MOV'IT part II

Gestart door 850Joris, 07-11-2003 00:09:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850Joris

Enige tijd geleden is het onderwerp MOV'IT uitgebreid op het forum aan de orde geweest.  Ik heb net voor de zomer vakantie als eerste (en ook Reinoud) in nederland een MOV'IT big brake set op mijn 850R gemonteerd. Dat ging niet zonder slag of stoot want de bijgeleverde brackets waren eerst niet goed en er waren behoorlijk dikke spacers nodig om de standaard Volan velgen te monteren.  Met als gevolg dat de banden wel eens de spatbordrand raakten.  Maar ATD en MO'VIT beloofde beterschap.  MOV'IT is aan de slag gegaan om een beter passende set te maken zonder dat er losse spacers gebruikt hoeven te worden.  

Afgelopen dinsdag heb ik de nieuwe set gemonteerd.  Deze bestaad uit 342 mm X 34 mm ;D schijven en een (andere) remtang met 4 zuigers.  Het hart van de schijf is dikker waardoor er geen losse spacers meer nodig zijn.  Er waren nog wel wat problemen bij demontage want de bijgeleverde brackets bleken niet te passen.  Het is hoogstwaarschijnlijk toch zo dat er verschillen zitten tussen T5, T5 R en R of de verschillende model jaren of 15" of 16" remmen (Volvo noemt dit zo!?).  Weet iemand (de monteurs op het forum ???) hoe dit zit?  Anyway de set met wat creativiteit er wel opgekregen.  En o wat past dat percies,  het plaklood aan de binnenkant van het wiel moest er vanaf anders kon het wiel niet rond.   En het remt als vanouds (oude MOV'IT set) errug goed :D.  En de banden raken de spatbordrand niet meer (wielen staan ong 1 cm verder naar buiten tov standaard). Als we  er achter kunnen komen hoe het zit met de verschillen in de voorwielophanging dan kan MO'VIT de verschillende varianten van brackets maken en kan iedereen, die het geld, er voor over heeft zeer goede remmen op zijn roffel krijgen en andere dubieuze sets die ook nog eens duurder zijn links laten liggen.  
Some pics....



Kiele Kiele :o

Marc 0101.001

welke andere dubieuze sets?

Voor de 850 ken ik alleen de sets van AP Racing, Brembo, WP Pro en Willwood. Dat zijn stuk voor stuk kwaliteitsproducten die allemaal perfect passen met de originele velgen.

850Joris

Citaat van: Yellow Banana II op 07-11-2003 09:28:47
welke andere dubieuze sets?

Voor de 850 ken ik alleen de sets van AP Racing, Brembo, WP Pro en Willwood. Dat zijn stuk voor stuk kwaliteitsproducten die allemaal perfect passen met de originele velgen.

Bij AP en Brembo heb ik wel een lekker gevoel bij die andere zeker niet. Of ze perfect passen is maar zeer de vraag.  Hangt sterk van de velgen af.  Als ik als leek bekijk hoe die andere sets eruit zien dan krijg ik toch wel twijfels.  Wel een grote buiten diameter maar relatief klein blokoppervlak en zeer matige afwerking naar aanleiding van de foto's die ik her en der gezien heb.  Het zal best goed remmen en een verbetering zijn tov standaard maar dat is het al heel snel.  En de prijs die ze ervoor durven vragen :o


Marc 0101.001

#3
Dat is dan een érg ongenuanceerde uitspraak.  :-\

Willwood bestaat al erg lang en is in Amerika erg populair en gewoon goed.

WP Pro bestaat in Azie al bijna 20 jaar en is daar erg populair onder mensen met Supra's en Skyline's van +600pk. Als dat niet remt weet ik het niet meer. Daarnaast lever ik ook WP Pro en ik heb ze zelf gezien op diverse Volvo's, mee gereden en los in mijn handen gehad. Kwaliteit en afwerking is het beste wat ik ooit gezien heb, dat kun jij niet beoordelen vanaf een foto.

Kijk anders maar eens op: http://www.sct-tuning.com/default/brakekits.php en lees de tekst eens voordat je afgaat op wat ene T. zegt....

Ze passen ook gegarandeert 100% met alle originele Volvo-velgen (maar dat had ik al gezegd) zonder dat je wielen uit de wielkasten steken.

Deze wagen heeft ook remmen van WP Pro.....


Over de brackets: Er zijn 2 verschillende brackets op de 850 geleverd. Alle modellen behalve de handgeschakelde R uit 1996 hebben dezelfde brackets in combo met 280mm remschijven. Alleen de R met 302mm remschijven heeft dus ook andere (langere) brackets.

850Joris

Sorry hoor maar het ziet er gewoon niet uit en ik zei toch dat het best zal remmen.  Smaken verschillen nou eenmaal.  En waarom zo duur? Enne heb je ze al gemonteerd op diverse 850's? Past dat echt allemaal even lekker?  Ik geloof er helemaal niets van.  

Ik weet dat er verschillende brackets zijn voor de verschillende remmen die volvo levert.  De vraag is echter of er verschillen zitten in het deel waar de bracket opgeschroefd wordt. Normale 850, T5, T5R en R en hoe zit dit bij de C/S/V70 ?  Zodat niet iedereen die een bigbrake set wil monteren tegen dit soort ellende aanloopt.  

Marc 0101.001

Citaat van: 850Joris op 07-11-2003 10:33:40
Past dat echt allemaal even lekker?  Ik geloof er helemaal niets van.  

Dat moet jij dan weten, dus volgens jou zit ik te liegen?

Enfin, ben blij met je Mov'it set maar doe geen uitspraken over iets waar je geen ervaring mee hebt.

Ook leuk:de dag nadat ik de WP remmen aanboodt had ik de importeur van Mov'it al via e-mail aan de lijn die mij liet weten dat zij al uitvoerig getest hadden met WP Pro op een Volvo 850 en dat het allemaal niks waard was... Nou ja  ??? Knap dat iemand al remmen kan testen die alleen maar speciaal voor mijn Zweedse leverancier worden gemaakt en alleen door hun verkocht worden in Europa! Ik heb die bewuste e-mail maar eens  doorgespeeld aan mijn leverancier.... wordt vervolgd.

Hiermee sluit ik dit hoofdstuk voor mezelf af. Eigenlijk heb ik me alweer teveel laten gaan....  ;)

Marc 0101.001

Citaat van: 850Joris op 07-11-2003 10:33:40
De vraag is echter of er verschillen zitten in het deel waar de bracket opgeschroefd wordt.

NEE

Jans Duiven

Citaat van: Yellow Banana II op 07-11-2003 10:52:19
Citaat van: 850Joris op 07-11-2003 10:33:40
Past dat echt allemaal even lekker?  Ik geloof er helemaal niets van.  

Dat moet jij dan weten, dus volgens jou zit ik te liegen?

Enfin, ben blij met je Mov'it set maar doe geen uitspraken over iets waar je geen ervaring mee hebt.

Ook leuk:de dag nadat ik de WP remmen aanboodt had ik de importeur van Mov'it al via e-mail aan de lijn die mij liet weten dat zij al uitvoerig getest hadden met WP Pro op een Volvo 850 en dat het allemaal niks waard was... Nou ja  ??? Knap dat iemand al remmen kan testen die alleen maar speciaal voor mijn Zweedse leverancier worden gemaakt en alleen door hun verkocht worden in Europa! Ik heb die bewuste e-mail maar eens  doorgespeeld aan mijn leverancier.... wordt vervolgd.

Hiermee sluit ik dit hoofdstuk voor mezelf af. Eigenlijk heb ik me alweer teveel laten gaan....  ;)

Misschien dat deze reut via email kan, want er wordt hier een béétje teveel op de man c.q. bedrijf gespeeld.
Ik snap de conflicten wel aardig, maar je zit hier toch met twee petten op Marc. Als u begrijpt wat ik bedoel.

Ik zal je straks nog even een mailtje sturen.

Hans Duiven

Marc 0101.001

#8
Klopt! Maar Joris is schijnbaar ook dikke maatjes met T. aangezien hij hier zijn producten moet aanprijzen en andere moet afkraken. Die zit dus ook met 2 petten op. Van diezelfde T. krijg ik de laatste tijd erg veel vervelende en dreigende e-mails waar ik helemaal niet om vraag.... Als ik die mailtjes hier online zou zetten dan begrijp je mijn reactie wel. Maar inderdaad Hans, bij deze discussie zijn anderen niet gebaat. Wat mij betreft is het schluss.  :)

BartRas

genoeg modder gegooid. laten we ervaringen uitwisselen geen veronderstellingen. Dat is wel zo verhelderend ;)
there is no substitute for PK's

Johann

Citaat van: Hans Duiven op 07-11-2003 11:27:40
Misschien dat deze reut via email kan, want er wordt hier een béétje teveel op de man c.q. bedrijf gespeeld.
Ik snap de conflicten wel aardig, maar je zit hier toch met twee petten op Marc. Als u begrijpt wat ik bedoel.

Ik zal je straks nog even een mailtje sturen.

Hans Duiven

Citaat van: Yellow Banana II op 07-11-2003 11:32:50
Klopt! Maar Joris is schijnbaar ook dikke maatjes met T. aangezien hij hier zijn producten moet aanprijzen en andere moet afkraken. Die zit dus ook met 2 petten op. Van diezelfde T. krijg ik de laatste tijd erg veel vervelende en dreigende e-mails waar ik helemaal niet om vraag.... Als ik die mailtjes hier online zou zetten dan begrijp je mijn reactie wel. Maar inderdaad Hans, bij deze discussie zijn anderen niet gebaat. Wat mij betreft is het schluss.  :)

De regels van het forum zijn er duidelijk over maar deze situaties brengen de moderatoren dus wel in de problemen.

Dat Joris zijn remmen laat zien is alleen maar mooi. Dat daar een tekst en uitleg bij zit met geciteerde commentaren van een leverancier is ook helemaal niet erg.
Of Joris met twee petten hier zit weet ik dus niet, dat Marc vervolgens met dubbele pet een reactie geeft weet ik dus wel en andere moderatoren ook.
Die twee petten werken dan dus ook nadelig voor Marc.
De moderatoren hebben Marc er al verscheidene keren op gewezen om de reakties met "zakelijke" inhoud genuanceerder te presenteren maar langs de andere kant zijn de reakties vaak ook wel heel begrijpelijk.
De discussie op zich is helemaal niet erg maar waar moet je dan de lijn trekken btreffende de forum regels?

Marc haalt een SCT pagina als voorbeeld aan, heel slim  ;D Maar veel mensen weten ook beter dat ET deze dus in het programma heeft zitten.

Leveranciers problemen hebben wij verder natuurlijk geen fluit mee te maken en dat geeft nu juist weer die "handel" draai aan de discussie.

Joris plaatst foto's van zijn auto en misschien was het beter geweest dat Marc dat na ook gedaan had met zijn remmen op zijn auto maar die zijn er dus nog niet.

Of WP of Mov-It bagger is zoeken jullie zelf maar uit maar probeer het wel vanuit de hobbie te doen en niet vanuit de handel.

We laten deze thread gowoon zo staan en kijk zelf maar of jullie inhoudelijk moeten editen.



Gelebanaan

Citaat van: 850Joris op 07-11-2003 10:33:40
Sorry hoor maar het ziet er gewoon niet uit en ik zei toch dat het best zal remmen.  Smaken verschillen nou eenmaal.  En waarom zo duur? Enne heb je ze al gemonteerd op diverse 850's? Past dat echt allemaal even lekker?  Ik geloof er helemaal niets van.  

Aan de foto's te zien past het bij jouw ook niet echt lekker. Ik zou daar niet "gerust" mee rond rijden. Ik vind het persoonlijk gewaagd en ongepast om op voorhand de conclusie te trekken dat andere sets ook niet zullen passen.

Inderdaad verschillen smaken en daarom zal ik nooit een move-it remmenset monteren, zeker niet na de slechte ervaringen van de leverancier.....

Tom

Marc 0101.001

#12
Citaat van: Johann op 07-11-2003 12:22:08
Citaat van: Hans Duiven op 07-11-2003 11:27:40
Misschien dat deze reut via email kan, want er wordt hier een béétje teveel op de man c.q. bedrijf gespeeld.
Ik snap de conflicten wel aardig, maar je zit hier toch met twee petten op Marc. Als u begrijpt wat ik bedoel.

Ik zal je straks nog even een mailtje sturen.

Hans Duiven

Citaat van: Yellow Banana II op 07-11-2003 11:32:50
Klopt! Maar Joris is schijnbaar ook dikke maatjes met T. aangezien hij hier zijn producten moet aanprijzen en andere moet afkraken. Die zit dus ook met 2 petten op. Van diezelfde T. krijg ik de laatste tijd erg veel vervelende en dreigende e-mails waar ik helemaal niet om vraag.... Als ik die mailtjes hier online zou zetten dan begrijp je mijn reactie wel. Maar inderdaad Hans, bij deze discussie zijn anderen niet gebaat. Wat mij betreft is het schluss.  :)

De regels van het forum zijn er duidelijk over maar deze situaties brengen de moderatoren dus wel in de problemen.

Dat Joris zijn remmen laat zien is alleen maar mooi. Dat daar een tekst en uitleg bij zit met geciteerde commentaren van een leverancier is ook helemaal niet erg.
Of Joris met twee petten hier zit weet ik dus niet, dat Marc vervolgens met dubbele pet een reactie geeft weet ik dus wel en andere moderatoren ook.
Die twee petten werken dan dus ook nadelig voor Marc.
De moderatoren hebben Marc er al verscheidene keren op gewezen om de reakties met "zakelijke" inhoud genuanceerder te presenteren maar langs de andere kant zijn de reakties vaak ook wel heel begrijpelijk.
De discussie op zich is helemaal niet erg maar waar moet je dan de lijn trekken btreffende de forum regels?

Marc haalt een SCT pagina als voorbeeld aan, heel slim  ;D Maar veel mensen weten ook beter dat ET deze dus in het programma heeft zitten.

Leveranciers problemen hebben wij verder natuurlijk geen fluit mee te maken en dat geeft nu juist weer die "handel" draai aan de discussie.

Joris plaatst foto's van zijn auto en misschien was het beter geweest dat Marc dat na ook gedaan had met zijn remmen op zijn auto maar die zijn er dus nog niet.

Of WP of Mov-It bagger is zoeken jullie zelf maar uit maar probeer het wel vanuit de hobbie te doen en niet vanuit de handel.

We laten deze thread gowoon zo staan en kijk zelf maar of jullie inhoudelijk moeten editen.




Deal. Zoals je inmiddels wel weet raak ik soms wat "carried away"  ;D Ik heb overigens nooit gereageerd om reclame te maken. Was alleen een beetje geaggiteerd over de uitspraak "andere dubieuze merken".....

850Joris

Het enige wat ik wil bereiken is dat de set waar ik heel tevreden over ben en relatief voordelig is ook binnen bereik komt van andere roffelaars.  Ik heb er verder totaal geen belang bij.  Maar heb inderdaad alleen ervaring met MOV'IT en dat remt goed maar is een gedoe om erop te krijgen.  En het zou handig zijn als het uit de doos gewoon past.

Johann

Citaat van: 850Joris op 07-11-2003 12:26:35
Het enige wat ik wil bereiken is dat de set waar ik heel tevreden over ben en relatief voordelig is ook binnen bereik komt van andere roffelaars.  Ik heb er verder totaal geen belang bij.  Maar heb inderdaad alleen ervaring met MOV'IT en dat remt goed maar is een gedoe om erop te krijgen.  En het zou handig zijn als het uit de doos gewoon past.

Volgens mij hebben ze je bij de poot gehad..
De schijf is gewoon de Porsche / Zimmerman 320 x 32 mm versie en precies 't zelfde als op mijn 850.
De klauw lijkt verdacht veel op de brembo klauw, Vaak zijn de Mov-It klauwen hoekiger en dan met name de mono block versies.

Het setje past dus net zo k*t als de Porsche set op mijn auto en eigelijk zou deze combinatie NOOIT aanbevolen moeten worden op een 17" setup.
De schijf flens is totaal 17 mm dik en het wiel komt veel te ver naar buiten en je hebt een negatief camber van 0,5 tot 1 graad nodig om voldoende ruite te houden tussen de schijf en de fusee kogel. Tevens zullen de rubbers van de stuur kogels verbranden als je als een idioot gaat remmen voor een stoplicht.

Wil je deze set toch gebruiken dan zou ik er persoonlijk andere velgen bij zoeken. Of 17"x 7,5 competition velgen met voldoende ruimte voor de klauw en een ET van ongeveer 38 mm of 18" met meer ruimte.

Voor de Volan wielen is dit geen fluit waard en ook niet voor de Titan's.