Hallo

Gestart door TomJ, 08-05-2005 11:36:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

martijn.

Verlagen is een must.

Turbobiker

Welkom TomJ, je houdt de gemoederen flink bezig. En je hebt nog zo netjes meteen een plaatje geplaatst ;)

Dat doorslippen komt door het ontbreken van een lsd (limited slip differential). Nu kan al je vermogen naar één wiel als dat om een of andere reden minder grip heeft en uit ervaring kan ik zeggen dat je dan al snel wielspin hebt. De lsd (zit in/aan je versnellingsbak) zorgt dat in dat geval (spinnend wiel) toch nog wat vermogen (tot 40% bij de latere Volvo's) naar je andere wiel gaat. Dat is in de praktijk genoeg om geen last te hebben van spinnende wielen.
(En begin nu niet weer dat je dan je rechtervoet maar moet beheersen)
De Tussenpaus

b0nkolok

LSD was in de sixties wat anders (nooit gebruikt overigens).
Maar een T5 'omkatten' naar een R is best aardig gelukt, alleen dan ontbreekt er toch een en ander. Je ziet dat de 'kenners' hier op het forum dat meteen al door hadden.
Met wat 'doorzakken' zou ie idd nog dichterbij 'echt' komen.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

reneetje

Ik lees hier dat een heleboel T 5 die toch in de buurt van de 300 PK zitten (of zelfs meer ::) ) , maar houdt die koppeling dat wel?
Een (T5)-R heeft standaard een zwaardere plaat en kan dat wat makkelijker hebben , maar eerder hoorde je nog weleens dat de T5 koppeling spontaan begon te slippen , maar hoor hier niks meer over ???
Word er niet meer getrapt ............ ;)

Rene ;)

JCviggen

#34
de R heeft idd een koppeling die (iets) meer kan hebben, de T-5R is motorisch/aandrijflijn gewoon identiek aan de T-5. Enige verschillen zijn cosmetisch (binnen en buiten), in het onderstel en in de software. De T-5(R) koppeling kan wel wat hebben, toch minstens een 400-420 Nm blijkbaar. In de praktijk vaak nog meer als ik het zo zie...echt een groot verschil is het niet met de R
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

reneetje

Citaat van: JCviggen op 10-05-2005 22:51:11
De T-5(R) koppeling kan wel wat hebben, toch minstens een 400-420 Nm blijkbaar.

de T5  plaat zal het met 400+ Nm zeer zwaar krijgen, word dit vermogen telkens aangesproken dan kun je er op wachten dat ie er doorheen gaat :o
De R plaat is toch aardig wat zwaarder uitgevoerd en kan dit makkelijker aan.......

Rene ;)

JCviggen

een gechipte T-5(R) zit sowieso al rond de 400 Nm en ik hoor zelden of nooit dat de koppeling het niet houdt...nu ik er een downpipe onder heb zitten ben ik er ook vrij zeker van dat ik boven de 400 Nm zit...zonder prob (150.000 km koppeling die zwaar gaat + trilt al sinds ik 'm kocht vorig jaar aan 127.000)

Had Oele geen ~500 Nm op z'n T-5 koppeling?
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

martijn.

Ik heb er een S70R/V70R koppeling in zitten. Die is nog zwaarder uitgevoerd.

Peertje

Citaat van: elianmars op 10-05-2005 21:34:16
Ben ik trouwens de enige die er zo over denkt? :-[

Nee hoor. Ik denk er exact hetzelfde over.
Hé? Geen banner meer?

reneetje

Even zoeken hier levert dit op......... Hier is er ook al over geschreven, maar hoor over deze toestanden nooit meer wat , vandaar de nieuwsgierigheid............ ;)

Rene  :P

Turbobiker

Citaat van: reneetje op 10-05-2005 22:47:21
Ik lees hier dat een heleboel T 5 die toch in de buurt van de 300 PK zitten (of zelfs meer ::) ) , maar houdt die koppeling dat wel?
Een (T5)-R heeft standaard een zwaardere plaat en kan dat wat makkelijker hebben , maar eerder hoorde je nog weleens dat de T5 koppeling spontaan begon te slippen , maar hoor hier niks meer over ???
Word er niet meer getrapt ............ ;)

Rene ;)

Heb geduld, heb geduld...

Ik vrees inderdaad voor mijn koppeling, ben al hard aan het sparen voor een upgrade mocht het mis gaan :( Ik zal me melden als het zo ver is. PB-tje?  ;)
De Tussenpaus

TomJ

Best leuk al die meningen. Ik heb geen moeite met hoe die eruit ziet. Ben hem nog nooit in een parkeerplaats kwijtgeraakt . Voor de goede orde nog een fotootje

elianmars

FF nog een vraagje: is de motorruimte ook gespoten?

Ik vind 't zelf altijd zo zonde, dat als een wagen een mooie nieuwe kleur heet, dat meestal overgeslagen wordt.......

TomJ

Cream Yellow van voor tot achter inclusief onder de kap

elianmars

Citaat van: TomJ op 11-05-2005 21:31:22
Cream Yellow van voor tot achter inclusief onder de kap

Kijk...... dat is dus heel netjes gedaan!! :clapper: :clapper: :clapper: