Slechte start bij warm weer

Gestart door 850g3, 31-08-2005 13:04:01

Vorige topic - Volgende topic

850g3

Zo ben ik weer terug. Ik heb even gewacht om het resultaat goed te kunnen beoordelen. Wat is er ondertussen gebeurt, het blok is gereinigd, door slechte aansluiting van de luchtslang was er olie van de carterventilatie op het blok gevallen. Met remmenreiniger is de meeste olie weggehaald zodat het geen smeerboel is. Ook is het gasklephuis en stappenmotor gereinigd. verder zijn de bougies en bougiekabels vervangen door origineel Volvo. Ik heb alle vacuumslangetjes nog eens nagelopen (ook die verstopt zitten onder het gasklephuis) en die zijn in orde. Tot slot zijn alle stekkerverbindingen gereinigd.

Nu moet ik zeggen dat het starten al vlotter gaat, maar nog niet helemaal goed, na lange tijd stilstaan zijn er toch problemen.

Nu vielen mij ook de volgende zaken nog op:

Plofjes bij gas loslaten, zowel op gas als benzine, echter bij gas lijkt het effect een stuk sterker.

Ik denk ook dat het uitlaatspruitstuk kapot is o.i.d. kan een lek uitlaatgedeelte ook invloed hebben op het starten?

Ik ben er zeker van dat de gasinstallatie in orde is, misschien lekkende benzine injectoren?

Oja dit weekend komt er iemand met een scope met geheugenfunctie, dus dan zal ik een aantal grafiekjes online zetten met het verloop van de boordspanning.