c70 verliest vermogen tijdens volgas!!

Gestart door emielC70, 04-08-2005 22:33:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

willemc70

Citaat van: M a r c op 23-11-2005 20:14:12

Verkooppraatje is op waarheid berust, waarom zou Volvo anders zwaardere actuators op de grotere turbo's toepassen?

Een 18T past bij Emiel niet aangezien hij een C70 MY99 met een 16T met "angled flange" heeft. Een 18T is altijd met een rechte flens en dan zou zijn downpipe niet meer passen, hij zal kan dus beter een 19T monteren. Een 19T heeft overigens standaard al een 300/70 wg-actuator.
Mij hoor je niet zeggen dat het verkooppraatje niet op waarheid is berust. Ik heb zelf voor dat ik ging chippen een zwaardere wastegate actuator geplaatst.
Overigens volgens mij is er wel een angled 18T met een 300/70 waste gate.
Ik heb het even nagekeken op: home.planet.nl/~dijkstra/turbolist.html
En daar stond de angled 18T en wanneer en op welke motor die is toegepast nl:
18T - B5234RT 250hp 1999 only V70R AWD, 4-vxl aut, 300/70 wastegate and angled outlet form turbine.
Willem
'98 C70 AT4
RICA remap
Omgekeerde IC pijpen Zwaardere wastegate actuator Eibach verlagings veren zoekende naar een 18T

emielC70

Marc begrijp ik het nou goed dat bij een 19T turbo er standaard een zwaardere wastegate zit?? Das wel weer zeer interesant. Alleen wil ik pas in het voorjaar (april) serieus voor een andere turbo gaan kijken. Zijn die 300/70 waste gates niet los te kopen voor een gunstige prijs? of is dat diegene die jij op je site heb staan marc?

M a r c

Citaat van: emielC70 op 24-11-2005 15:09:48
Marc begrijp ik het nou goed dat bij een 19T turbo er standaard een zwaardere wastegate zit?? Das wel weer zeer interesant. Alleen wil ik pas in het voorjaar (april) serieus voor een andere turbo gaan kijken. Zijn die 300/70 waste gates niet los te kopen voor een gunstige prijs? of is dat diegene die jij op je site heb staan marc?

Alle wg-actuators kosten hetzelfde, ik stem de sterkte van de actuator altijd af op de configuratie van turbo/motor/tuning.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

emielC70

Als je nou gauw weer eens beter word dan kom ik wel eens buurten!!! (zal ik me knip meenemen)

Turbobiker

Citaat van: emielC70 op 24-11-2005 15:09:48
Marc begrijp ik het nou goed dat bij een 19T turbo er standaard een zwaardere wastegate zit?? Das wel weer zeer interesant. Alleen wil ik pas in het voorjaar (april) serieus voor een andere turbo gaan kijken. Zijn die 300/70 waste gates niet los te kopen voor een gunstige prijs? of is dat diegene die jij op je site heb staan marc?

Wacht nu eens met geld uitgeven en doe het straks allemaal in één keer. En zorg dan dat je nog een smak geld achter de hand hebt voor de problemen.

Je hebt nu waarschijnlijk gewoon een beetje pech, maar aan de andere kant klopt er ergens iets niet. Wat ik al eerder zei: neem contact op met Rica en leg de huidige problemen en bevindingen en opmerkingen even voor. Zij kunnen je waarschijnlijk voor een gedeelte helpen. Of neem dus je verlies en ga aan het sparen en neem volgend jaar je zak geld én veel geduld mee naar Marc en laat hem het allemaal in één keer doen.

En houd er daarna rekening mee dat je een dik getunede wagen hebt waar nog regelmatig veel aan moet gebeuren.

(natuurlijk is het leuk om plannen te maken, begrijp ik maar al te goed ;D ;) , maar jij lijkt echt als een kip zonder kop rond te rennen en iedereen zenuwachtig te maken :-\ )
De Tussenpaus

M a r c

Je bent altijd welkom Emiel dat weet je wel. Maar ik denk inderdaad net als Turbobiker dat Rica dit op moet lossen cq. een diagnose moet proberen te stellen. Volgens mij kun je het beste een beroep doen op Roel zelf in Wateringen? Naar wat ik hoor is hij de goeroe op software/mapping gebied.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

emielC70

Zoals ik volgens mij hier ergens al eerder gezegd heb: ik ga ook terug naar rica (heb ze zelfs al gemaild). Alleen wil daar pas naar toe als mijn gehele uitlaat 3 ince is omdat volgens hem daar ook wel eens de oorzaak in zou kunnen liggen. Als ik geluk heb word de uitlaat begin december gemaakt.

emielC70

Nog maar weer eens een update :

Na 1,5 week geleden mijn gehele uitlaat 3 inch gemaakt te hebben en mijn chip en bij rica enkhuizen te hebben laten aanpassen loopt de auto vele malen beter dan voorheen. Echter bij hun op de rollerbank was duidelijk te zien dat de turbodruk bij 2950 toeren piekt op ruim 1,3 bar turbo druk en dan in een keer terug knalt naar 0,9 bar bij 3050 toeren. Vervolgens blijft de turbodruk rond die 0,9 bar. Gevolg hiervan is dat mijn koppel niet verder komt dan 370 NM bij 3000 toeren. Hij haalt wel netjes 306 pk. Die man van rica had het erover dat hij toch ergens turbodruk lekt en dat hij op een of andere manier daardoor in noodloop gaat. Nou is mijn c70 in september onder druk gezet en toe kwam er alleen een miniscule lekkage bij het inlaatspruitstuk naar buiten. Deze pakking is van de week vervangen. Nu heb ik vandaag de turbodruk meter er eraan gehad maar hij komt op die meter niet boven de 0,8 bar uit (op de piek na). Nu wil ik eerdaags dus weer het systeem onder druk laten zetten maar nu is mijn vraag hoeveel druk zetten ze er bij de garage dan op?? Moet ik speciaal vragen om meer druk dan normaal of word hij standaard op bijv. 1,5 bar getest?

emielC70

overigens rijd de auto voor het gevoel nu wel gewoon lekker behalve dat je wel een beetje koppel mist.

M a r c

Citaat van: emielC70 op 18-12-2005 21:55:28
overigens rijd de auto voor het gevoel nu wel gewoon lekker behalve dat je wel een beetje koppel mist.

Een beetje koppel...? Je huidige 370Nm is maar net iets meer dan standaard. Na chippen doen ze allemaal al +400Nm.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

emielC70

Daarom zeg ik ook dat was koppel mis. Ergens mist vliegt de druk naar buiten.

Wie weet met welke druk ze het systeem testen?

emielC70

pff nog niet helemaal wakker: wat koppel en ergens vliegt de druk naar buiten.

JCviggen

Van 1.3 naar 0.9 bar gaan plotsklaps is niet normaal. Snap niet dat ze bij RICA een dergelijk probleem niet opgelost krijgen.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

emielC70

Ligt niet aan de chip volgens hun. Moet een lekkage zijn. Eerlijk gezegd geloof ik dat ook wel. Alleen toen hij begin okt gecheckt is kwamen er geen lekkages naar buiten. Dus vroeg ik me af testen ze dat met 0,8 bar of met 1,3 of meer bar?? Anders kan dat wel eens het probleem zijn. Ik zal vanavond wel ff de uitdraai plaatsen.

emielC70

Hier de bijbehorende vermogensuitdraai:



Je ziet een grote piek in de turbodruk richting 1,3 waarna hij gelijk helemaal wegvalt. Kan dit nog een andere oorzaak hebben dat een druklekkage?