laadstroom 13.95-12.70???

Gestart door kasper, 06-03-2005 21:56:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kasper

Wil ik op zondag met spoed naar het ziekenhuis, start íe niet!  :'( Geeft niks zegt m'n buurman, neem de mijne en als je terug komt kijken we wel naar je 850.Zo gezecht zo gedaan en na een een uurtje of wat ben ik van plan om de starthulp procedure uit te voeren en er komt een andere buur -de vorige eigenaar van m'n 850- de straat inrijden. Omdat hij een nieuwe v70 heeft met de accu achterin en de eerste buurman een merc.140 met de accu onder de bijrijdersstoel, vraag ik starthulp van de v70. Na wat verwoedde pogingen besluiten we om de v70 even te laten draaien want directe start was onmogelijk.... Eindelijk de 850 aan de praat en meteen een uurtje gereden, en gestopt bij een anwb station-Rhoon)  Het probleem: bij de dynamo + is er 14.0 volt, bij de acco 13.6. Als je een dot gas geeft, en vervolgens weer los, zakt het voltage, gemeten aan de accu, weer naar 12.9 en komt dan weer op.....

Wat kan het probleem zijn, de bekabeling of de dynamo-de accu is een maand of vier oud.

Ik weet dat dit de tweede dynamo is en de vierde accu. Is dat normeel voor een 2.5 10v lpg uit 1996??

Grtn Kas ???
francesco

thuur

#1
4e accu op 9 jaar tijd??? Da's wel extreem veel! Wat is je km-stand?

De gemiddelde accu gaat 7 jaar mee. Ze worden meestal vervangen als ze 'minder' beginnen te worden, na 5 of 6 jaar. Of als ze 'mishandeld' zijn (leeg opslaan, extreme kou, overladen of niet geheel opladen (korte stukjes)).

Dat je auto niet/moeilijk aansloeg kan te maken hebben met een extreem kort stukje rijden voordat je de auto wegzette. (ff de garage inrijden als ie al op de oprit staat b.v.). Je verzuipt dan de motor bij de volgende start.

Dat je dynamo is vervangen is misschien om te achterhalen waarom er zoveel spanningsverschil is in de auto. Ik zou eerst de spanningsregelaar maar eens goed nakijken.


Gr 8)

PS: Vwb het ziekenhuis: alles verder ok?

ivanho

 ::)
Ik heb met mijn 850 een paar keer gehad dat door sluiting in het contactslot de voorlampen bleven branden. Dan is je accu snel leeg. Zeker als je je auto bij direct zonlicht wegzet, zie je niet of je wel uit is. Misschien een lead.
Life is what happens to you while you're busy makin'  other plans

thuur

Citaat van: ivanho op 08-03-2005 20:54:49
::)
Ik heb met mijn 850 een paar keer gehad dat door sluiting in het contactslot de voorlampen bleven branden. Dan is je accu snel leeg. Zeker als je je auto bij direct zonlicht wegzet, zie je niet of je wel uit is. Misschien een lead.

Contactslot wil wel eens kapot gaan (overmatige slijtage door zware sleutelbos) maar als je koplampen blijven branden zou ik eerst het relais eens controleren. Kan zijn dat deze blijft 'plakken'. Beste is dan relais vervangen ;)


Gr 8)

kasper

Bedankt voor alle -snelle- reacties, ik zal ff oppennen wat de Km-stand is : 295000 en da's door een nette bereider, neem maar van me aan, 't is een dokter die geestens kwalen behandeld, een zeer kalm en vriendelijk type, maar das verder niet interessant voor jullie, wat wel is, is dat t geen aftrapperttje is-bestaan die er dan???? toch geen volvo?- maar het probleem met de lege accu is nog wat mistig, maar zo spoedig mogelijk zal een algemene garage er naar kijken -geen volvo specialist, maar wel een vertrouwd adres. De accu is er een met een start capaciteit van 480, is dat genoeg- voor de zwakste 2.5 liter moter ?? Ik heb al wat rond gesnuffeld op de site maar dat ging specifiek over een t5r (tja dat willen we allemaal wel onder de kap...) Bij de way het is niet gebruikelijk maar ik zal met toch nog een keer moete voor stellen :


Ahum, ik ben Kas en heb dus ook een 850.(2.5 10v lpg -estate uit 1996 zonder extra's... oh nee een trekhaak !!!verdomd, wel een optie ! ) Niet z'n supper mooie maar ik ben er ape trots op...
Eertste auto was een mini en m'n ena laatste een 740 estate, ook op gas.


Grtn Kas en nogmaals dank voor de reacties...
francesco