Volvo High Performance Braking System

Gestart door DurkieBoy, 30-11-2005 13:00:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeroentjuh

Heeft er iemand ervaring met Formel?


M a r c

Is volgens mij gewoon WP Pro..... zal wel private-label product zijn.

Quanta costa?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Citaat van: M a r c op 31-01-2006 19:12:43
Is volgens mij gewoon WP Pro..... zal wel private-label product zijn.

Quanta costa?

Dat d8 ik ook al want ze lijken wel erug veel op elkaar... Maar goed spul?

336mm 2-delige schijven
6-zuiger klauw
leidingen
brackets
blokken

€1746,- excl. btw......

Turbobiker

Citaat van: M a r c op 31-01-2006 18:55:49
Movit past ook alleen maar met fikse spoorverbreders.....

slechts 1 centimeter volgens Movit (maar dat kan net genoeg zijn om je banden flink doen laten aanlopen)
De Tussenpaus

animalT5R

Die set is hier nog ergenst op het forum aan het rondzwerven,vond em al zo bekend. .
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

M a r c

Citaat van: Turbobiker op 31-01-2006 19:21:17
Citaat van: M a r c op 31-01-2006 18:55:49
Movit past ook alleen maar met fikse spoorverbreders.....

slechts 1 centimeter volgens Movit (maar dat kan net genoeg zijn om je banden flink doen laten aanlopen)

"slechts"  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Jeroentjuh op 31-01-2006 19:14:49
Citaat van: M a r c op 31-01-2006 19:12:43
Is volgens mij gewoon WP Pro..... zal wel private-label product zijn.

Quanta costa?

Dat d8 ik ook al want ze lijken wel erug veel op elkaar... Maar goed spul?

336mm 2-delige schijven
6-zuiger klauw
leidingen
brackets
blokken

€1746,- excl. btw......


Klant van mij rijdt ermee rondt. Is prima tevreden maar remt iets minder hard dan de Movi't set die hij eerst had. Die Mov'its hadden echter spacers van 15mm per kant nodig..... En toen had ie inderdaad problemen met insturen en inveren. Vandaar dat ie toen geswitched is naar deze WP set. De klauwen van de WP-set zijn slanker.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Is FORMEL niet een huismerk van Sandtler?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Citaat van: M a r c op 31-01-2006 19:25:47
Is FORMEL niet een huismerk van Sandtler?

Zal strax eens ff boek van Sandtler opzoeken....

Citaat van: M a r c op 31-01-2006 19:23:17
Citaat van: Turbobiker op 31-01-2006 19:21:17
Citaat van: M a r c op 31-01-2006 18:55:49
Movit past ook alleen maar met fikse spoorverbreders.....

slechts 1 centimeter volgens Movit (maar dat kan net genoeg zijn om je banden flink doen laten aanlopen)

"slechts"  :-\

Dat vind ik ook best veel, ga je wel ff naar ET33 om het zo maar te zeggen....


Rudi

Citaat van: Rayman op 31-01-2006 18:59:15
Citaat van: M a r c op 31-01-2006 17:13:58
Citaat van: Rayman op 31-01-2006 17:09:14
Tsjonge...Ik voel me haast een zelfmoord-terrorist met die standaardschijven rondom...

Rayman





Daar doel ik niet op.... Ik doel op diegene die eigenlijk een big-brakeset willen maar niet het geld eraan willen besteden. Dan worden er allerlei kunstgrepen uitgehaald om e.e.a. toch samen te stellen cq. zelf te maken.... ik vind dat link. Let op: IK he? Wil niet zeggen dat je het met me eens hoeft te zijn  ;)

Ik ben het wel met je eens hoor...Wees maar gerust.  :). Maar ook ik heb wel es een noodstop moeten maken met m'n 850; ook ik heb mijn T-5R wel eens vervloekt...En dan wens je wel eens: "Eigenlijk zou ik die 280mm's voorop moeten laten vervangen door wat beters"

Ik lees dit soort topics altijd met veel belangstelling; het grappige is dat ik altijd het idee krijg dat, als ik beter wil dan standaard, dat ik er meteen een flinke bak geld tegenaan moet gooien. Ik bedoel; ik geef niet zomaar even 2,5 mille uit...3,5 voor een Movit set vind ik al helemaal absurd voor die T-5R van mij...

Maar goed...On topic: "Voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten kost je uiteindelijk veel geld en misschien zelfs je kop"

Lastig onderwerp hoor...Maar wel een gezonde discussie ;)



Remmen zijn haast de enige upgrade die een paar duizend euro waard zijn,meer dan alle andere tuning...
Dr.Go-Fast...

bud

ik ben het helemaal met jullie eens over de stelling,
goede remmen = de beste tuning die je kunt doen
evenals goede schokbrekers/banden ed.
zelfde als remvloeistof, zie regelmatig op een warme cirquit dag na een rondje of 10, mensen de grindbak in remmen om dat ze geen remdruk meer hadden  :-X

ik heb wel eens in een golfje synchro me oogbollen uit de kassen laten remmen ( race remmen ) ;D

over mij frubel kunsten  ::)
ik ben een blijft een hollander..met te veel speeltjes en te kort geld
( ik nog 2 projecten lopen )
ben alleen nog niet uit die turbo, ik ben bang dat er gewoon een t5 komt  ;D

maar om kort te gaan..als die 17# van een P2 platform niet op een verantwoorde manier ( en dan bedoel ik echt verantwoorde manier )  er op de schroeven is, dan komen ze er niet onder
het eventueel vermaken/ pas maken van die beugel laat ik beoordelen door mensen met kennis van zaken in materiaalsterkteberekeningen en dergelijke
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

JCviggen

Citaat van: bud op 31-01-2006 20:07:08
ik heb wel eens in een golfje synchro me oogbollen uit de kassen laten remmen ( race remmen ) ;D

Heb ik ook eens meegemaakt ja...in een Cossie eventjes doorgeremd van 240 naar 100.....werd ff zelfs zwart voor m'n ogen....je vraagt je af hoe die F1 coureurs zulke vertragingen kunnen hebben
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbobiker

Citaat van: JCviggen op 31-01-2006 20:15:53
Citaat van: bud op 31-01-2006 20:07:08
ik heb wel eens in een golfje synchro me oogbollen uit de kassen laten remmen ( race remmen ) ;D

Heb ik ook eens meegemaakt ja...in een Cossie eventjes doorgeremd van 240 naar 100.....werd ff zelfs zwart voor m'n ogen....je vraagt je af hoe die F1 coureurs zulke vertragingen kunnen hebben

Ik in een S6 met Porsche remmen. Van 280 naar 130, bergaf, omdat een Mercedes toch nog even die vrachtwagen in wilde halen. Bestuurder van de S6 remde ruim op tijd, dus zijn commentaar: "nu rem ik hard" (en ik hing al behoorlijk in de gordel) "en nu rem ik het ABS in" (en toen kwam ik los van de stoel! Goede remmen is nog imposanter dan stevige acceleratie ;D )
De Tussenpaus

Johann

The nieuwe R's doen het ook wel lekker qua remmen alleen voelt het pedaal een beetje slof.

JCviggen

beetje Engels Nederlands, Johann ? ;D
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"