problemen met kachelaanjager na vakantie

Gestart door maxime, 22-08-2005 17:49:39

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: thuur op 26-08-2005 01:31:32
Citaat van: elianmars op 25-08-2005 23:52:19
Ik heb nog zo'n weerstand liggen. Komt alleen uit een Engelse wagen en is dus in spiegelbeeld.
De stekkers zitten verkeerd om, maar is misschien met een beetje handigheid te gebruiken?

Onze aanjager doet op het moment ook raar. Dan weer snel, dan weer langzaam draaien. Ik ben er achter dat dat ligt aan de stekker van de motor. Als ik die een beetje beweeg, gaat de motor ineens sneller of langzamer draaien.
Ook heeft het spul in het water gelegen, doordat de afvoer van het airco-condenswater verstopt is geweest.
Lijkt me ook niet bevorderlijk voor de motor......

Een nieuwe aanjagermotor ligt al klaar voor inbouw :)

Dat had ik ook! Gewoon de platte stekkers wat dicht knijpen en dan passen we weer 'like a glove' 8)

Gr ;)

Dat maakte niet uit. Er zit een verbinding binnen in niet goed. Ik heb alles geprobeerd. Stekker inknijpen, vastgezet met tie-wraps, vastgekit. Niks helpt. Het snel-langzaam blijft.

thuur

Citaat van: elianmars op 26-08-2005 09:32:43
Citaat van: thuur op 26-08-2005 01:31:32
Citaat van: elianmars op 25-08-2005 23:52:19
Ik heb nog zo'n weerstand liggen. Komt alleen uit een Engelse wagen en is dus in spiegelbeeld.
De stekkers zitten verkeerd om, maar is misschien met een beetje handigheid te gebruiken?

Onze aanjager doet op het moment ook raar. Dan weer snel, dan weer langzaam draaien. Ik ben er achter dat dat ligt aan de stekker van de motor. Als ik die een beetje beweeg, gaat de motor ineens sneller of langzamer draaien.
Ook heeft het spul in het water gelegen, doordat de afvoer van het airco-condenswater verstopt is geweest.
Lijkt me ook niet bevorderlijk voor de motor......

Een nieuwe aanjagermotor ligt al klaar voor inbouw :)

Dat had ik ook! Gewoon de platte stekkers wat dicht knijpen en dan passen we weer 'like a glove' 8)

Gr ;)

Dat maakte niet uit. Er zit een verbinding binnen in niet goed. Ik heb alles geprobeerd. Stekker inknijpen, vastgezet met tie-wraps, vastgekit. Niks helpt. Het snel-langzaam blijft.

Je hebt een kachelmotor van Bosch met 2 platte stekkers, dan een opzetstukje van Volvo om de platte stekkers 1 cm verder uit elkaar te plaatsen en dan de stekker aan de kabelboom. Ik bedoel het opzetstukje van The Swedish Chef....euh.. Volvo dus :-X

Zat bij mij los tenminste. Als dit het niet is, kun je de koolborstels eens inspecteren. Schoonmaken, licht opschuren en het raakvlak van de rotor goed reinigen met remmenreiniger. En de houders van de koolborstels lichtelijk met siliconenspray inspuiten (niet op de borstels zelf morsen).

Gr 8)

elianmars

Citaat van: thuur op 26-08-2005 17:25:53

Je hebt een kachelmotor van Bosch met 2 platte stekkers, dan een opzetstukje van Volvo om de platte stekkers 1 cm verder uit elkaar te plaatsen en dan de stekker aan de kabelboom. Ik bedoel het opzetstukje van The Swedish Chef....euh.. Volvo dus :-X

Zat bij mij los tenminste. Als dit het niet is, kun je de koolborstels eens inspecteren. Schoonmaken, licht opschuren en het raakvlak van de rotor goed reinigen met remmenreiniger. En de houders van de koolborstels lichtelijk met siliconenspray inspuiten (niet op de borstels zelf morsen).

Gr 8)

Allemaal gedaan..... Het hele ding uit elkaar gehaald, maar wilde nog niet werken zoals ik het graag zou willen.
Daarom mag-ie nog een paar uurtjes in de auto zitten. Morgen gaat-ie er uit en komt z'n nieuwe broertje er in  ;D

johan283

Die kachelweerstand wat is daar de specificatie van? Hoeveel watt en Ohm moet die zijn? Heb de boel nu open liggenen wil dat wel eens na meten....

DopdeDouwer

Ik ben ook aan het meten geweest. De ingebouwde zekering van de weerstand zelf is meestal het eerste aan de beurt heb ik gezien. Dus misschien kun je die eerst vervangen.
De waardes van een werkende weerstand weet ik niet aangezien de mijne kapot is.
En ik weet ze ook niet meer.

Oeps we zijn niet één maand of wat verder, maar een maand of 14, sorry voor het kicken
Vierkant Rules