Ervaringen met Brakemax schijven/blokken

Gestart door 850blues, 15-10-2005 16:59:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

850blues

Binnenkort heeft mijn Roffel nieuwe remblokken (voor) nodig en de schijven wil ik dan ook maar mee laten pakken.
Uitgebreid gezocht hier: dus gestuit op de grote remmen discussie -> origineel vs immitatie (en of combinaties daarvan)
Zodoende ook gestuit op die van de firma www.autopartsonline.nl (remmenspecialist).  Deze levert standaard schijven/blokken (zijn volgens mij niet de originele 'Volvo'), maar ook die van het merk Brakemax.
Al lezende zag ik dat enkele mede-roffelaars onlangs dergelijke schijven/blokken daar hebben besteld (of overwogen dat te doen).
Zijn er al ervaringen mee (zowel standaard als sport)?

850blues
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Eugene

Ik heb nu ongeveer 500km de brakemax geboorde schijven rondom. Ik heb ook direct de 302mm conversie gedaan aan de voorzijde. Ik kan er op deze hoeveelheid kilometers nog niet echt over oordelen, maar het remt stukken beter dan origineel volvo, en het ziet er echt stukken beter uit ;D. Ik heb voor de roffel van mn pa de standaard remschijven daar besteld, maar deze moet ik nog monteren. (deze zijn overigens van ATE, Brembo of andere OEM merken)

alles icm OEM volvoblokken. Maar bij mijn T-5 komen binnekort nog Ferodo DS Performance blokken erop aan de voorkant.

Voor de prijs hoef je het in elk geval niet te laten ;)

If it's not blown, it sucks...

mjrood

Ben je nogsteeds tevreden over de nieuwe remmen? Ik overweeg ook om Brakemax aan te schaffen.

Gr.
Michiel.
V70 R AWD - Life in the fast lane.

My Volvo's : 340 D, 360 2.0 inj., 245, 940 TD, 850 2.5 10V, V70 R AWD.

Eugene

ik ben nog steeds tevreden, ik verbaas me elke keer weer als ik in de 850 van mn ouders stap met originele 280mm schijven. wat een gigantisch verschil is dat! Dit zal voornamelijk komen door het verschil in diameter 302 vs 280, maar het remt super en ik heb ook vertrouwen in mn remmen. Iets wat ver te zoeken is in de originele 280mm schijven.....

Ik heb heelveel gelezen op verschillende fora over de brakemax en iedereen is er over te spreken er was maar 1 krom setje en dit is gewoon zonder problemen of gedoe gewisseld voor een setje nieuwen.

 

If it's not blown, it sucks...

850blues

Ik heb ze er nu zo'n 1300 km onderliggen (voorzijde, 280mm).
Vorig weekend ingeremd en 't remt idd beter dan met de oude schijven en blokken (maar dat komt natuurlijk ook omdat die al een eindje heen waren). Heb er nu in ieder geval wel een stuk meer vertrouwen in.
Hoe ze het gaan houden op de langere termijn, we wachten af.
Zoals wel vaker zal ook hier gelden dat dat van de gebruiker afhankelijk is.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Eugene

Goed om te horen, is alles goedgegaan met het inremmen?

If it's not blown, it sucks...

850blues

Citaat van: eugene op 01-01-2006 20:29:12
is alles goedgegaan met het inremmen?

Prima!
Alleen die boer die aan de keukentafel zat heeft mij binnen een tijdsbestek van anderhalf uur wel 8x langs zien komen rijden (en remmen)  ;D
(off topic-> veel voorkomende klacht bij een Drent: verrekte nekspieren  :-X ;D)

Nog bedankt voor de tips!
8)
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Eugene

Graag gedaan, goed om te horen dat je er tevreden mee bent (net als mij) ;D

If it's not blown, it sucks...

911sap11

Citaat van: eugene op 16-10-2005 16:22:13
Ik heb ook direct de 302mm conversie gedaan aan de voorzijde.
Voor de prijs hoef je het in elk geval niet te laten ;)



Wat heb je besteld om deze conversie te realiseren ?

Eugene

Setje Schijven in de maat 302mm (geboord)  €174
Setje Brackets/beugels van een S70 (302mm) bij de dealer €90
Blokken waren nog goed, maar hier komen binnekort Ferodo DS Performance blokken voor in de plaats.
Je kan de originele klauwen blijven gebruiken.

Ik heb tegelijkertijd ook aan de achterzijde de schijven vervangen voor geboorde 295mm exemplaren. deze kosten 140 euro.

zo ziet het nu uit:

http://www.knoore.com/subdomains/kaapstad/eugene/volvo/December/Verlaging.JPG

If it's not blown, it sucks...

911sap11


M a r c

Zijn dat hittebehandelde schijven voor dat geld? Niet duur.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Volgens mij wel, weet het niet zeker.....

al zou het niet zo zijn, ze voldoen prima voor mij. Enigste keer dat ze op hun donder gaan krijgen zullen een bezoekje of 2 aan de NS zijn.

Maar van de andere kant, mijn remmen waren op en ik wil graag dezelfde als Johann heeft maar die zijn als student een beetje duur. dit is gewoon een tijdelijke oplossing, tegen de tijd dat ze krom of versleten zijn ben ik afgestudeerd en dan bestel ik die Porsche/Brembo remmen.


If it's not blown, it sucks...

Paco

Welke remblokken gebruik je bij deze schijven of kan je het beste gebruiken?

Eugene

Ik gebruik de standaard volvo blokken, en dat gaat goed. Maar als die versleten zijn komen er waarschijnlijk DSPerformance blokken onder.

If it's not blown, it sucks...