aankoop 850T5R

Gestart door gozz, 03-02-2005 21:43:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gozz

Hallo allemaal,

Wat zou een goede prijs zijn voor een originele Nederlandse 850T5R. Kleur: Groen, automaat, station-uitvoering. De auto ziet er gewoon gebruikt uit.

Interieur is ook zoals het hoort bij een auto van deze leeftijd. Buitenkant kan hier-en-daar ook wel een 'ingreepje' hebben.

KM-stand is net over de 200.000..

Aangezien ik meer verstand heb van automatisering dan van Volvo's, zou ik het enorm fijn vinden als jullie mij op weg kunnen helpen met een richtprijsje voor deze auto. Wat zou een goede prijs zijn voor deze bak?

En dan bedoel ik niet dat ik deze auto reeds bezit, maar ik mag een bod uitbrengen op dit exemplaar (en heb dus geen flauw idee of ik 4000, 14000 of 24000 euro moet bieden.. bij wijze van..)...

Iemand 'n hint?


Gr. en alvast bedankt.
G.

JCviggen

rond de 10.000€ lijkt me een goed richtpunt. Er zijn erg veel details die de prijs kunnen beinvloeden...
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

The Saint

Hallo Gozz,

Zoals gezegd zijn er nog wel wat zaken van invloed die je niet genoemd hebt. Bouwjaar bijvoorbeeld. Waar koop je 'm, krijg je garantie? Onderhoudshistorie bekend?
Zo zijn R nog wel wat zaken.

Als je E 24.000,00 biedt heb je 'm cker hoor  ;)

The Saint, die aanraadt veel prijzen op internet te vergelijken.
No shirt no shoes, no pinball

gozz

Hey,

Dat zijn 2 snelle reacties, waarvoor dank! Het bouwjaar is '96, ik koop hem bij een handelaar, dus nada garantie (wel wordt de auto vóór de koop gekeurd). De onderhoudshistorie is volledig bekend. Ben ik nu nog iets vergeten? ... 't Schuifdakje! ;)

Uhm.. die 24000 ... tja die had ik moeten zien aankomen , haha

Groet,
Gos.


daytonawim

Effe bij de dealer waar hij in onderhoud is geweest langs gaan ( of bellen) en eens even door het
onderhoud heen lopen.
Voor tips zie verder het aankoop tips topic ( daar vindt je voldoende zaken die je vervolgens kan checken bij de dealer)

The Driver

mijn volvo heb ik gewoon bij een particulier gekocht.
Alvorens de koop even op de brug gezet en alle kosten aan de wagen op dat moment werden nog door de vorige eigenaar vergeed. Dus ik had rondom 2 nieuwe rem kalipers, 4 nieuwe schijven, een uitlijning en een nieuwe handremnok.

Stel hem dit even voor. dan heb je al meer zekerheid over de wagen.

janmulder

Wat dacht je van een aankoopkeuring van de ANWB of een aankoopkeuring door een Volvodealer? Als de auto goed is heeft de handelaar daar geen moeite mee, indien wel , niet kopen!

Jan Mulder

gozz

Ja, klopt. DEKRA of ANWB aankoopkeuring vind ik altijd een pré bij dit soort auto's ('de snelle jongens' ;) )

Ik blijf het een prachtige bak vinden, maar een auto koop je niet alleen met je hart hè...

maar wat gaan ze snel , wow

thuur

Citaat van: gozz op 04-02-2005 10:57:32
.....    , maar een auto koop je niet alleen met je hart hè...



Jawel ;D


Het financiele aspect is slechts een beperking die je moet zien te overkomen ;)

Suc6 met de aanschaf! Mooie auto hoor. Je vindt hier zat tips waar je op moet letten. Voor prijzen zou ik de diverse autosites (-trader, -telegraaf, -online, marktplaats, dealers bij jou in de buurt en 'normale' autohandelaren in de buurt). Zo krijg je snel genoeg een beeld van een richtprijs. Ook reeel zijn in min- en pluspunten van deze t.o.v. andere mobielen.


Gr 8)

Yackall

#9
Citaat van: janmulder op 04-02-2005 10:48:33
Wat dacht je van een aankoopkeuring van de ANWB of een aankoopkeuring door een Volvodealer? Als de auto goed is heeft de handelaar daar geen moeite mee, indien wel , niet kopen!

Jan Mulder


Zeker doen. Ik heb mijn T5R door de ANWB laten keuren en daar werd ik heel blij van (de verkoper ook, want de auto was en is in prima staat; over de prijs viel dus niet echt te soebatten).

Ook zaken zoals 'is de km-stand betrouwbaar' en 'heeft de auto schade gehad' kunnen ze je vertellen. Tevens doen ze op verzoek een uitspraak of de prijs redelijk is. Kan ook errug handig zijn. In dit stadium wel even de verkoper naar buiten sturen (als hij mee is gegaan).  ;)

Ik heb mijn T5R dan ook met een heel rustig gevoel gekocht.


Citaat van: gozz op 04-02-2005 10:57:32
.....    , maar een auto koop je niet alleen met je hart hè...


Een T5R wel.   ;D

Keesjan

Hallo Gozz,

Zoals mijn voorgangers reeds vertelden zijn details soms bepalend. Maar als ik uit ga van een goede staat, bekende onderhoudshistorie en geen grote (lees: dure) mankementen eraan, zou ik bieden tussen 9 en 12 duizend euro. Voor meer zou ik hem niet kopen. Een hele mooie, goede zou mogelijk iets meer kunnen opbrengen, maar dan zou het mijns inziens bij 15000 echt klaar moeten zijn.
Probeer minstens de auto te laten keuren en kijk in ieder geval zelf mee als hij op de brug gaat of alles netjes droog is, maar ook weer niet te schoon. Een auto met een kleine 2 ton op de teller met een brandschone en fonkelende motor, laten staan!! Dan spreek ik alleen uit eigen ervaring. Het komt helaas toch wel voor dat verkopers kleine of grotere lekkages e.d. verdoezelen met een motor-poetsbeurtje. Ik ben daar niet zo voor. Laat alles maar lekker vet zijn, kan geen kwaad.
Succes met de aankoop en als je hem hebt, graag even laten zien hier !!!

Keesjan

gozz

Kom 'm zeker ff laten zien, mocht alles er mooi uitzien.... Ben eigenlijk wel enthousiast geworden voor deze auto met karakter.

Hopelijk kan ik voor vandaag nog een afspraak maken (en dan maar mijn enthousiasme temperen als ik om de auto heen slenter en eens bedenkelijk tegen een band aanschop ;) )

Gr.
G.

gozz

Ik weet iets meer... KM-stand volgens NAP is om en nabij de 275.000 (dus niet de op de KM-teller vermeldde 2ton) en ik zie iets 'vreemds' er zitten een 5-tal bouten in de motor geschroefd wat er volgens mij op duidt dat deze 850T5R op gas heeft gelopen...

Ongelooflijk maar waar... of kan er een andere verklaring voor zijn?

Groet,
G.

gozz

#13
Ben geen kenner mbt auto's dus ik zal het 'plastisch' omschrijven: als je de motorkap openmaakt, dan zie je het motorblok recht voor je (dat grote stuk staal).... en op die gevormde 'buizen' van dat blok zijn dus 5 bouten geschroefd.

LPG- G3 spuit toch rechtstreeks in in een blok, of vergis ik me? Dus stèl dat er zo'n installatie in gezeten heeft en hij wordt verwijderd, dan hou je dus gaten over in je blok.... 'n manier om die te dichten is dan een bout erin schroeven (lijkt me...)....


Gr.
G.



mehn

Oh oh oh, de LPI injectoren  :-X

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: