V-snaar spanner OK?

Gestart door HJ850, 11-09-2005 21:47:49

Vorige topic - Volgende topic

HJ850

Tijdens het bakspoelen onlangs wees JortS mij op een vreemd geluid bij de v-snaar. "Inderdaad, die piept wel eens" bevestigde ik.

We zagen ook een ijzeren onderdeel bij die rol 'klapperen'.
Mogelijk iets met de automatische spanrol.

Heb het vandaag even op een simpele video gezet:

Lange shot

Korte shot
(goed camera werk he?  ;D)

Op zijn aanraden maar eens een post hier:
is dat tikkende geluid en bewegende ding normaal?
is dat de automatische spanrol?
zo ja, is die aan vervanging toe? Prijzig?

Christiaan

Moeilijk te zien, maar lijkt mij verder niets mis mee. Het "klapperen" is volgens mij normaal (is het bewegende deel die de snaar op spanning houdt). Misschien dat voorzichtig een druppeltje olie hier en daar iets helpt. 'k weet wel dat ik die spanners nogal prijzig vond (bedrag weet ik niet meer) en hem daarom in mijn vorige GLT maar heb laten zitten, ondanks de lichte, maar irritante bijgeluidjes....
Christiaan

hanszelf

Toen mijn spanner er afgelopen zomer mee ophield hoorde ik hem ook klapperen, en de snaar werd scheef langs de poelies getrokken waardoor hij een beetje begon te rafelen.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

toycar

::)
Aan de spanner zit een meeloprol. Vooral het lager in deze rol slijt. Ik verwacht dat je geholpen bent met de montage van een nieuwe rol (kosten ca € 30,00). De spanner kun je trouwens smeren met vet. Hiertoe moet je hem demonteren. Nadat je de inbusbout op de spanner hebt gelost kun je het daarachter liggende dekseltje los halen en wat vet aanbrengen. De bout wil wel eens verrekte vast zitten.