Volvo High Performance Braking System

Gestart door DurkieBoy, 30-11-2005 13:00:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bud

Citaat van: M a r c op 31-01-2006 11:56:35
Freubelen met je remmen....   :-\

;D

tust me safety first..

* bud vindt die hoeklijntjes waar een porche klauw op gemonteerd worden ook niet echt super
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

Johann

Citaat van: bud op 31-01-2006 12:50:11
Citaat van: M a r c op 31-01-2006 11:56:35
Freubelen met je remmen....   :-\

;D

tust me safety first..

* bud vindt die hoeklijntjes waar een porche klauw op gemonteerd worden ook niet echt super

Ik denk dat 9 mm staal, geen pisbak variant, toch niet echt slap te noemen is.
Axiale belasting is trouwens minimaal.

M a r c

Er bestaat gewoon geen betrouwbare én goedkope Big-brakeset.... wanneer dringt dat nou eens door ? Allemaal halve oplossingen om wat geld te besparen.... je speelt wel met je leven als het niet deugdelijk blijkt te zijn. Wat heb je dan aan die centen die je in je zak hebt kunnen houden? Hetzelfde geldt voor banden.... het mag niks kosten en moet wel érg goed zijn..... en de banden is het enige tussen jou en het wegdek.... Verkeerde zuinigheid in mijn ogen  :-X
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Zippo

De kachels van de fabrikanten moeten ook blijven branden!!  ;D

M a r c

Citaat van: Zippo op 31-01-2006 16:50:03
De kachels van de fabrikanten moeten ook blijven branden!!  ;D

.. en die van de crematoriums ook  :-X
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rayman

#35
Tsjonge...Ik voel me haast een zelfmoord-terrorist met die standaardschijven rondom...

Rayman



Dark Side of the Force is German

M a r c

Citaat van: Rayman op 31-01-2006 17:09:14
Tsjonge...Ik voel me haast een zelfmoord-terrorist met die standaardschijven rondom...

Rayman





Daar doel ik niet op.... Ik doel op diegene die eigenlijk een big-brakeset willen maar niet het geld eraan willen besteden. Dan worden er allerlei kunstgrepen uitgehaald om e.e.a. toch samen te stellen cq. zelf te maken.... ik vind dat link. Let op: IK he? Wil niet zeggen dat je het met me eens hoeft te zijn  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Eenmalig (noodstop) remmen doen de standaard of 302mm dingen best OK...hoewel bij 200+ kmh met de 280's in de ankers gaan wel duidelijk te merken was dat ze op't einde een beetje er doorheen zaten. Het grootste verschil tussen standaard spul en BB's is de herhaalbaarheid.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

johan283

Inderdaad ben het eens met MARC experimenteren met je remmen levensgevaarlijk.
Immers de meesten moeten de aangepaste setjes testen op de openbare weg
Koop gewoon een goede BB set, zou ik denken.........

Johann

Dan komen we dus weer op welke kit dan het beste zou passen..

AP lijkt mij en dan toch die WP-Pro kit blijkbaar.
Wie doet dat nu in Nederland?

Eugene

Is Movít niks. Hebben een 322mm en een 342mm set met 4pots klauwen. Schijven met de gaten erin gegoten, enz enz... Ze gebruikten eerst materiaal van Porsche (schijven) en Brembo (klauwen) maar omdat dat kwalitatief niet goed genoeg was zijn ze hun eigen producten gaan maken.

322mm setje kost rond de 3000 en 342mm rond de 3500

De vraag is, is het het prijsverschil waard tov de Brembo/AP/WP set?

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Movit past ook alleen maar met fikse spoorverbreders.....

AP en WP Pro zijn de enige die passen zonder spacers.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rayman

Citaat van: M a r c op 31-01-2006 17:13:58
Citaat van: Rayman op 31-01-2006 17:09:14
Tsjonge...Ik voel me haast een zelfmoord-terrorist met die standaardschijven rondom...

Rayman





Daar doel ik niet op.... Ik doel op diegene die eigenlijk een big-brakeset willen maar niet het geld eraan willen besteden. Dan worden er allerlei kunstgrepen uitgehaald om e.e.a. toch samen te stellen cq. zelf te maken.... ik vind dat link. Let op: IK he? Wil niet zeggen dat je het met me eens hoeft te zijn  ;)

Ik ben het wel met je eens hoor...Wees maar gerust.  :). Maar ook ik heb wel es een noodstop moeten maken met m'n 850; ook ik heb mijn T-5R wel eens vervloekt...En dan wens je wel eens: "Eigenlijk zou ik die 280mm's voorop moeten laten vervangen door wat beters"

Ik lees dit soort topics altijd met veel belangstelling; het grappige is dat ik altijd het idee krijg dat, als ik beter wil dan standaard, dat ik er meteen een flinke bak geld tegenaan moet gooien. Ik bedoel; ik geef niet zomaar even 2,5 mille uit...3,5 voor een Movit set vind ik al helemaal absurd voor die T-5R van mij...

Maar goed...On topic: "Voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten kost je uiteindelijk veel geld en misschien zelfs je kop"

Lastig onderwerp hoor...Maar wel een gezonde discussie ;)


Dark Side of the Force is German

JCviggen

#43
Ach de volgende keer dat je schijven versleten zijn kan je er altijd 302mm op zetten met betere blokken...dan zijn je remmen toch al "voldoende" te noemen :) hadden er eigenlijk standaard op moeten zitten

meerprijs tegenover standaard schijven en blokken is bijna te verwaarlozen
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

Yep. Ik rij ook met 302mm en dat bevalt eigenlijk prima. En dat terwijl ik toch eerst met een AP BB set reed.... maar als je schijven van je AP-set moet vernieuwen ben je meteen 800 euro lichter  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl