Aankoop advies v70

Gestart door yazzdian, 27-08-2005 16:46:30

Vorige topic - Volgende topic

sammyt5r

de auto is in zeer mooie staat , ik heb de auto gezien en weet ook waarom hij de auto zo snel wilde verkopen omdat hij een 850 t5r had gezien die hij wilde hebben maar die ik al heb gekocht. maar zijn volvo is zeker de moeite waard het is een echte volvo freak.

denkweb

Citaat van: Reitse op 28-08-2005 10:11:58
Gezien de raambandsticker zou je bijna denken dat MH wel wat van die auto weet....

Dat valt inderdaad wel erg op ja..  ;D

denkweb

Citaat van: sammyt5r op 28-08-2005 12:30:57
de auto is in zeer mooie staat , ik heb de auto gezien en weet ook waarom hij de auto zo snel wilde verkopen omdat hij een 850 t5r had gezien die hij wilde hebben maar die ik al heb gekocht. maar zijn volvo is zeker de moeite waard het is een echte volvo freak.

En je Alfa 146 3.0 24v automaat ervoor weggedaan, Steff?

animalT5R

Citaat van: Reitse op 28-08-2005 10:11:58
Gezien de raambandsticker zou je bijna denken dat MH wel wat van die auto weet....
inderdaad,die zou er meer over kunnen vertellen.....
ben benieuwd wat zijn visie is op de auto,we waxhten het af.
citeer:
----------------------------------------------
----------------------------------------------------
zoals hieronder al aangegeven,ALS er een 2.0T uit een andere auto inligt,ben je in mijn ogen bezig iemand die een goeie auto wil kopen,,het geld uit ze zak te kloppen omdat het niet de auto is die je op het eerste gezicht ziet.
en inderdaad,als er een andere motor in zit,moet het kenteken aangepast worden,en opnieuw RDW gekeurd worden.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

denkweb

Als er een blok uit een V40 in ligt mogen ze hem van mij gelijk in de schredder zetten... scheelt de hele RDW keuring.

Ik zou als koper afhaken, op wat ik tot nog toe voorbij heb zien komen...

thuur

Ik dacht dat de No Go lijst was voor auto's die je als liefhebber niet moet kopen.. Tenslotte zijn we toch liefhebber hier op dit forum, of niet?

Het verhaal rammelt echt aan alle kanten (om maar niet te zeggen dat het verhaal stinkt) en daarom zou ik, als liefhebber, er met een hele grote boog omheen lopen.

Hoe groter de boog, hoe meer auto's je zult vinden die wel naar je smaak zijn en waarvan de achtergrond geen mysterie is en wel degelijk te controleren ;)

Maar dat zijn mijn 2 Opel velgen..... ;D

Gr 8)

M a r c

Is een hele nette auto en wel gewoon een 2.5T. Ik ken de eigenaar, is een jonge kerel die de ex-auto van zijn vader heeft gekregen of overgenomen. De wagen is dus al jaren in gebruik bij hetzelfde gezin. Auto heeft een mooi lichtbeige lederen interieur en ziet er netjes uit. De stickers heb je er natuurlijk zo af.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: thuur op 28-08-2005 20:04:42
Ik dacht dat de No Go lijst was voor auto's die je als liefhebber niet moet kopen.. Tenslotte zijn we toch liefhebber hier op dit forum, of niet?

Het verhaal rammelt echt aan alle kanten (om maar niet te zeggen dat het verhaal stinkt) en daarom zou ik, als liefhebber, er met een hele grote boog omheen lopen.

Hoe groter de boog, hoe meer auto's je zult vinden die wel naar je smaak zijn en waarvan de achtergrond geen mysterie is en wel degelijk te controleren ;)

Gr 8)

Je oordeelt wel snel over een auto die je niet gezien hebt. In de advertentie staat duidelijk "alle keuringen toegestaan". Dus wat wil je nog meer?

info@europeantuning.nl

Peth©oni

Citaat van: MH op 01-09-2005 11:21:48

Gr 8)

Je oordeelt wel snel over een auto die je niet gezien hebt. In de advertentie staat duidelijk "alle keuringen toegestaan". Dus wat wil je nog meer?

Advertente en reactie is zowiezo duidelijk, vaag dus....

M a r c

Citaat van: Peth©oni op 01-09-2005 11:25:14

Gr 8)

Niet iedereen is even welbespraakt of in staat om zich duidelijk uit te drukken. Het gaat toch om de auto en niet om de eigenaar  ???

info@europeantuning.nl

Peth©oni

Citaat van: MH op 01-09-2005 12:15:48
Citaat van: Peth©oni op 01-09-2005 11:25:14

Gr 8)

Niet iedereen is even welbespraakt of in staat om zich duidelijk uit te drukken. Het gaat toch om de auto en niet om de eigenaar  ???

Duidelijk niet het hele topic gelezen, maar geeft niet hoor.....

denkweb

Citaat van: yazzdian op 27-08-2005 21:49:14
keuren kon wel maar bij zijn volvodealer (daar werkte zijn vriend) hier niet mee accoord gegaan en medegedeeld dat er een anwb keuring gedaan moet worden, mijn bella wilde hij tevens ook via die vriend laten keuren daar had ik natuurlijk geen bezwaar tegen ;D dat moet hij zelf weten, niet dat mijn bella slecht is hoor, betreft hier een hele mooie alfa romeo 156 rijd er maar een van in nederland en deze staat ook te koop.

idd, een paar stukjes niet gelezen denk ik  ;)

ed

Nog eens terug zitten lezen. De verkoper heeft het over een T4 motor. Ik denk dat hij daar het type motor mee bedoeld, en dan bedoel ik niet de T4 motor van de V40, maar de B5234T4 motor van de 850 R of V70 met 250 pk.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

yazzdian

verkoper vandaag nog gesproken, gevraagd of hij hier, op het forum, zijn verhaal kon doen zodat het voor mij en jullie duidelijk wordt wat hij bedoeld cq te koop heeft staan, dit verzoek gedaan omdat ik niet de kennis van Volvo heb, alleen van Alfa en probeer zo meer info te krijgen voordat ik de Volvo laat keuren cq kopen (reeel toch).

even afwachten op de verkoper (David)

Volvot5r

Het verhaal zit zo, heb de auto van mijn vader kunnen kopen waardoor ik het ook voor deze prijs kan aanbieden.Hij rijdt nu ook dus diesel.Hiervoor heb ik er meer voor gevraagd omdat er geen reden voor snelle verkoop was, maar dat is gewijzigd en dus ook de prijs. Yazzdian bied mij nu een erg leuke auto aan en de volvo past goed bij zijn behoeften aan ruimte.

Over de t dit is dus alleen een aanduiding voor de turbo dus niet t4 of t5. T4 heb ik van mijn vader en dat heeft hij van de aankoop bij volvo ( roosmalen l zand ). Bij european tuning heb ik te horen gekregen t5 want t4 bestaat niet in een v70. Conclusie motor nummer en dus 2.5 turbo versie.Ik had wel meer verwacht van jullie en dit forum in deze.

De advertentie is niet handig geformuleerd. Als jullie tips hebben voor deze auto specifiek hoor ik dat graag.

Een volvo met deze leefdtijd en deze kilometerstand is niet ongewoon mits goed onderhoud, totaal geen rede om de koop niet door te laten gaan.Airco en versnellingsbak zijn idd vernieuwd en dat geeft de auto meerwaarde ook gezien de kosten die volvo hierdoor heeft moeten maken.

Verder is deze auto voor verkoop helemaal meerdere keren geheel nageken zoals dekra en anwb ook zullen doen. Door verschillende monteurs en ook volvo speciallist.

Om de auto te verlagen voor de verkoop is niet slim maar een bewuste keuze gezien de aanschaf waarde van de veren, dus niet de nieuw waarde. Dit had ik wel vermeld omdat
het een leuke optie is bij aankoop.

Achter deurpanelen zitten wat kleine beschadigingen omdat het een estate is, dan is de kans daarop erg groot. Dit door de eerste eigenaar dit zou ik mijn auto nooit aan doen.

Ik weet niet of ik nu alles heb beantwoord of heb duidelijk gemaakt maar bij deze. En de zwarte lijst hoort deze auto niet thuis kom hem anders maar eens bekijken.

Groete David