Wat is de standaard turbodruk van 16T (V70R AT)

Gestart door Elsje, 02-06-2012 09:13:18

Vorige topic - Volgende topic

Elsje

Even wat topics afgezocht maar niet gevonden. Ik heb sinds kort een andere 16T turbo gemonteerd maar twijfel over de afstelling van de wastegate.

Het beeld ziet er als volgt uit. Tot circa 4500-5000 rpm is de druk 0,8 bar. Hoog in de toeren loopt de druk op naar 1,0-1,2 bar. Ik heb de wastegate wel al even iets minder strak gezet maar dan merk je duidelijk dat hij veel minder hij echt veel minder goed oppakt.

Ik gebruik een IPD metertje (ET).

Wout309t

Ongechipt is dat veel teveel. Hoort ergens rond de 0,7 te zitten gok ik.
2011 V70 2.0T R-Design MT

)()()sT

Die waarden horen inderdaad bij een chippie lijkt me ;)
Welke software heb jij? Jij had eerst die 15G hè, met welke sw?

Elsje

Citaat van: )()()sT op 02-06-2012 09:25:53
Die waarden horen inderdaad bij een chippie lijkt me ;)
Welke software heb jij? Jij had eerst die 15G hè, met welke sw?

Ik heb de standaard ECU. Ik had inderdaad eerst een 15G met een 16T ECU dus nu originele setup

Mag ie ook hoog in de toeren niet boven de 0,7 komen?

Wout309t

Als je afr goed is wel. Maar met originele sw zou hij nooit zo hoog moeten komen.
Weet je wel zeker dat hij ongechipt is?
2011 V70 2.0T R-Design MT

Sbv

Volgens mij is de auto ongechipped. We hebben een keer de ECU van de S70 van Irikro erin gehangen en daarbij was wel degelijk verschil te merken. Nu was dat niet met de 16T turbo maar toch

Elsje

Citaat van: Wout309t op 02-06-2012 09:42:42
Als je afr goed is wel. Maar met originele sw zou hij nooit zo hoog moeten komen.
Weet je wel zeker dat hij ongechipt is?

Zeker weten doe ik het niet maar de ECU is origineel er staat niet op dat er iets mee is gedaan en de originele bout zat nog op de ECU box en het verschil met de ECU van iroko acht ik de kans heel klein dat hij is gechipt. Ik zou dan ook problemen moeten hebben met de LPI installatie. Ik heb injectoren die max 250 pk aankunnen.

Ludo

Citaat van: Elsje op 02-06-2012 10:19:15
Ik zou dan ook problemen moeten hebben met de LPI installatie. Ik heb injectoren die max 250 pk aankunnen.

Je motor wil ook wel draaien op een arm mengsel hoor.
Een afr meting is altijd wel verstandig(er).

Elsje

Citaat van: Ludo op 02-06-2012 12:44:50
Citaat van: Elsje op 02-06-2012 10:19:15
Ik zou dan ook problemen moeten hebben met de LPI installatie. Ik heb injectoren die max 250 pk aankunnen.

Je motor wil ook wel draaien op een arm mengsel hoor.
Een afr meting is altijd wel verstandig(er).

Net de wastegate wat minder strak gezet. De druk loopt dan niet verder op dan ongeveer 0,7 bar echter die druk breeikt ie dan ook pas hoog in de toeren.