c70 verliest vermogen tijdens volgas!!

Gestart door emielC70, 04-08-2005 22:33:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

volvos60t5

Heb wel eens gelezen dat een plotselinge overgang kan zorgen voor wervelen wat weer gevolgen kan hebben voor de tegendruk. Ik weet echter niet of jou problemen idd het gevolg hiervan kunnen zijn; maar er zitten genoeg experts hier op het forum die dat vast weten.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

volvos60t5

Citaat van: johan283 op 02-09-2005 08:31:11
Da's vervelend dat de overgang van 3"naar de standaard uitlaat een probleem is. Dat had ik nou net voor de toekomst in gedachten........

Anders neem je toch een 3" DP waarvan het deel na de racekat 2.5" is; past heel goed.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

ed

Citaat van: emielC70 op 02-09-2005 08:26:52
Nu ga ik eerst de rest van de uitlaat 3 ince maken want waarschijnlijk zorgt de abrupte overgang van 3ince downpipe naar de standaard uitlaat (ineens zonder verloop) voor behoorlijk wat weerstand.

Geloof ik niet zo in. Kijk maar eens naar een Cat. Die ziet er nu ook niet direct gestroomlijnd uit. Met cat en standaard pijp gaat het ook goed.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

Citaat van: johan283 op 02-09-2005 08:31:11
Da's vervelend dat de overgang van 3"naar de standaard uitlaat een probleem is. Dat had ik nou net voor de toekomst in gedachten........

Onzin! Die dip komt daar niet door.

@Emiel: Denk je nu echt dat het voor 90% over is of lijkt het alleen maar? Want toen je de dumpvalve ertussen uit haalde dacht je eerst ook dat het over was en naderhand bleek het van niet. Was ook niet logisch maar goed...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: emielC70 op 02-09-2005 08:26:52
Het koppel van de auto komt alleen veels te laat in. Begint pas te komen bij 3000 toeren en is bij 3500 pas aan max koppel.

Leg dat eens uit? Je hebt uiteraard onder de 3000 tpm wél koppel, heb je een uitdraai? En het maximale koppel bij 3500 tpm  :o  Da's wel érg vroeg hoor. Meestal zit je max. koppel ergens rond de 4500 tpm.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

#125
Citaat van: MH op 02-09-2005 10:29:50
Leg dat eens uit? Je hebt uiteraard onder de 3000 tpm wél koppel, heb je een uitdraai? En het maximale koppel bij 3500 tpm  :o  Da's wel érg vroeg hoor. Meestal zit je max. koppel ergens rond de 4500 tpm.

Heeft ie enkele paginas geleden al gepost

http://img381.imageshack.us/my.php?image=vermogenc700tl.jpg

Ik snap ook niet waar ie zich druk om maakt, 320 Nm bij 3000rpm, meer dan 400 Nm bij 4000 en max koppel bij 4500, dat is gewoon normaal we hebben het hier niet over een diesel. Meer koppel onderin is zeker niet de bedoeling van een goed afgestelde chip zoals deze  ::)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

OK, had ik nog niet gezien. Is volgens mij niet zo heel veel mis mee. Redelijk normale curve voor een gechipte motor met "schuine flens 16T".
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

johan283

#127
Citaat van: MH op 02-09-2005 10:27:05
Citaat van: johan283 op 02-09-2005 08:31:11
Da's vervelend dat de overgang van 3"naar de standaard uitlaat een probleem is. Dat had ik nou net voor de toekomst in gedachten........

Onzin! Die dip komt daar niet door.



Pfff, kan ik e.e.a. toch gaan uitvoeren zoals ik bedacht had.....

PS
Ik heb ook het vermogens plaatje gezien en ik kan geen dip ontdekken....... ::)

als de mijne na het chippen er zo uitziet ben ik al heeeel blij  ;D

emielC70



Hierboven de link van de eerste vermogens uitdraai. Toen had ie maar 395 NM maar die had ik al wel voor 3000 toeren. Deze liep om een vreemde reden net als het vermogen (270 pk) niet verder door. Rica enkhuizen adviseerde me om naar wateringen te gaan. Daar een hele dag geweest en dat leverde de uitdraai van een paar posten hierboven op. Ik blij want dat vond ik super mooie cijfers. Echter het bleek ongemogelijk met de auto te rijden omdat de auto al het vermogen afblaast bij 4000 toeren. Ja echt afblazen want je hoort het gewoon als je het raam open hebt. Dus je werd echt volledig door de auto geschut als je volgas ging omdat hij er eerst goed in kwam dan helemaal nix doet en vervolgens weer wil. De auto dus weer naar rica gebracht en daar is de driewegklep vervangen hij heeft nog steeds een vermogens dipje bij dezelfde toeren alleen is de dip veel minder en hoor ik hem (volgens mij) niet meer afblazen. Roel zelf zei dat het koppel er veels te laat in komt maar dat ze alles geprobeerd hebben omdat te veranderen maar dat het niet lukt. Van de laatste keer heb ik helaas geen uitdraai dus die kan ik niet laten zien. Ik ga nu eerst de hele uitlaat 3 ince maken zodat daar de bottle neck niet meer in kan zitten. Dat laat ik alles weer onder druk zetten en lmm checken en dan icm het plaatsen van een andere turbo hoop ik dat hij dan naar mijn zin is.

emielC70

Marc zoals je dus op de uitdraai hierboven ziet had ik de eerst keer al ongeveer 380 NM Nog voor 3000 toeren. Dus vandaar ook dat wij niet snappen waarom hij die zelfde waardes nu pas bij 3750 toeren haalt.

ed

Is ook een andere bank. De meet ineens 28 pk aandrijfverlies tegen bijna 50 in Wateringen. Was dit een dynamische of statische bank in Enkhuizen?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

emielC70

Volgens mij waren het allebei dezelfde soort vermogensbank. Din bank ofzo??

ed

Din is een norm. Maar het is wel opvallend dat beide banken heel verschillende resultaten laten zien. Zeker het aandrijfverlies KAN niet zomaar veranderen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Citaat van: ed op 02-09-2005 13:45:54Zeker het aandrijfverlies KAN niet zomaar veranderen.

Tuurlijk wel. MAHA meet volledig verlies inclusief de frictie van de banden.

Johann

Ik zie trouwens ook dat Enkhuizen in de 3 gemeten is en Wateringen in de 4.
RICA kennende doet de 4 altijd meer.  ;)