c70 verliest vermogen tijdens volgas!!

Gestart door emielC70, 04-08-2005 22:33:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: animalT5R op 24-08-2005 08:49:55
Citaat van: emielC70 op 24-08-2005 08:42:37
kan het niet zijn dat me interne dumpvalve afblaast ipv dat het de wastegate is?
op het moment dat je wastegate open gaat,blaast ie de lucht naar je interne dumpvalve.
en de wastegate word weer geregeld door de ECU,en als ie softwarematig ingesteld staat op 1.4 bar(wat rica zegt) en ze hebben ze wastegate strakker gezet,heb ik het vermoeden dat het in je wastegate zit.



Dump staat los van wastegate. De dump klep is rechtstreeks op de inlaat aangesloten.
De Wastegate gaat via de regelklep. regelklep zit op de ECU.

Als de inlaat idd op druk getest is en goed bevonden van zou het lek daar niet kunnen zitten.
Mocht de dump klep op de turbo stuk zijn dan kun je er eventueel een plaat op zetten en de BOV terug zetten.

Dan blijven over de turbine welke stuk is, scheur ofzo. Het zou kunnen dat de turbine gewoon los zit omdat de V-band los zit (Heeft Mathijs gehad) of een scheurof lekke pakking in het uitlaat spruitstuk.

Hoe je er ook naar kijkt je moet in die motorruimte duiken. Wil je er alleen maar een blik over werpen dan kunnen we ook beter met deze discussie stoppen.

Denk er wel aan dat mocht je het probleem kunnen vinden dat je dan niet meteen plakgas gaat rijden. Probeer dan heel voorzichtig te peilen of de druk hoger gaat en als dat het geval is laat RICA dan eerst de software weer terug zetten op de juiste  standen!!! ( <--!!! )

emielC70

Ik wil rica zowiezo vragen of ze hem terug willen zetten naar de vorige software van hun want zo rijd het echt niet prettig. Zal voor hun ook niet prettig zijn maarja moet maar ff overleggen wat het beste is. Misschien moet de auto daar maar gewoon ff een dag (of 2) op de brug om te kijken wat er zo af blaast. Het moet toch gemaakt worden want zo is er echt niet mee te rijden.

Voor mij beeldvorming turbine is gewoon turbo of niet?

Johann

#92
Citaat van: emielC70 op 24-08-2005 09:51:29Voor mij beeldvorming turbine is gewoon turbo of niet?

De turbine is het uitlaat deel van de turbo waar de uitlaat gassen door gaat.
De andere kant waar de lucht ingaat en de turbo de lucht dus gaat comprimeren noemt men ook wel de compressor.  ;)



Op de foto zie je links de compressor en rechts de turbine (Met roest er op wat normaal is)
Net links van de turbine. rechts van de olie en water aansluitingen, zie je een metalen band. Deze zat bij een van de forum leden zijn 850R gewoon los en kon het uitlaatgas via die kant er uit.

Rechts onder op de foto zie je nog net een stukje van het turbine wiel en je ziet de wastegate klep, noemen ze ook wel een flapper. Is een turbo op dan kun je vaak in het stuk tussen het wiel en de klep een scheur zien zitten. de gassen blazen dan niet via het wiel maar rechtstreeks de uitlaat in. De turbo zal dan vaak langzaam opspoelen wat wel een beetje overeen komt met jouw omschrijving.


denkweb

Let op mensen, dit is dus een turbo voor de benzine motoren (niet op zoek gaan naar de wastegaste-arm van de dieselmotor).

emielC70

bedankt voor de spoedcursus johan. Nu hopen dat ik roel nog te pakken kan krijgen dan hoop ik dat we nog een oplossing kan vinden. Me broertje is deze week zowiezo nog vrij dus die kan eventueel de auto daar wel heen brengen. Ik wil het nu gewoon goed hebben en als dat dan wat zoek en reparatie kosten met zich mee brengt dan moet dan maar als de auto daarna maar goed loopt.






Zou wel een goed excuse wezen om een andere turbo te kopen. Al kost dat wel weer een berg geld.

Overigens spoelde de turbo voordat ik gister naar rica ging wel supersnel op alleen toen viel het vermogen ook al wel en kwam hij dus niet verder dan zo'n 275 pk.

emielC70

Laatste nieuws updat:

Ik breng hem vanavond wederom naar watering. Dan ga ik maar een paar dagen met de motor. Dan gaat ie op de brug en gaan ze kijken waar dat drukverlies vandaan komt.

Johann

Citaat van: Ludo op 24-08-2005 14:08:54
Citaat van: emielC70 op 24-08-2005 12:28:04
...kijken waar dat drukverlies vandaan komt.  

vraagje aan de kenners:
kan dit soort drukverlies afkomstig zijn van de turboregelklep?.
hoe kun je die controleren?.


Wat ik zelf heb meegemaakt is dat de turbo op de standaard actuator druk gaat draaien, dus vrij langzaam opspoelen en iets van maximaal 0.4 bar op een 850T5 schat ik zo, of hij gaat pieken als een idioot omdat hij dan eigenlijk als een vast ingestelde bleed valve werkt.

YellowBanana

#97
Weet je wat ik denk.........

Dat het turbinehuis gescheurd is op de plaats van de wastegate-klep. De zitting is niet meer recht en de klep zal daardoor nooit meer afsluiten. Dit is het zwakste punt van de turbine, ik heb dit meerdere malen gezien.

Volgens mij moet je dat kunnen zien wanneer de downpipe is verwijderd.

JCviggen

die scheuring komt praktisch alleen voor bij de conische 15Gs, niet op de 16T van de C70
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

YellowBanana

ik heb hier een 16T liggen met zo'n scheur. Het is nu eenmaal het dunste stukje metaal van de behuizing. Bij grote temperatuurschommelingen gaat hij daar toch als eerste scheuren, welke type dan ook.

Krijg zo gauw niet het fotootje erop.

Oele

#100
Ik wil geen spelbreker zijn, maar kan het niet zo zijn dat er gewoon niks aan de hand is???

Je zit toch rond de 300 pk, motorvermogen, aan de wielen verlies je wel veel, maar iedere testbank zal wat andere cijfers laten zien.

Ik bedoel staar je niet blind op die 250 pk aan de wielen...

Als je harder wil, zou ik maar vast gaan sparen voor dikkere drijfstangen, grotere turbo etc.

(Oja, en als je pk's wil heb je aan koppel onderin helemaal niets!!!)

Alleen maar mijn idee hoor... ;)
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Peth©oni

ja ja daar heeft yellow wel gelijk in......



bij mijn 16T heb ik het ook al..... (heel ligt hoor)

emielC70

Zou een goed excuse zijn voor de aanschaf van een 19t! Maar ik heb nog nix gehoord van hun dus is nog ff afwachten!

Ik ga er vanuit dat ik vanmiddag wel wat te horen krijg!

emielC70

helaas mijn auto moet daar nog een weekendje blijven. Hij durfde niet te garanderen dat hij hem voor 6 uur klaar had. En ik moet toch 5 kwartier rijden (zonder file) dus ga ik het ook niet gokken. Maandag heb ik weer contact met rica.

animalT5R

@ emiel: heb je nu ook al een oorzaak van wat het kan zijn?heeft rica daar al een antwoord op kunnen geven?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....