Geldklopperij?

Gestart door jordyvane, 04-10-2005 21:53:47

Vorige topic - Volgende topic

Derks

Citaat van: jordyvane op 04-10-2005 21:53:47
1: Ik ben een nieuwe klant voor die dealer, en verwacht bij een kwaliteitsmerk als Volvo toch wel een beetje op een civiele manier behandeld te worden. (zelf de schakelaar erin moeten zetten daar op de parkeerplaats....)

Als je het had gevraagd, dan hadden ze hem er echt wel ingezet hoor, De dealer kreeg kennelijk on of te-recht de indruk dat je het goedkoop wilde oplossen. Voor het er inzetten betaal je wel uiteraard.

2: Een factuur sturen voor een diagnose die al vaststaat?

Hadden ze het onderdeel gewoon besteld, en het was niet het goede geweest? Dan was je 1 op hoge poten teruggegaan en 2 had de dealer de kosten van het onderdeel op zijn rekening gehad.

3: Het is blijkbaar een bekend probleem (ruildeel), dus verwacht ik enigszins coulance

Op een auto van 12 jaar oud, kom op zeg.

gr derks

bud

weetje wat ik raar vindt ?

dat een recall schakelaar , toen de recall in werking was, 12 euro koste

en nu de recall al een poosje over is een beetje boelmeer X:
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

denkweb

Citaat van: LekkeRRRR op 05-10-2005 13:13:56
Citaat van: MH op 05-10-2005 12:55:08
Dacht niet dat wij ons daarmee moeten bemoeien..... Voor dit soort zaken is er een Consumentbond en een Ombudsman.

Citaat van: Joris_Scholte op 05-10-2005 12:56:15
Dat lijkt mij ook een beter plan, om dit soort zaken maar aan die instanties over te laten.

Artikel 2 van de statuten van de Volvo 850 club zegt iets over het doel van de vereniging. Daarin staat ondermeer "..de belangen behartigen van.."
Dus dit is juist een topic van de club.

En juist door als club bij de dealers dit soort 'misstanden' aan te kaarten kan er iets bereikt worden. De individu kan dat niet of veel moeilijker. Die kan alleen zeggen dat ze hem/haar daar niet meer zien.

;)/jan

Precies wat Jan al typt. Per email sta ik regelmatig leden bij met probleempjes van groot tot klein, dit forum doet daar ook al een hoop goed aan.

Ik zie niet in waarom er niet namens de club een clublid geholpen kan worden bij het opstellen van een brief om een probleem, als hierboven gesteld, op te lossen. Er staat toch ook niet dat de club erin betrokken hoeft te worden?

Als secretaris zou ik er in ieder geval geen moeite mee hebben om dit soort incidentele maar vervelende zaken te helpen oplossen... (althans, proberen zonder garanties). Doet de ANWB toch ook  ;D ?

Met veel (dealer)garages hebben wij overigens een goed contact, wellicht dat deze contacten ook nog zouden kunnen bijdragen tot het oplossen van een incidenteel conflictje.

Het blijft een forum, dus ieder zijn meug.  ;)

Turbobiker

Citaat van: GeertG op 05-10-2005 16:11:54
Voodat ik alles afzoek de vraag of het mogelijk is die bepaalde topic even te linken...?

Ik ga 'm niet linken, staat tien regels onder dit topic onder de naam 'waar heb jij je roffel in onderhoud' ;)
De Tussenpaus

BenC70ES

Citaat van: Derks op 05-10-2005 18:35:24
Hadden ze het onderdeel gewoon besteld, en het was niet het goede geweest? Dan was je 1 op hoge poten teruggegaan en 2 had de dealer de kosten van het onderdeel op zijn rekening gehad.

Dealer stuurt onderdelen die hij niet nodig heeft toch gewoon terug... Kost hem niks.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Derks

Citaat van: BenC70ES op 05-10-2005 19:55:35

Dealer stuurt onderdelen die hij niet nodig heeft toch gewoon terug... Kost hem niks.

Meeste zaken zal de dealer gewoon kunnen terugsturen, maar krijg je je geld ook van de ptt terug, het telefoontje wat gepleegd is, komt daar ook een credit factuur van? en de magazijnman, gaat die salaris vrijwillig inleveren, omdat wat hij gedaan heeft niet productief blijkt te zijn?

kortom voor niets gaat de zon op.

gr derks

jordyvane

Citeer
Citeer : jordyvane op 04-10-2005 21:53:47
3: Het is blijkbaar een bekend probleem (ruildeel), dus verwacht ik enigszins coulance

Op een auto van 12 jaar oud, kom op zeg.

gr derks

Citeer

Wat ik hiermee wil zeggen is:
Waarom ga ik naar de Dealer en niet naar mijn 'algemene Garage'? Omdat ik verwacht dat de dealer verstand van mijn auto heeft. En dus ook van dit soort acties. Als ik dus een kapotte schakelaar heb, en dat is blijkbaar een bekend probleem, hoop ik toch dat daar een lampje gaat branden. Dat ik eerst door de mangel moet en dat ze zelf willen constateren dat de schakelaar werkelijk kapot is, vind ik leuk, maar heb ik weinig boodschap aan. Als de werkplaats man het niet weet, en als ik een paar dagen later de magazijnman hoor dat het een goed bekend probleem is, blijkt dus dat de informatie niet bij iedereen bekend is. Jammer!
Dus coulance in deze zin van het woord, is dat als het om een oude terugroepactie betreft, dat er gewoon actie wordt ondernomen, en dat men niet eerst gaat steggelen over een nieuwe schakelaar, en ja de oude is inderdaad kapot.

Neemt natuurlijk niet weg dat iedereen er vanuit gaat dat zijn volvo meer dan 12 jaar meegaat, en in die zin zou de letterlijke coulance van de dealer natuurlijk wel op zijn  plaats zijn.  ;)
Ik heb een hekel aan bumperklevers, gisteren zat er weer een voor me!

martijn.

Citaat van: BenC70ES op 05-10-2005 19:55:35
Citaat van: Derks op 05-10-2005 18:35:24

Artikelen onder de € 35,-- euro kunnen niet terug, en elk artikel dat retour gaat ivm verkeerd bestellen kost € 10,--.

Christiaan

Wat ik hier in deze thread proef en zelf ook wel eens ervaar is de kloof tussen de leverancier en klant.
Oorzaak is altijd dat de dealer niet weet wat de klant wil en de klant niet ziet wat redelijk is.
Hier lijkt me dus een schone taak weggelegd voor aftersales services. En wat blijkt uit onderzoek: dealers die een goed aftersales service beleid voeren verkopen meer auto's en hebben een betere werkplaats vulling en maken uiteindelijk meer winst.
Voor mij als klant geldt dat ik meer begrip moet opbrengen voor het feit dat vandaag de dag idd alleen nog maar de zon voor niks opgaat 8)

Misschien voor de aardigheid dan nog het volgende (bron autoweek):

Vier merken zagen in de periode 2003-2005 hun klanttevredenheid met tenminste vijf procent stijgen en boekten in 2005 een bovengemiddelde klanttevredenheid: Daihatsu, Mitsubishi, Skoda en Volvo. Na een uitleg van de genomineerden over hun inspanningen om de klanttevredenheid te verhogen, besloot de jury om de prijs toe te kennen aan Skoda. De Skoda-organisatie zit zowel op verkoop- als aftersalesgebied in de top.

Doet Volvo het dus nog niet zo heel slecht!
Christiaan

Reitse

Toch wel knap dat je klanttevredenheid voor een merk kan meten. Hoe doe je dat, vraag ik me echt af. Want hoe voorkom je dat mensen hun antwoorden baseren op hun ervaringen met een bepaalde dealer. Da's een vertegenwoordiger van het merk maar niet het merk zelf. Ik ken een aantal dealers hier in de omgeving, de ene vind ik goed, de andere maar redelijk en een derde heb ik zo weinig ervaring mee dat ik er niet direct wat van kan zeggen. Maar ben ik nu als klant tevreden over het merk Volvo?

Christiaan

Reitse toch. (Practisch) alles is te meten. De vraag is alleen hoe betrouwbaar de resultaten zijn ;D

Reitse

Citaat van: Christiaan op 06-10-2005 14:37:25
Reitse toch. (Practisch) alles is te meten. De vraag is alleen hoe betrouwbaar de resultaten zijn ;D
hehe, het wetenschapsvirus heeft toegeslagen vrees ik, jij kan in 1 zin parkeren waar ik er 'een paar' meer nodig heb  ::)

jordyvane

THE PLOT THICKENS!

Gisteren reed ik weg, en het was er weer! Wederom geen koplampen! Alle drukte dus voor niets, zowel anwb als dealer verkeerde diagnose enz enz... Ben maar eens even langs gegaan bij de dealer, en die startte de auto, en wat denk je? De lampen deden het weer! De monteur heeft e.e.a. doorgemeten, en kon natuurlijk niets vinden!
Nou moet ik binnenkort als het probleem zich wederom voordoet langskomen en de motor laten lopen, want ze vermoeden nu dat het relais kapot is en af en toe blijft hangen.
Ik heb niets gehoord over een factuur dit keer, en verwacht ook niet dat die komt, maar ik wacht met spanning mijn post af! We zullen zien.... We zijn in iedewr geval al 80 euro lichter, en een nieuwe schakelaar rijker (waar we dus niet van weten of die nou echt kapot was, of dat het probleem al die tijd bij het relais heeft gelegen!)

Wordt vervolgd!
Ik heb een hekel aan bumperklevers, gisteren zat er weer een voor me!

thuur

Als je lichten het niet doen, tik dan eens met de bovenkant van een schroevendraaier op dat grote gele relais in je relaiskast....

Gr 8)