Automaatbak schakelt erg ruw

Gestart door ed, 06-06-2005 10:30:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ed

Nee dat herken ik niet. Het enige probleem wat ik heb is dat de bak even aarzelt tijdens het overschakelen. Het lijkt wel of een fractie van een seconde het vermogen even wegvalt. Duurt net even te lang,en de schok is daardoor erg goed voelbaar.
Het klinkt inderdaad of jouw bak nieuwe olie nodig heeft. Die van mij schakelde ook heel veel beter na de flush.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

HJ850

Citaat van: Ludo op 08-07-2005 08:21:05
Citaat van: HJ850 op 08-07-2005 08:03:21
Sowieso rijd ik in 'Sport' mode van de bak, want in de economy stand is ie in alle overgangen veel te bokkig.

heb je de motorsteunen al eens gecontroleerd of laten nakijken?.
het koppel word softwarematig gecontroleerd en begrensd indien nodig, is afhankelijk van o.a. temperatuur, belasting en nog een aantal andere door de ecu gecontroleerde dingen.

De motorsteun? Kan die daarmee te maken hebben?
Die is inderdaad niet goed meer! Daarom vandaag eindelijk de powerflex gemonteerd die ik al een tijd had liggen.
Van de week ga ik er (langer) mee rijden, zal hem dan weer eens in de Economy mode zetten, ben benieuwd!

konniekip

Citaat van: ed op 12-06-2005 18:22:21
Voordat ik iets aan het probleem kon doen is het vanzelf opgelost. De bakj schakelt nu soepeler dan ooit lijkt wel. Konnie, je had dus helemaal gelijk. Alhoewel ik niet geloof in self-healing bij auto's lijkt het allemaal weer goed. Zou het geen probleem van teveel of te weinig transmissie olie kunnen zijn? Kan het anders niet echt verklaren.
Tja, het blijft een mysterieus iets die automaat  ;D

Bij mij schakelt hij de ene keer als boter, soms wat knokeriger, maar grosso modo prima! Ik maak me er niet meer druk over.

ed

Het probleem is af en toe weer terug. Ik wil nog proberen om er iets olie uit te halen. Voor mijn gevoel staat hij een pietsje te hoog. Als de bak echt heet is staat hij ongeveer een cm boven het max nivo, maar volgens de kluwer vraagbaak mag dat.

Ik heb wel het idee dat het alleen met erg warm weer en erg warme motor optreedt.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

konniekip

Bij de automaat is het wel, beter iets te weinig olie dan teveel...

elianmars

Citaat van: konniekip op 11-07-2005 12:18:18

Tja, het blijft een mysterieus iets die automaat  ;D

Bij mij schakelt hij de ene keer als boter, soms wat knokeriger, maar grosso modo prima! Ik maak me er niet meer druk over.

Bij mij precies hetzelfde. Ook ik maak me er niet echt druk om. Misschien een keer flushen, maar of het schakelen daar nou echt mee verandert? Ik weet 't niet.

ed

Ik heb mijne al twee keer gelushed sinds ik hem heb, maar daarna (veel later) is dit pas ontstaan. Is dus geen link denk ik. Mijn bak ging er wel veel soepeler van schakelen bij rustig rijden. Met name het inschakelen van de lock-up in zijn 4 was een wereld van verschil. Nu voel ik niets meer, maar dat was wel anders.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

Het enige dat ik eruit kan halen is de kick-down schakelaar. Deze zou de ontsteking moeten aanpassen om het vermogen tijdens schakelen terug te regelen. Waar zit die schakelaar, bij het pedaal, of bij de gasklep? Kan eens meten of deze nog goed is.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

HJ850

Ik herken dit ruw schakelen ook. AT al geflushed. Alleen bij mijn GLT is het alleen de hoogste schakeling (die bij 80-110 km/h schakelt) en niet alleen bij gebruik van de kickdown, als ik het goed zie en voel. Dus ook bij rustig optrekken naar 120
En ook de ene keer ruwer dan de andere keer.

Alleen haal ik dan niet uit die mooie info van Ludo wat ik zou kunnen nakijken.
Wat zou voor mijn situatie logisch zijn? (om na te kijken)

ed

Heb ik ook gehad, is de lock-up. Is een bekende fout in Vadis, en zou opgelost moeten zijn met nieuwe olie. Was bij mij wel het geval.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

In Vadis staat een oplossing voor ruw in de lock-up schakelen bij snelheden tussen de 80 en 110. De oplossing daarvoor is het verversen van de olie.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

HJ850

Citaat van: ed op 26-09-2005 21:00:23
Heb ik ook gehad, is de lock-up. Is een bekende fout in Vadis, en zou opgelost moeten zijn met nieuwe olie. Was bij mij wel het geval.

Dat had ik ook gehoopt, maar ook na het verversen en later spoelen hield ik precies het zelfde...