code 414 op a2?

Gestart door Rijns_t5r, 07-01-2006 13:17:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rijns_t5r

 8)ik wilde even een probleem voorleggen,mijn roffel hapert en stotterd zo af en toe,je rijd met een constante snelheid en dan begint de auto te stotteren en haperen,krijg geen meldingen op het dashboard,hij blijft gewoon rijden,dit is bijzonder irritant. >:(
de ene keer rijd hij normaal en de andere keer niet,ik heb de codes uitgelezen en op a 2 geeft hij 414,als ik het goed heb is dat turbo pressure to high,kan dit kwaad?
op a7 heb ik122
b1 414
b6 gaat het ledje helemaal niet aan ???
b2 122
wie kan mij verder helpen?
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

mehn

#1
A2 4-1-4: turbo boost pressure to high
A7 1-2-2: temperature signal interval too long
B1 4-1-4: driver's seat interior temperature sensor inlet fan seized
B6 = electrische stoel
B2 1-2-2: die heb je altijd -> snelheid is niet boven 40km/h geweest (of zoiets)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rijns_t5r

 8)ok maikel,maar nu?de meldingen a2 414 en a7 122,zou ik wat meer over willen weten,zoals kan dit kwaad a2 414 en over a7 122 wat is dit waar moet ik zoeken?
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Rijns_t5r

weinig reacties ???zijn er geen techneuten die mij verder kunnen helpen ???
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Emiel

Ik heb ook 414 gehad, boost pressure too high. Bij mij waren de slangetjes bij de turbo zo poreus dat er scheurtjes in zaten. De ecu kan dan de druk niet regelen en schakelt de brandstoftoevoer af. Ik had het alleen bij vollast, maar wellicht heb jij er ook wat aan.

Emiel.... :)

mehn

Citaat van: Rijns_t5r op 08-01-2006 13:06:16
weinig reacties ???zijn er geen techneuten die mij verder kunnen helpen ???

Sorry Robert, ik ben alleen goed in het opzoeken van de betekenis van de codes  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

1-2-2 op A7 betekent een temperathuursensorfout (3x woordwaarde). Symptomen van deze fout zijn een temperathuurmeter die (soms) op 0 hangt.

Je komt deze fout ook tegen als je diagnosemanier DTM 3 (vraag me niet wat het is ;D) hebt toegepast om een andere fout te traceren. Vadis schrijft dan ook voor om eerst de code te wissen/resetten alvorens hier aandacht aan te schenken.

Mocht de 1-2-2 permanent blijken, controleer dan de bekabeling van de temp.sensor (b.v. op beschadiging van de isolatie)


Die andere ga ik even naar zoeken, kan m zo snel niet vinden :-\


Gr 8)

thuur

B1 4-1-4: even wat perslucht in het fannetje blazen achter de handgreep (bestuurderszijde). Waarschijnlijk verstopt met stof. Controleer daarna of het ventilatortje vrij kan draaien.


Gr 8)

thuur

Het enige wat ik kan vinden over 4-1-4 is inderdaad zoals Emiel zei, controleer alle slangetjes rondom de turbo.

Citeer
Check that the hose between the TC control valve and air intake hose are undamaged and free from blockage. Check also that the nipples on the TC control valve and air intake hose are not blocked.

Dus die 3 wat op de turbo zitten (1 gaat richting gasklephuis, 2 naar een potje) en van het potje naar de inlaatbuis (bij de LMM).


Gr 8)

Emiel

Citaat van: thuur op 08-01-2006 18:01:27
....diagnosemanier DTM 3 (vraag me niet wat het is ;D)....

Gr 8)

Dat is een manier van storingzoeken die in Volvodiagnoseboeken (ook 3x woordwaarde) beschreven staat ;)


Emiel.... 8)

Rijns_t5r

 8)ok mannen hier heb ik wat aan en kan ik aan de slag,en thuur temp meter hangt niet af en toe op nul,ik heb ook de sensor bekeken,maar ziet er goed uit.
nu nog even de slangetjes nakijken,en wat lucht in het fannentje blazen.
bedankt alvast thuur en emiel;) ;D
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

NwVolvoMn

1. Hoe fris zijn je bougies? Zijn aan slijtage onderhevig, zorgen vaak voor stotteren
2. Wellicht dat de mechanische bediening van de turbo wat stroef gaat. Er zit meestal (heb geen t5r) een klep op die door middel van vacuum bediend wordt. Het stangetje aan het vacuumpotje. Dit stangetje zit aan een klep in de turbo die regelt hoeveel druk dat je hebt. Er zijn 2 mogelijkheden, of de klep gaat moeizaam open/dicht, of het vacuumpotje heeft zijn beste tijd gehad. Zou ik even controleren.....
3. Turbo druk sensor geeft een matig signaal, kan vervuild wezen. Zou je volgens mij wel moeten kunnen zien, maar een turbo druk sensor (3x 1 woordwaarde thuur) werkt net als een mapping sensor, daar zie je bij veel auto's ook klachten vanwege vervuiling.
4. het stotteren zou ook nog te maken kunnen hebben met de mapping sensor die vuil is. Dus even controleren of je niet te veel olie/sludge in je vacuumsysteem hebt.