Tis weer zover....aanjager + radio blijven aan

Gestart door Burrie, 11-07-2005 14:07:52

Vorige topic - Volgende topic

Burrie

Hoi,

Enkele maanden geleden bleef de radio + aanjager lopen terwijl de sleutel uit contact was. Tijdelijk heb ik dat ondervangen door zekering no. 5 (=kachelaanjager snelheid 4) eruit te trekken bij parkeren van de auto.
Na vervangen van het blauwe relais achter het handschoenenkastje functioneerde alles weer naar behoren.

Tot gisteren: aanjager + radio blijven het vrolijk doen, terwijl de sleutel uit het contact is. Dus....ik weer een zekering eruit halen totdat ik weer tijd heb om het dashboardkastje te monteren en het relais weer te inspecteren.  Per ongeluk heb ik niet zekering no. maar zekering 31 (=kachelaanjagersnelheid 1-3) eruit getrokken. Ook hiermee valt de radio en de aanjager mooi stil (ook op stand 4).

Nu komt het: als ik de sleutel op contact draai (of start) dan functioneert alles naar behoren en gaat alles ook mooi uit, als de sleutel weer teruggedraaid wordt. Let wel: dat is met zekering no. 31 uit de zekeringenkast.

Nu is dit natuurlijk fijn, maar volgens mij niet zoals het hoort. Weet iemand hoe dit zou kunnen komen?
Ik ga ervan uit dat het nieuwe blauwe relais nog niet de geest gegeven heeft in die korte tijd. Is het wellicht een ander relais?? Maar dan had Volvo ergens een stroomcircuit kunnen weglaten. Alles functioneert immers zoals het hoort.

Ben benieuwd of iemand hier iets meer van weet.

Ik ga vrijdag een weekje naar Italie en zou graag weten of een en ander kwaad kan, zeker gezien het feit dat de airco (en dus aanjager) flink zal draaien.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Björn

ed

Contactslot stuk? Probeer eens te rommelen aan het slot met de sleutel er nog in als het probleem zich voordoet.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Burrie

Ik heb idd al geprobeerd of het wellicht het contact slot is.
Bewegen met de sleutel verandert niets. Aanjager en radio spelen cq. blazen vrolijk door.

Huppel

Hoi,.

Is je schakelrelais wat niet afvalt ....zitten in je zekeringkast ....waarschijnlijk 3 naast elkaar ....het zijn die metaalkleurige relais ....

Die relais zorgen ervoor dat de boordspanning verdeeld wordt lals je het contact aanzet .....

Geluk