Ophanging radiator

Gestart door denkweb, 04-09-2005 18:44:09

Vorige topic - Volgende topic

toycar

8)
De radiator zit in principe met 2 stevige bouten (1 links + 1 rechts) vast aan het frame. Hiertoe zijn aan het frame 2 bevestigingspunten met schroefdraad aangebracht. Verder zitten aan de bovenkant van de radiator nog wat kleinere boutjes, maar die hebben mi meer een "afwerkend" effect. Als 1 van die bouten of het bevestigingspunt aan het frame is afgebroken zou ik zeker niet kiezen voor vastzetten met een radiostrip. Ik zou kiezen voor of een nieuwe bout of het vastlassen van een nieuw bevestigingspunt aan het frame.
Zeker weten dat de radiator niet is beschadigd? Het radiatorframe is tenslotte "maar" van kunststof.

denkweb

Citaat van: toycar op 06-09-2005 19:46:31
8)
De radiator zit in principe met 2 stevige bouten (1 links + 1 rechts) vast aan het frame. Hiertoe zijn aan het frame 2 bevestigingspunten met schroefdraad aangebracht. Verder zitten aan de bovenkant van de radiator nog wat kleinere boutjes, maar die hebben mi meer een "afwerkend" effect. Als 1 van die bouten of het bevestigingspunt aan het frame is afgebroken zou ik zeker niet kiezen voor vastzetten met een radiostrip. Ik zou kiezen voor of een nieuwe bout of het vastlassen van een nieuw bevestigingspunt aan het frame.
Zeker weten dat de radiator niet is beschadigd? Het radiatorframe is tenslotte "maar" van kunststof.

1 bout links, moervast en met mooi rubber ertussen.
1 bout rechts, moervast en met mooi rubber ertussen.
2 kleine (inschuif) boutjes aan de bovenkant, geen draagkracht maar voorkomt het naar binnen kantelen van de radiator.

Het radiatorframe is van aluminium/kunststof, het alu-steuntje waar rechts de bout doorheen gaat is gewoonweg afgescheurd van de radiator.

Wel ooit vervangen, maar nooit zo'n schade gehad die dit kan veroorzaken... echt vaag! Ook geen spoor van verdere schade te vinden. Keurig recht afgescheurd. Ik vermoed dat het enige antwoord een slechte las is...

Aan het frame is geen nieuwe bevestiging te maken, is aluminium en de kans dat dit wegsmelt ipv vastlast is te groot... geen zin om een nieuwe radiator te bestellen!! Ik heb een modificatie met een metalen strip in gedachten waarmee de radiator een soort nieuwe omlijsting krijgt aan 1 kant en zodoende gefixeerd wordt. Eenvoudig, goedkoop, degelijk en bovenal snel te verwijderen bij een vervanging in de toekomst.