een lek!!!

Gestart door johan283, 28-08-2005 20:48:53

Vorige topic - Volgende topic

johan283

Nog ff wat plaatjes van het verwijderen van de verdamper:

http://www.henkbroeders.nl/ verdamper_aanbieding.htm

Da's een hele klus. Linksonder verzamelt zich het vuil, zoals ik al gemerkt heb

johan283

aaah,

Was de afvoer weer verstopt. heb nu maar gelijk het filterhuis bij Volvo besteld, je weet wel met zo'n vierkante opening ipv ovale. nu past het orginele pollen filter erin, dan blijft het wel doorstromen, omdat nu geen vuil zoals takjes, bladeren etc in het ventilatorhuis kunnen vallen.

jvommen

Nu we het hier toch over lekken hebben...ik kan mijn probleem niet vinden... Ik heb dus waterverlies (koelvloeistof), en hoor het klotsen ook. Heb reeds gedaan wat Johan283 heeft gedaan (was niet verstopt), maar heb het nog steeds. Ik heb de matten er al uit gehad, maar geen natte vloer aangetroffen. Ik heb dus wel steeds de volledige auto beslagen als ik de kachel aan doe. Om dit weg te krijgen moet ik dus de airco aan doen... Vorige maand is mijn verdamper van de airco vervangen... kan dit misshien de koeler van de verwarming zijn?

italia

Als je koelvloeistofverlies hebt wel ja, wees er wel zeker van dat het niet buiten het interieur lekt, maar je zult met een verwarmingslek ook konstant een wat weeige (misselijkmakende) geur in de auto hebben.

johan283

@855:

Volgens mij is dat toch normaal dat als je in een koude auto met kachel rijdt eerst de boel beslaat?

Ik zou eerst goed kijken waar het vocht vandaan komt. Mogelijke suggesties:
1) verstopte airco afvoer is dus al gechecked
2) lekke kachel radiator
3) Gat in de carroserie waardoor water binnen komt

Daarna kun je aan een oplossing werken