c70 verliest vermogen tijdens volgas!!

Gestart door emielC70, 04-08-2005 22:33:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

emielC70

Volgens mij heb ik al eerder geschreven dat ik eerst de uitlaat volledig ga aanpassen (3 ince) dan het hele blok en koelsysteem nalopen, checken e.d. (stage 0) waarna ik vervolgens een andere turbo krijg en een remap. Volgens roel van rica is die 340 dan zeker te halen!!

Overigens boeite het me dan niet zoveel of het 325 pk is of 345 pk is! Als de auto maar lekker rijd en het koppel over een breed toerengebied tot zijn beschikking heeft.

M a r c

Citaat van: emielC70 op 02-09-2005 19:34:54
Volgens mij heb ik al eerder geschreven dat ik eerst de uitlaat volledig ga aanpassen (3 ince) dan het hele blok en koelsysteem nalopen, checken e.d. (stage 0) waarna ik vervolgens een andere turbo krijg en een remap. Volgens roel van rica is die 340 dan zeker te halen!!

Overigens boeite het me dan niet zoveel of het 325 pk is of 345 pk is! Als de auto maar lekker rijd en het koppel over een breed toerengebied tot zijn beschikking heeft.

Ik denk dat je met 325pk aan de grens zit van wat het blok (drijfstangen) mechanisch kan hebben. Laat die 340pk maar zien op de rollenbank..... redt je niet zonder andere turbo, uitlaat en (aan te bevelen) een alu IC. Veel 850's e.d. laten bij een druk van 1,2 bar meer vermogen zien dan wanneer je de druk naar 1,4 bar zou opschroeven. Zeker als de turbo er ook nog eens vlug (vanaf 2500-3000 tpm) inkomt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

KeesKist

#152
Emiel, volg je verhaal al een tijd, al die tijd denk ik: Waarom ben je niet even blij met wat je hebt?
Je hebt een auto die voor velen een droomauto is.

Volgens mij is het beter voor je auto en je portemonnee, als je eerst een half jaartje ofzo met je auto rijdt en zo elke mankemen(tje) leert kennen, en ondertussen zorgt dat je auto mechanisch tiptop is.

Maar je moet het uiteraard zelf weten.  8)
Violence solves everything

Zippo

[move=left,scroll,6,transparent,100%][size=12]Is het probleem nu opgelost!!!!!! ??? ???[/size][/move]

emielC70

Nog niet 100% !! 10 november krijgt ie beurtje met nieuwe bougiekabels en bougies (c70 schijnt geen rotor/verdeelkap te hebben), stagionairtoerenregelaar word schoon gemaakt en gaan we kijken waar een zingend geluid vandaan komt.

Dan heb ik thuis nog een demper liggen waarmee we de hele uitlaat 3 ince gaan maken zodat ik van de slechte overgang tussen downpijp en uitlaat verlost ben. Dan word de chip daar ook nog een keer op aangepast en dan hoop ik dat het probleem eigenlijk helemaal opgelost is. Je merkt nog steeds wel een dip maar het is wel stukken minder dan dat het was.

Eigenlijk wil ook nog wel een keer het systeem onder druk laten zetten om alles nog eens te checken.

Ik hoop dat strax alles goed is al is het nu al een stuk minder frustrerend dan het was.

Zippo

Citaat van: emielC70 op 27-10-2005 16:46:18
Nog niet 100% !! (c70 schijnt geen rotor/verdeelkap te hebben)

Dus je bent er nog meebezig!
Ben erg benieuwd wat 't nu was.....

Welk bouwjaar heb jij van de C70 ivm rotor verdelerkap.

Zippo

emielC70

bouwjaar 99! Ook het nieuwe type ecu

emielC70

Ben overigens zelf ook wel benieuwd. Ze hebben de 3 wegturboklep destijds vervangen alleen toen was het nog niet helemaal over. Ik heb wel het idee dat na mate ik langer er mee rij het iets minder word alsof de ecu zelf iets gaat aanpassen. Tis alleen gewoon nog steeds niet goed. Koppel komt er ook veel langzamer in dat de 1e keer en dan volgens rica hoort.

Ach eerst nu ff de ontstekking helemaal op orde brengen dan zodra me broertje klaar is met zijn huis verbouwen de uitlaat eronder lassen en chip aanpassen. Dan ben ik benieuwd. Volgens rica moet het dan wel zowat weg zijn. We hopen er op ieg.

Zippo

Citaat van: emielC70 op 28-10-2005 10:44:01
bouwjaar 99! Ook het nieuwe type ecu

Weet jij 't motornummer?
Bv B5234T3..

emielC70

nee weet ik niet! Maar ze hebben bij mijn universele garage gekeken en die zeiden dat als je voor je motorblok staat het aan de rechterkant tegen je blok aan zou moeten zitten en daar zat een plastic afdek plaatje dus zij zeiden dat ik geen rotor/verdeelkap had.

emielC70

ik heb nog een vraagje mbt turbodruk!

Heeft een auto in alle versnellingen dezelfde turbodruk?? Ik heb namelijk zitten lezen en ben wat verhalen tegen gekomen over dat een standaard waste gate soms niet sterk genoeg is. De verschijnselen lijken heel erg veel op wat ik in een eerder stadium ook had. Nu heb ik het alleen nog in zijn 2e versnelling. Als het wat kouder is buiten en ik trap hem vol op zijn staart in zijn 2e versnelling dan lijkt (ben er 75% zeker van) de turbo rond de 4000 toeren ff af te blazen waarna hij weer vol verder gaat. In de andere versnellingen heb ik het idee dat hij het niet heeft. Nu weet ik dat ze bij mij de turbo druk wat hoger hebben staan dan bij de gemiddelde chip dus misschien is dat het? Ik heb ook soms het idee dat als ik mijn gas lift maar nog niet helemaal los heb hij al iets afblaast. Misschien is mijn waste gate wel gewoon niet helemaal lekker meer. Of is dat gelul? Overigens heb ik de dumpvalve er niet meer op zitten dus daar kan het niet van komen.

emielC70

ps Zippo wanneer moet je weer een keer naar lelystad ? Dan kan kan jij er eens een stukje in rijden kijken of jij een idee hebt.

JCviggen

Een auto heeft niet in alle versnellingen even veel turbodruk. In de lagere versnellingen heb je minder druk dan in de hogere simpelweg omdat de motor minder wordt belast (en er een begrenzer in de ECU zit voor 1e versn)
Volgens mij moet je niet richting wastegate kijken. Als ie in hogere versnellingen de druk goed vasthoudt dan is die nog gewoon goed. Je wastegate kan ook niks afblazen, enkel wat meer uitlaatgassen wegsturen van de turbine.

Als je nou eens wat videos maakte van je acceleraties dan konden we misschien eens wat zien :)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

emielC70

hmm dus die vlieger gaat ook niet op. Video maken heb je nix aan, hoe wou je die dip dat vastleggen?

"(en er een begrenzer in de ECU zit voor 1e versn)"   Das dus de reden dat hij is zijn 1e versnelling weinig doet. Ik snapte dat al niet helemaal. Maakt ook niet veel uit anders heb je alleen maar wielspin.

Hij is nu naar de garage voor nieuwe bougies en bougiekabels en een klein beurtje. Dan hoop ik eerdaags het achterste deel van de uitlaat ook 3 ince te maken dan moet de chip weer worden aangepast en dan hoop ik dat het weg is en anders word het zoeken!!
Wonen er misschien nog mensen in de omgeving van harderwijk (zwolle, amersfoort, apeldoon, lelystad) die veel verstand hebben van tunen van volvo's die er misschien eens een rondje in willen rijden om hun visie te geven??

BenC70ES

Citaat van: emielC70 op 10-11-2005 12:11:27Hij is nu naar de garage voor nieuwe bougies en bougiekabels en een klein beurtje.

Vanaf model '99 heb je dus ook geen bougiekabels meer, is een spoel per bougie...

Volgens mij kan het ook nog altijd je electronische gasklep zijn... luchtmassameter zou ook kunnen...

Hoe rijdt hij nadien als je de batterij eerst een half uurtje afkoppelt?
Want de ME7 kan een motor die heel beroert loopt best nog heel goed laten lopen na een paar honderd kilometer...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!