foutcode 2-1-2

Gestart door gysbert, 16-03-2005 11:42:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gysbert

volvo 850 glt 2.5 20v 1992
IK krijg steeds weer het lambda lampje in het dashboard en als ik hem uitlees komt foutcode 2-1-2 Heated oxygen sensor signal faulty or absent er uit.
En als ik hem reset komt het steeds terug.

Wie kan mij helpen; wat is foutcode 2-1-2 en is het erg. Hij rijdt verder prima. Moet ik met deze foutcode direct naar een garage of valt dat mee.
En gaat door deze foutmelding de auto ook op een nood programma rijden zodat het verbruik omhoog gaat (heb ik eens gelezen) klopt dat?

Wat kan ik er zelf aan doen om het te verhelpen?

met vr gr

gysbert

thuur

Hoog verbruik kan het gevolg zijn van deze storing ja.

Kijk eerst naar de bedrading naar de lambda sonde. Kan zijn dat deze verkeerd ligt en door de hitte van de uitlaat is gesmolten waardoor een kortsluiting is ontstaan.


Gr 8)

PS: Stel jezelf even voor in het "wie ben ik" topic, ennneuh.. we willen wel foto's zien nathuurlijk ;)

thuur

O, en als de bedrading in orde is, de connectors schoon en goed aangesloten dan moet je helaas op zoek naar een nieuwe sensor......

Suc6


Gr 8)

gysbert

volvo 850 2.5 20v automaat benzine
foutcode 2-1-2 betreft hoog gebruik

ik rijdt nu gemiddeld een op 9/10, met zo nu dan even racen ( kickdown) en enkele korte ritjes dit lijkt mij toch vrij normaal?

Als je echt zuinig rijdt (veel cruise control), dan moet je tocht 1op12 rijden kunnen?

Ik heb mijn volvo nog maar een week dus ik weet nog niet precies wat verbruik is bij normaal rijden en sportief rijden.

met vr gr
gysbert
Damwoude (friesland)
( o ja ik zal mij binnenkort wel even voorstellen)

Reitse

1 op 13 is ook wel mogelijk ;D (maar niet met dit weer)

thuur

Ik rijd een mini 850, d.w.z. een tweeliter twintigklepper. Verbruik: tussen de 1 op 7,5 en 1 op 8,5. Waarom: Ik rijd 4 tot 6x per dag een kort stukje (motor net warm). De lange stukken die ik maak, gebruik ik om om flink door te rijden (ex-lease-rijder). Enkel en alleen snelweg rijd ik minstens 1 op 11,5. 1 op 12 moet dus goed te doen zijn en als je zuinigheidskampioen bent schijnt 1 op 13 mogelijk te zijn.

Als je de draad 'verbruik' erbij neemt zie je dat iedere 850 tussen de 1 op 8 en 1 op 12 loopt. Uitschieters zijn mogelijk maar het eigenlijke verbruik ligt gewoon aan jezelf (anticiperen is de sleutel).


Gr 8)

thuur

Citaat van: Ludo op 17-03-2005 21:37:31
Citaat van: thuur op 17-03-2005 21:31:36
... Uitschieters zijn mogelijk maar het eigenlijke verbruik ligt gewoon aan jezelf

niet altijd thuuR, zoals bv hier de storing 2-1-2 kán ook de oorzaak zijn van een hoog (of hoger) verbruik.
;)

Hij vroeg toch naar het normale verbruik ???


Gr 8)

PS: anders kun je altijd nog een vacuumslangetje lostrekken ;D