Toerental blijft hangen

Gestart door JOOP_T5, 08-12-2002 16:56:15

Vorige topic - Volgende topic

JOOP_T5

Het toerental van mijn 850 t5 blijft hangen tijdens het overschakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3. met name in het
toerengebied 1500 en 2500 rpm.(erg irritant tijdens filerijden)
Het gasklephuis en de stappenmotor zijn schoongemaakt en
gesmeerd ,Dit alles zonder resultaat.

WIE HEEFT DE GOUDEN TIP VOOR DIT PROBLEEM

Alvast bedankt,Joop

Johann

CiteerDan is dat alvast een positief pluspunt, het kan deze dan bijna niet wezen.

Het koppelingspedaal kent geen speling??

Wat zou de koppeling met een verhoogd toerental moeten doen dan?
Bedoel je dat de koppeling niet open zou gaan?

Ik denk eerder aan een vacuum lek, misschien het bewuste carter ontluchtings slangetje welke de laatste tijd zo populair is, of een zwaar lopende gas kabel cq kabel rol mechanisme op de gasklep.

Reitse

Is er niet een tijd geleden hier op het forum wat gezegd over het motormanagementsysteem? Dat zou wat traag werken waardoor het toerental wat traag terug zou zakken...

Rene

CiteerIs er niet een tijd geleden hier op het forum wat gezegd over het motormanagementsysteem? Dat zou wat traag werken waardoor het toerental wat traag terug zou zakken...

Is zeker een mogelijkheid.
Het hoeft alleen niet traag te werken, volgens mij heeft het ook ergens anders mee te maken. (CO2 uitstoot , milieu, weet ik veel wat nog meer)

macdriver

CiteerHet toerental van mijn 850 t5 blijft hangen tijdens het overschakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3. met name in het
toerengebied 1500 en 2500 rpm.(erg irritant tijdens filerijden)
Het gasklephuis en de stappenmotor zijn schoongemaakt en
gesmeerd ,Dit alles zonder resultaat.

WIE HEEFT DE GOUDEN TIP VOOR DIT PROBLEEM

Alvast bedankt,Joop
joop rij je op gas want mijn vorige 850 liep op gas en had dat ook en op benzine deed de auto het dan normaal en bij navraag bij de dealer bleek het ook normaal te zijn. voor de duidelijkheid het was geen g3 instalatie,maar het type daar voor.

JOOP_T5

nee, gewoon op benzine(gas is om op te koken,toch???)
vandaag nieuwe stappenmotor geprobeerd wederom zonder
resultaat.als er een vacuum-lek is geeft hij dan een foutmelding ???? hoe kun je deze uitlezen????