Voorstel ronde: Van Alfa naar T5

Gestart door Maurice68, 06-11-2005 13:50:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Maurice68

Even voorstellen:
Na Suzuki Coupe 1000, ALfa 33, Golf Tdi, Alfa 156 1,9 JTD en Opel Omega (was een foutje...), net in het bezit gekomen van een mooie 850 T5 2.0 Estate. (inderdaad Italiaanse volbloed-import)

Rijdt heerlijk, kun je prima mee toeren of ff sprinten, turbo zeer krachtig.
Nu zsm een railroof/dakrail ergens zien te vinden (wordt moeilijk denk ik), achterspoiler en de auto is af.

Minpuntje vind ik het volgende:
- top van mijn auto is 220km/u op Duitse autobahn uberpruft maar moet hij niet 238 halen....????
- de turbo en dus koppel pakt pas tussen 3000-4000 toeren...hoe kan ik ervoor zorgen dat die turbo eerder in werking gaat ??





The Saint

Welkom op het forum, en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Maurice.

Om 'm te kunnen laten zien moet je hier ff lezen: http://www.volvo850forum.com/index.php?board=1;action=display;threadid=8846

No shirt no shoes, no pinball

b0nkolok

Welkom bij de roffelpraatgroep, ook wel 850-forum genoemd.
Als je idd een 2 liter hebt haalt ie de juiste top. Met een 2,5 liter ga je harder natuurlijk. Betwijfel of je ee 2 liter hebt, want die gingen naar Italië. Je bedoelt misschien een 20 klepper. 220 is redelijk. De turbo eerder laten persen kan door chiptuning plus grotere downpipe. Ziek maar eens op het forum (tuning). Genoeg te lezen.

Fotos uploaden kan via www. imageshack.us . Op het forum onder ALGEMEEN staat nog meer.

Groet,
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

The Saint

Citaat van: b0nkolok op 06-11-2005 14:16:46... Ziek maar eens op het forum (tuning). ...

Zieken doe je maar ergens anders  ;D
No shirt no shoes, no pinball

elianmars

Citaat van: b0nkolok op 06-11-2005 14:16:46
Welkom bij de roffelpraatgroep, ook wel 850-forum genoemd.
Als je idd een 2 liter hebt haalt ie de juiste top. Met een 2,5 liter ga je harder natuurlijk. Betwijfel of je ee 2 liter hebt, want die gingen naar Italië. Je bedoelt misschien een 20 klepper. 220 is redelijk. De turbo eerder laten persen kan door chiptuning plus grotere downpipe. Ziek maar eens op het forum (tuning). Genoeg te lezen.

Fotos uploaden kan via www. imageshack.us . Op het forum onder ALGEMEEN staat nog meer.

Groet,

Wel goed lezen, Jan! Het is een Italiaan, dus 't kan zeker wel een 2 liter uitvoering zijn  ;)

Dan zou de top inderdaad heel goed kunnen.
Als je (nog) meer power wilt, kun je de wagen laten chippen (bij ET of Rica bijvoorbeeld), maar daarover is genoeg te vinden hier op het forum, hoor  8)

Hoe dan ook, welkom hier!!

Dakrail kun je proberen te bemachtigen via eBay (Engeland of Duitsland staan ze af en toe nog wel eens op).

BenC70ES

Welkom hier,

De 2 liters T5 zijn ook in België naast de 2.3l geleverd:

MY '96:
2.3 T5 = 7.5 naar 100, topsnelheid 240km/u
2.0 T5= 7.7  en 230 km/u


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Turbobiker

Nee, geen dakrails !!!!! (zonder is echt mooier ;) )

Je turbo begint pas vol te blazen bij 3000 toeren, zo zit 'ie nu eenmaal in elkaar. Chippen geeft meer vermogen (en koppel) over het hele bereik, maar nog steeds blaast de turbo pas vol bij 3000 toeren. Een andere turbo scheelt.

Maar als jij het idee hebt dat de turbo weinig doet onder de 3000 toeren en je ook nog eens niet de topsnelheid haalt (het verschil is wel erg groot) dan zou ik toch even langs een specialist gaan (ET of Rica) en/of hem even op een bank laten testen. Wie weet is de turbo niet helemaal 100% meer. (bij mij begon zo het betere tunen ;D ) Ik hoop het echter niet voor je en wens je nog heel veel plezier met je mooie wagen.
De Tussenpaus

Lempke

Maurice 68,

welkom and join the club.   8)  ;)

Lempke.
Eerst 850 GLT 2.5i silversand-metallic 1992,
daarna S70 T-5 sportsline nauticblue-metallic 1997.
Nu S40 1.8 Momentum 2006.

Maurice68

Dakrails gevonden via Volvo 'sloper' in Brussel voor €75, koopje ivm Ebay en marktplaats, nieuw lakje verf erover, sierstrip eraf gezaagd en binnen 45min. een 850 met roofrail erop geschroefd.
Spoiler zit er inmiddels ook op.  begint ergens op te lijken  :).

Maar bij eerste 150000km beurt bij Volvo dealer in Geleen bleken de volgende dingen te moeten gebeuren (dit terwijl ik een aankoop keuring voor mijn T5 bij Volvo dealer in Nijmegen heb laten doen die al die zaken niet heeft ontdekt.... >:( ....!!:
- stoelverwarming links thermostaat kapot €179
- handrem altijd verkeerd gemonteerd geweest €50
- gasdemper achterklep versleten € 132
- deurvanger kaput €70
- spoiler monteren- € 33 bevestigingsset en €100 montage-kosten (montage doe ik dus zelf wel)
- O-ring karter vervangen €6
- accuklem niet aanwezig € 10
- interieur filter monteren €86
- K&N sportluchtfilter €70 (toch weer 5 PK's meer)
- remvloeistof was oud en lange tijd niet vervangen €76
- turboslang was gescheurd/eraf gesprongen nadat ik 1 uurtje 220 op duitse autobahn ragte en dus brandde het lampje motormanagement €41
- gasklephuis was zelden gereinigd € 64
- aandrijfashoezen waren voordat ik de auto aankocht vernieuwd maar slechte materialen gebruikt door de garage € 359 (hier voel ik me dus echt genaaid...)

TOTAL €: meer dan genoeg.

Maar die T5 rijdt zo heerlijk, € is even slikken maar swa.

thuur

Citaat van: Maurice68 op 25-11-2005 14:53:10
Dakrails gevonden via Volvo 'sloper' in Brussel voor €75, koopje ivm Ebay en marktplaats, nieuw lakje verf erover, sierstrip eraf gezaagd en binnen 45min. een 850 met roofrail erop geschroefd.
Spoiler zit er inmiddels ook op.  begint ergens op te lijken  :).

Maar bij eerste 150000km beurt bij Volvo dealer in Geleen bleken de volgende dingen te moeten gebeuren (dit terwijl ik een aankoop keuring voor mijn T5 bij Volvo dealer in Nijmegen heb laten doen die al die zaken niet heeft ontdekt.... >:( ....!!:
- stoelverwarming links thermostaat kapot €179
- handrem altijd verkeerd gemonteerd geweest €50
- gasdemper achterklep versleten € 132
- deurvanger kaput €70
- spoiler monteren- € 33 bevestigingsset en €100 montage-kosten (montage doe ik dus zelf wel)
- O-ring karter vervangen €6
- accuklem niet aanwezig € 10
- interieur filter monteren €86
- K&N sportluchtfilter €70 (toch weer 5 PK's meer)
- remvloeistof was oud en lange tijd niet vervangen €76
- turboslang was gescheurd/eraf gesprongen nadat ik 1 uurtje 220 op duitse autobahn ragte en dus brandde het lampje motormanagement €41
- gasklephuis was zelden gereinigd € 64
- aandrijfashoezen waren voordat ik de auto aankocht vernieuwd maar slechte materialen gebruikt door de garage € 359 (hier voel ik me dus echt genaaid...)

TOTAL €: meer dan genoeg.

Maar die T5 rijdt zo heerlijk, € is even slikken maar swa.

:o zodan!

Heb je het al laten doen of ga je nog meer zelf doen?

Thermostaat stoel: nog geen 30 euro, 10 minuten werk.
gasdemper klep: www.estateservices.nl, nog geen half uurtje werk
Deurvanger: 27 euro, kwartiertje werk
interieurfilter: 15 euro, 2 minuten werk
gasklephuisreinigen: bus remmenreiniger: 4 euro, kwartiertje werk

(en stel het is allemaal 2x zo veel werk, dan nog :P)

Van die hoezen is balen, kun je geen verhaal halen?


Sterkte!

Gr 8)

Lempke

Het lijkt de NMB wel, als hier niet meegedacht wordt dan weet ik het niet meer.   8)   ::)   ;D
GEWELDIG!!!!?!

Lempke.
Eerst 850 GLT 2.5i silversand-metallic 1992,
daarna S70 T-5 sportsline nauticblue-metallic 1997.
Nu S40 1.8 Momentum 2006.

The Saint

Citaat van: Maurice68 op 25-11-2005 14:53:10
Maar bij eerste 150000km beurt bij Volvo dealer in Geleen bleken de volgende dingen te moeten gebeuren (dit terwijl ik een aankoop keuring voor mijn T5 bij Volvo dealer in Nijmegen heb laten doen die al die zaken niet heeft ontdekt.... >:( ....!!:

1 van die dealers loopt te kl*ten...

Citeer
Maar die T5 rijdt zo heerlijk, € is even slikken maar swa.
Citeer

Als je 't maar weet  ;)

No shirt no shoes, no pinball

)()()sT

Ha die Maurice,

Welkom op het forum!!

Balen van de stevige rekening bij Kallen, maar je hebt via het forum nu wel een weg gevonden waarmee je bepaald onderhoud makkelijk zelf of met hulp van anderen kan doen!

Tot ziens, hier op het forum of in de regio!

Gr. Joost (omgeving Heerlen-Maastricht)

relex850

Hoi maurice

gefeliciteerd met je nieuwe volvo
Ik heb zelf ook sinds 2 weken een italiaanse T5, schijnbaar heb ik alleen een betere garage getroffen.
Het enige wat herkenbaar is voor mij is dat de stoelverwarming defect is maar inmiddels heb ik begrepen dat het een thermostaat kan zijn
Wel lastig dat de handleiding in het italiaans is

veel pelezier met je T5

alex

Taranis

Welkom op het forum :) Mooie bak 8)

Citaat van: thuur op 25-11-2005 15:40:49
Thermostaat stoel: nog geen 30 euro, 10 minuten werk.

Waar haal je zo'n ding voor 30 euro? Mijne is ook stuk... (en het is niet het stekkertje, dat zit goed)