Remlicht en mistlicht doen raar...

Gestart door groningen850, 29-08-2005 21:37:36

Vorige topic - Volgende topic

groningen850

Dag beste Volvo genoten,

Inmiddels is de black beauty 2 maand in bezit en elke dag is het genieten van die auto. Wat kleine probleempjes gehad, maar allemaal zelf op kunnen lossen tot nu toe (zoekfunctie is zooooo fijn hier)

Maar nu doet mn Volvo even raar. Als ik rem gaat het lamp stuk lampje branden op het dashboard. Niet zo erg, even een lampje vervangen. maar dit is anders. Als ik rem gaat er nl 1 mistlicht branden (rechts) en geen enkel remlicht. Als ik het mistlicht aan doe gaat er 1 remlicht branden (links onder). Ik heb even wat dingetjes los gehad en de zekering bekeken, maar die zijn verder oke.

Misschien het relais? Waar zit die? Bij de zekeringen kast? Of achterin de kofferbak? Is dit een vaker voorkomend probleem, want vond het nogal vreemd dat van een perfect werkend systeem opeens aardig wat in de war is.

Hoop dat iemand me uit de brand kan helpen, want rijden is op deze manier niet zo handig en heb vrijdag een ritje van 800 km voor de boeg....

Groet uit Groningen!
Jeroen

mehn

Citaat van: groningen850 op 29-08-2005 21:37:36
Maar nu doet mn Volvo even raar. Als ik rem gaat het lamp stuk lampje branden op het dashboard. Niet zo erg, even een lampje vervangen. maar dit is anders. Als ik rem gaat er nl 1 mistlicht branden (rechts) en geen enkel remlicht. Als ik het mistlicht aan doe gaat er 1 remlicht branden (links onder). Ik heb even wat dingetjes los gehad en de

Dit lijkt een massaprobleem...
Heb je een trekhaak? Dan demonteer de stekkeraansluiting maar eens, het is al een paar keer voorgekomen dat daar het probleem zit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

En je hebt het paneel met de lampjes er niet op de kop ingekregen? ;)

Inderdaad een massaprobleem. Zet je knipperlicht ook eens aan (icm remmen en resp. mistlicht) en kijk goed naar de andere lampen, branden ze zwak mee dan is het zeker een massaprobleem.

Vaak maakt de metalen geleider van de massa slecht contact. Als je de lamphouders doet schoonmaken moet je dus vooral die haken goed schoonkrabben (waar die pinnetjes aan de zijkanten van het lampje invallen).

Gr 8)

[edit] het masspunt zelf is een oogje aan een boutje met 1 of 2 zwarte kabels eraan [/edit]

groningen850

Probleem opgelost! Er bleek een lampje stuk te zijn en daarnaast zat er een ander scheef in de fitting waardoor het een beetje een vreemde combi werd. Maar goed, het is opgelost en ik weet nu waar het lampmeet kastje zit in de kofferbak.

Thanx voor de reacties!