Nieuwe remmen!!

Gestart door RonnieDuck, 13-09-2005 17:53:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RonnieDuck

Hoi allen!

Mijn remmen zijn ondertussen behoorlijk versleten en dus ga ook ik maar is een poging doen om het een en ander up te graden!! Tja want feit blijft,..remmen hebben ze in zweden niet over nagedacht!! (Met al dat blonde schoon aldaar zou ik juist super remmen monteren,..kan je gelijk wat oppikken!!)

Vanmiddag eerst maar even mijn nieuwe schijven gehaald. Deze had ik een drie weken geleden al besteld. Het zijn gegroefde schijven met een diameter van 302. De ferodo DS blokken zijn ook onderweg en zojuist de heren van Hooftman gesproken voor de Brakets om de klauwen wat verder van het midden te zetten. Al met al een leuk klusje voor de sleuteldag!!!!

Schijven komen bij een tuningsbedrijf uit Uithoorn vandaan. Is voor mij een 15 min rijden. Ik ben benieuwd, ze zien er iig goed uit!! Kwalitatief zouden ze helemaal top moeten zijn, we wachten af.

Mvg Ronald

VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

RonnieDuck

Jippie

Ferodo DS blokken zijn binnen. Voor iets meer dan 125 euro, netjes een pakketje afgeleverd. Wat zijn remblokken eigenlijk zwaar!
Kan niet wachten tot de sleuteldag!!!!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

ed

Is dat voor en achter, of alleen voor? Waar heb je ze nu vandaan?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

bud

onder het mom..."blijf vragen"

zijn er rem blokken die meer gebruik maken van de schijf ??
ik bedoel dus die een groter oppervlak frictiemateriaal hebben !

als je over gaat naar 302 schijven en de blokken blijven het zelfde als op de 280 schijven.
ben het een en ander op elkaar aan het leggen om te kijken wat kan ed,
maar wat mij het meeste opvalt dat er zoveel remschijf ongebruikt blijft  !!
is dit beter met ebc oid remblokken ?
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

M a r c

Citaat van: bud op 27-09-2005 08:47:46
onder het mom..."blijf vragen"

zijn er rem blokken die meer gebruik maken van de schijf ??
ik bedoel dus die een groter oppervlak frictiemateriaal hebben !

als je over gaat naar 302 schijven en de blokken blijven het zelfde als op de 280 schijven.
ben het een en ander op elkaar aan het leggen om te kijken wat kan ed,
maar wat mij het meeste opvalt dat er zoveel remschijf ongebruikt blijft  !!
is dit beter met ebc oid remblokken ?


Het voordeel met grotere schijven is dat je meer materiaal hebt en de remschijven dus minder snel warm worden. Ook al blijft de remblok net zo groot. Het blijft overigens bij álle schijven cruciaal dat je ze goed en rijdend laat afkoelen ná intensief gebruik.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ed

En een grotere schijf heeft natuurlijk meer remkracht op zich. De arm waarmee geremd wordt is groter (diameter schijf), dus per definitie hoef je minder hard te trappen voor dezelfde vertraging.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

Citaat van: ed op 27-09-2005 11:41:54
En een grotere schijf heeft natuurlijk meer remkracht op zich. De arm waarmee geremd wordt is groter (diameter schijf), dus per definitie hoef je minder hard te trappen voor dezelfde vertraging.
Vraagje: frictie-oppervlakte tussen remblok en schijf telt ook mee toch? Een 302mm schijf heeft toch een grotere oppervlakte waar blok en schij elkaar raken dan een 280mm schijf?

Johann

Citaat van: Reitse op 27-09-2005 12:57:13
Citaat van: ed op 27-09-2005 11:41:54
En een grotere schijf heeft natuurlijk meer remkracht op zich. De arm waarmee geremd wordt is groter (diameter schijf), dus per definitie hoef je minder hard te trappen voor dezelfde vertraging.
Vraagje: frictie-oppervlakte tussen remblok en schijf telt ook mee toch? Een 302mm schijf heeft toch een grotere oppervlakte waar blok en schij elkaar raken dan een 280mm schijf?

Zelfde klauw met dezelfde blokken.

mehn

Citaat van: Reitse op 27-09-2005 12:57:13
Citaat van: ed op 27-09-2005 11:41:54
En een grotere schijf heeft natuurlijk meer remkracht op zich. De arm waarmee geremd wordt is groter (diameter schijf), dus per definitie hoef je minder hard te trappen voor dezelfde vertraging.
Vraagje: frictie-oppervlakte tussen remblok en schijf telt ook mee toch? Een 302mm schijf heeft toch een grotere oppervlakte waar blok en schij elkaar raken dan een 280mm schijf?

Nope, de blok is hetzelfde en heeft dus hetzelfde oppervlak.

Doordat de schijf een grotere diameter heeft en de klauw verder naar buiten geplaatst wordt komt er bij een 302 schijf méér staal langs de remblok per omwenteling van het wiel, omdat de omtrek van een 302 schijf groter is dan een 280 schijf.

Hierdoor remt het spul beter  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RonnieDuck

De blokken blijven even groot, ongeacht welk merk. Anders passen ze niet meer in de remklauw. Het grote verschil zit hem idd in de langere arm waardoor je beter kan remmen. Ook de omtrek is wat langer,..betere koeling!!!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

RonnieDuck

Hahaha, zo met z'n allen komen we er wel. Voortaan moet volvo maar even onze mening vragen voordat ze een auto op de markt brengen,..wordt echt een topmodel dan. Iig qua remmen!!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Reitse

Ik snapput! :D Dankuwel voor de uitleg

bud

Citaat van: RonnieDuck op 27-09-2005 15:33:05
Hahaha, zo met z'n allen komen we er wel. Voortaan moet volvo maar even onze mening vragen voordat ze een auto op de markt brengen,..wordt echt een topmodel dan. Iig qua remmen!!!

GG...


mare toevallig heb ik een "bigbrake 17" remblok  liggen om ff te passen/meten .
moet maar een klein randje van af geslepen worden  ( binnen/naaf  zijde ) om het netjes het volledige schijf oppervlak te gebruiken,
de buiten radius loopt perfect mee ,
rem blok past als gegoten in de rembeugel,
mist alleen de nokjes achterop ( naar de remklauw toe )
de klauw zou iets dieper moeten voor het mooie ?
nu is mijn vraag pas een bigbrake remklauw op een 16" beugel ?  ;D

of toch maar de hele 17" set bestellen

is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

Turbobiker

Citaat van: mehn op 27-09-2005 15:17:33
Doordat de schijf een grotere diameter heeft en de klauw verder naar buiten geplaatst wordt komt er bij een 302 schijf méér staal langs de remblok per omwenteling van het wiel, omdat de omtrek van een 302 schijf groter is dan een 280 schijf.

Hierdoor remt het spul beter  ;)

Lees nu wat Ed schrijft, dat is de enige reden. En daarnaast zou een grotere schijf koeler blijven, wat zeker meetelt.

De Tussenpaus

mehn

Citaat van: Turbobiker op 27-09-2005 17:27:32
Citaat van: mehn op 27-09-2005 15:17:33
Doordat de schijf een grotere diameter heeft en de klauw verder naar buiten geplaatst wordt komt er bij een 302 schijf méér staal langs de remblok per omwenteling van het wiel, omdat de omtrek van een 302 schijf groter is dan een 280 schijf.
Hierdoor remt het spul beter  ;)
Lees nu wat Ed schrijft, dat is de enige reden. En daarnaast zou een grotere schijf koeler blijven, wat zeker meetelt.

Dat is toch hetzelfde als ik schrijf. Alleen snapt niet iedereen je als je het over de arm hebt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: