietemperatuur metertje.

Ties

Heb ook een olietempmetertje (olietemp is wel belangrijk) en de olie is meestal na een 20min rijden pas 90graden. Dan kan 't gas er pas goed op... (mocht dat nodig zijn natuurlijk  ;) )