aankoop 850T5R

Gestart door gozz, 03-02-2005 21:43:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JCviggen

IK zou 'm maar laten staan... andere T-5Rs genoeg op de wereld
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Zippo

Wat is 't kenteken?
Ik zou de auto niet kopen!!

Rijns_t5r

Citaat van: gozz op 03-02-2005 22:26:11
Hey,

Dat zijn 2 snelle reacties, waarvoor dank! Het bouwjaar is '96, ik koop hem bij een handelaar, dus nada garantie (wel wordt de auto vóór de koop gekeurd). De onderhoudshistorie is volledig bekend. Ben ik nu nog iets vergeten? ... 't Schuifdakje! ;)

Uhm.. die 24000 ... tja die had ik moeten zien aankomen , haha

Groet,
Gos.


8)t5r van bouwjaar 1996,ik meen dat de t5r alleen in 94 en 95 gebouwd zijn,dusss ???
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Rijns_t5r

Citaat van: Ludo op 04-02-2005 18:54:30
Citaat van: Rijns_t5r op 04-02-2005 18:53:16
8)t5r van bouwjaar 1996,ik meen dat de t5r alleen in 94 en 95 gebouwd zijn,dusss ???

waarom zou dat niet kunnen?.
<edit> bouwjaar '96 zal wel verkeerd zijn.


8)ja dat moet haast wel  ludo ::)
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Keesjan

Bij twijfel....niet inhalen !!
275 duizend NAP en 2 ton op de teller is geen goede start van een langdurig huwelijk met een auto.
Kijk rustig verder en jouw volvo staat echt wel ergens op je te wachten. Je moet hem alleen nog vinden.

Keesjan

M a r c

Foute km-stand, bouten in je inlaatspruitstuk....

Laten staan!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

The Saint

Citaat van: MH op 04-02-2005 20:20:25
Foute km-stand, bouten in je inlaatspruitstuk....

Laten staan!

My thoughts exactly.

Cker als de handelaar heeft geadverteerd met km stand 200.000, en jij komt er zelf 8er dat het 275.000 is, dan zegt mij dat veel over de verkoper. Die zou ik dus nooit kunnen vertrouwen.

Heb geduld en ga verder zoeken!
No shirt no shoes, no pinball

gozz

#22
Jongens, jongens, maar wat is het moeilijk om zo'n waanzinnige gave bak te laten staan .. emotioneel gezien dan ;) ... technisch gezien denk ik dat het een rampgevalletje en vooral een oneerlijk gevalletje was.

Had ik trouwens al verteld dat als je goed op snelheid was en vervolgens eens flink de rem intrapte dat alles aardig begon te 'shaken'? Volgens mij zijn dan de remschijven krom getrokken.

'n Vriend van me vertelde eens dat als je stil staat met dit soort automaten, dat je je voet ALTIJD van de rem af moet halen om dat je anders dit soort vervormingen krijgt.


Anyway, ik zal er niet nog langer op doorgaan... ik koop deze wagen niet.

Ik blijf speuren naar 'mijn auto' .

Groet en bedankt allemaal voor jullie adviezen.


Gozz

oja, dat bouwjaar... dat kan inderdaad een foutje mijnerzijds zijn geweest.

The Saint

Citaat van: gozz op 05-02-2005 10:19:19
Jongens, jongens, maar wat is het moeilijk om zo'n waanzinnige gave bak te laten staan .. emotioneel gezien dan ;) ... technisch gezien denk ik dat het een rampgevalletje en vooral een oneerlijk gevalletje was.

Strax heb je een mooiere en vooral betere. ZEEEEEEEER verstandig!
No shirt no shoes, no pinball

OvlovT5R

Citaat van: Rijns_t5r op 04-02-2005 18:53:16
Citaat van: gozz op 03-02-2005 22:26:11
Hey,

Dat zijn 2 snelle reacties, waarvoor dank! Het bouwjaar is '96, ik koop hem bij een handelaar, dus nada garantie (wel wordt de auto vóór de koop gekeurd). De onderhoudshistorie is volledig bekend. Ben ik nu nog iets vergeten? ... 't Schuifdakje! ;)

Uhm.. die 24000 ... tja die had ik moeten zien aankomen , haha

Groet,
Gos.


8)t5r van bouwjaar 1996,ik meen dat de t5r alleen in 94 en 95 gebouwd zijn,dusss ???

De groene versie schijnt ook nog even begin '96 geleverd te zijn.


Greetz. 8)

Rad

Citaat van: gozz op 05-02-2005 10:19:19

'n Vriend van me vertelde eens dat als je stil staat met dit soort automaten, dat je je voet ALTIJD van de rem af moet halen om dat je anders dit soort vervormingen krijgt.




Als je zeer snel van hoge snelheid tot 0km/h afremt voor bijvoorbeeld een stoplicht aan het eind van de snelweg, is het verstandig om de automaat in "N" te zetten om de rem niet permanent in te hoeven trappen. De remschijven koelen anders op de plaats waar de blokken tegen de schijf komen sneller af en kunnen kromtrekken.
Ik denk dat dat is wat je vriend bedoelt.

)()()sT

#26
Citaat van: Ludo op 05-02-2005 17:53:19
Citaat van: Rad op 05-02-2005 15:41:36Als je zeer snel van hoge snelheid tot 0km/h afremt voor bijvoorbeeld een stoplicht aan het eind van de snelweg, is het verstandig om de automaat in "N" te zetten ...  

neenee, dat is ook niet de goeie manier.!
vanaf het moment dat de bak in N word gezet is er geen doorstroming van olie meer, de bak krijgt dan geen koeling meer.
zeker niet onbelangrijk als je zoals je schrijft van hoge snelheid afkomt.
beter in D laten staan, de handrem op trekken en voet van het pedaal af.


We gaan nu ff off-topic, maar is het beter om (bij normaal rijden) de handel in D te laten staan?? Ik zet m altijd in N, in de veronderstelling dat je de (doorduwende) bak niet onnodig belast

En nu weer on-topic: nog even doorzoeken Gos, de goede vind je wel :)

Rad

Hmmm...ik geloof dat ik vanaf nu mijn handrem wat meer ga gebruiken.  ;)
Als ik langere tijd bij een stoplicht sta heb ik altijd de neiging om hem in N te zetten omdat het voor mij niet goed voelt om de wagen steeds maar tegen te houden in D. Lijkt mij dat de olie dan ook onnodig opgewarmd wordt. De energie van de motor wordt in de koppelomvormer omgezet in warmte.