c70 verliest vermogen tijdens volgas!!

Gestart door emielC70, 04-08-2005 22:33:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Peth©oni

Citaat van: Ludo op 26-08-2005 16:10:00
Citaat van: Peth©oni op 26-08-2005 09:50:37
ja ja daar heeft yellow wel gelijk in......

bij mijn 16T heb ik het ook al..... (heel ligt hoor)

heb jij dan ook die schommeling van turbodruk?.

Die had ik wel met het oude blok !!! (15G)

Oele

#106
Citaat van: Peth©oni op 26-08-2005 09:50:37
ja ja daar heeft yellow wel gelijk in......

bij mijn 16T heb ik het ook al..... (heel ligt hoor)

Ik had zo'n scheurtje in mijn 15G, verder dan 1 bar kwam ie niet meer...

Wat dacht je van een GT30R? 8)
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

emielC70

Ze waren druk aan het zoeken en hij was druk bezig. Kreeg de 2 keer de telefoniste aan de lijn. Ik vroeg haar ook of ze al wist of ze de oorzaak al wist maar dat wist zij niet en ze kon hem op dat moment niet storen zei ze. Ik heb haar toen nog wel gezegd dat als de oorzaak de turbo is dat ik dan misschien een grote turbo wil dus dat ze me dan ff moeten bellen. Weet iemand of rica misschien een 19t turbo op voorraad heeft?

Oele>> die 1 bar druk vind ik nog niet zo erg want daar haalt ie dus wel 307 pk mee alleen wat ik wel irri vind is dat hij ergens turbodruk lekt bij 4000 toeren. Sterker nog ik heb echt het idee dat ie het afblaast. Je hoort ook echt heel kort een afblaasgeluid en daarna begint ie weer te trekken. f

Ach ja ik zal nog een paar dagen extra geduld moeten hebben!!

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

emielC70

we zullen het komende week wel horen hoe of wat! LMM was bij de garage nagemeten en goed bevonden! Systeem onder druk zetten leverde ook nix spannends op dus wat het probleem dan wel is zullen we komende week wel horen!! T zal i.e.g. wel geld kostten!!

emielC70

Nou ik heb eindelijk roel senior aan de lijn gehad. Hij heeft de oorzaak gevonden: een 3-weg klep die niet goed zijn werk doet. Hij kon vandaag het onderdeel bij de dealer ophalen en als alles meezit kan ik hem vanmiddag nog ophalen!! Zou wel grandioos zijn want ik ben die nixan primera 1.6 van me vriendin ook wel zat.

mehn

Dus toch niet de turbo  ???

Is iig goed nieuws dat nu bekend is waar het probleem zit.  :D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Peth©oni

Citaat van: Ludo op 31-08-2005 11:03:59
goed nieuws idd.  :D
waar zit die klep?, of is dit de drukregelaar?.

Is dat niet de stappen-motor....

emielC70

Volgens roel senior was het een klep die op of bij luchtfilter zat ofzo als ik het tenminste goed begrepen heb. Het heeft ieg wel met het regelen van turbodruk te maken of het regelt de druk zelf.

Johann

De solenoid. Willen wel eens moeilijk gaan doen ja.

denkweb

Citaat van: Ludo op 31-08-2005 12:03:02
turboregelklep is de officiele naam. :-X
zit idd aan het luchtfilterhuis.
heb ik zaterdag ook vervangen (zonder resultaat).

Het goede nieuws is dan dat ie waarschijnlijk niet stuk was  ;)

emielC70

Hmmm maar hopen dat ie bij mij wel stuk was want anders zou het probleem nog niet verholpen zijn.

Over een half uurtje ff bellen of ze al wat meer weten. Ik hoop hem een beetje optijd op te halen want anders zit ik weer uren in de klote file daar.

denkweb

De groeten aan Rica (namens alle ricachippies op het forum ;) )

emielC70

Speciaal voor Ludo:

Ik heb me auto terug en het probleem is voor 90% verholpen. Vermogen valt tussen een bepaald toerental nog steeds een klein beetje terug maar het is velen malen minder. Het koppel van de auto komt alleen veels te laat in. Begint pas te komen bij 3000 toeren en is bij 3500 pas aan max koppel. Nu ga ik eerst de rest van de uitlaat 3 ince maken want waarschijnlijk zorgt de abrupte overgang van 3ince downpipe naar de standaard uitlaat (ineens zonder verloop) voor behoorlijk wat weerstand. Als alles qua tijd gaat lukken dan wil ik de volledige uitlaat aan het eind van de maand klaar hebben dan komt er waarschijnlijk nog een andere turbo op en dan gaat ie nog 1 laatste keer naar rica om de chip aan te passen en dan hoop ik op een vermogen van ongeveer 340 pk en 440 nm. Nu had hij ongeveer 290 pk en 410 nm.

johan283

Da's vervelend dat de overgang van 3"naar de standaard uitlaat een probleem is. Dat had ik nou net voor de toekomst in gedachten........