c70 verliest vermogen tijdens volgas!!

Gestart door emielC70, 04-08-2005 22:33:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Ik snap alleen niet hoe er eerst wel druk kan worden opgebouwd, als er lekkage zou zijn.

Turbobiker

Citaat van: elianmars op 20-12-2005 00:00:41
Ik snap alleen niet hoe er eerst wel druk kan worden opgebouwd, als er lekkage zou zijn.


Daar hebben we het eerder over gehad, zou een slangetje kunnen zijn dat opeens open wordt geduwd. Maar het blijft een zeer vreemd geval.

Lijkt me nog steeds mechanisch.
De Tussenpaus

emielC70

Mensen uit de VW wereld roepen allemaal dat het waarschijnlijk de wastgate is. Zou dat een mogelijkheid zijn??

Johann

Citaat van: emielC70 op 20-12-2005 08:28:53
Mensen uit de VW wereld roepen allemaal dat het waarschijnlijk de wastgate is. Zou dat een mogelijkheid zijn??

Zou kunnen maar dan moet je volgens mij meer pieken en dalen zien..
Meer in de trend van druk opbouwen naar 1.3 bar,  wegvallen naar 0.9 en dan weer druk gaan opbouwen naar 1.3 en weer afvallen.

Of the WG flapper moet vast gaan zitten.

martijn.

Is 1,3 bar niet teveel bij 3000 rpm?

Kan het niet zijn dat de beveiliging ingrijpt?


emielC70

Rica heeft mij verzekerd dat het 100% zeker niet software matig is dus daar geloof ik ze eerlijk gezegd dan wel op. Dus wat zou een reden kunnen zijn dat het management dan zou ingrijpen?

Ik zat zelf ook te denken dat als het wastegate is dat hij dan op en neer zou moeten gaan.


Overigens is compressie vorige week ook gelijk gecheckt die was 10,5 om 11. Volgens de garage heel normaal.

Ik heb de garage net gesproken die heeft het systeem op ongeveer 1 bar getest. Maar hij gelooft niet dat dat het probleem is. Toch zit ik er over te denken om het ergens op 1,3-1,5 bar te laten testen.

emielC70

Nog gauw een ander vraagje: Als het motor management om wat reden in grijpt het de turbodruk terug schroeft geeft het management daar dan geen uitleesbare opmerking van. Als er iets niet goed is en hij gooit de beveiliging erop/gaat in noodloop moet er dan geen lampje gaan branden?

JCviggen

Ik vind 1.3 bar ook ruim veel op dat toerental....snap niet dat RICA altijd zoveel koppel er onderin wil hebben....je kan bij wijze van proef altijd je wastegate actuator eens een stukje langer maken dat ie niet meer aan 1.3 bar komt.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

emielC70

ff een stukje tekst van wat vw mensen die meedenken:

MarcoVR6     Kan zijn dat de druksensor niet meer juist meet.



   geplaatst door    Isard op 20-12-2005 om 14:00
 

 Isard     Wastegate openen is een noodmaatregel. Eerst wordt de ontsteking verlaat en dan flikkert de ecu de wastegate open. Om pingelen te voorkomen. Noodloop zeg maar.



   geplaatst door    MarcoVR6 op 20-12-2005 om 14:05
 

 MarcoVR6     Als de druk snel omhoog gaat, en de sensor niet juist meet, ga je het verloop misschien niet voelen en alleen het openen van de waste gate opmerken. Kijk of de drukvoeler niet vuil is of dat er geen olie in zit.


Weet iemand wat voor druksensor hij bedoeld? LMM is gemeten en goed bevonden.

Turbobiker

Met wat Isard en MarcoVR6 zeggen krijg je toch wat Johann zegt, je zou meer fluctuaties moeten zien. Want als hij in noodloop gaat zou hij daar moeten blijven. En als hij weer terug op 0.9 bar staat zou alles weer normaal moeten zijn en begint alles weer van voor af aan.
De Tussenpaus

Johann

Volvo's van '98 hebben geen druk sensor. Alles doen ze met de LMM.

emielC70

Heb rica enkhuizen vanmiddag nog gesproken, hij vond dat er wel veel "oliedruk" was. Hij had tijdens het rollen zo'n olietemp meetstok erin gestoken. En door de druk was die los gaan zitten en was er zelfs iets olie uitgekomen. Daarom moest ik compressie checken maar die was met 10,5 en 11 goed volgens garage. Zou het toch misschien daar mee te maken kunnen hebben of moet het toch ergens een lekkage zijn.

Ik las trouwens net op een engels volvo site nog een stukje dat wastegate actuator hose wel eens niet goed wil zijn waardoor de druk te hoog oploopt en de ecu de boel in noodloop gooit. Is er een manier omdat te controleren??

Johann

Emiel,

Met alle respect maar het hele verhaal van de actuator is al tig keer aan de orde geweest.

Loop alle vacuum slangen na. Heb je veel carter druk dan zou dan een indicatie van slechte compressie kunnen zijn maar ook van slechte carter ontluchting.

Heb je niet ergens de slangen in de knuop zitten? Een dealer moet dit zo voor je kunnen checken.

M a r c

Zitten de slangetjes van de turbo en de turbosolenoid wel goed? Je wilt niet weten hoe vaak wij hier al wagens tegen zijn gekomen waarbij alles gewoon verkeerd zat.... Zelfs de slang van de carterontluchting sluiten ze wel eens op de verkeerde aansluiting aan, of de slang van de interne BOV, etc. Dat geeft ook rare reacties.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

de elektronica die RICA veranderd heeft is ook alleen van toepassing op de hoeveelheid brandstof die ingespoten wordt bij een bepaalde hoeveelheid druk. Andere programma's worden niet veranderd. Net zo min als de hardware die de gegevens voor de computer aanlevert. Dus alleen als er verkeerde signalen uit de motor komen dan zal de standaard software ingrijpen.

Je druk is door de tuning omhoog gegaan. Blijkbaar is er dus niets mis bij 0.9 bar en had je dus voor de tuning dus ook nergens last van. Na het tunen ging dus de druk omhoog naar een waarde waarbij de standaard apparatuur problemen ging geven. Dus inderdaad alles checken.

En niet meer aan de software twijfelen ;)
De Tussenpaus