Banden "gecupt" ?

Gestart door LeRa, 06-01-2006 17:04:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bloaspiepken

Een V-profiel heeft meestal toch grotere of langere blokken. Praktijk is dat v-profielen gewoonweg eerder cuppen. Bandenfabrikanten bouwen nu brugjes tussen de blokken om ze minder kans te geven om te kantelen.

Winterbanden zullen eerder cuppen omdat: a. de profieldiepte nieuw is 1,5 meer dan bij zomerbanden, dus hogere blokken en de rubbercompound is zachter. Ga maar eens met een vlakke hand over winterbanden die 1 of 2 seizoenen gereden hebben, je kunt cupvorming voelen.

Taranis

Citaat van: Bloaspiepken op 09-02-2006 22:07:30
Een V-profiel heeft meestal toch grotere of langere blokken. Praktijk is dat v-profielen gewoonweg eerder cuppen. Bandenfabrikanten bouwen nu brugjes tussen de blokken om ze minder kans te geven om te kantelen.

Die brugjes, verminderen die juist niet de waterafvoer? En was waterafvoer juist niet het argument voor een V-profiel?

Racingbrick

Ooit een V40 nieuw gekregen in 1997, 1,8 aut, hij zoop ook 1:8, slechte wagen.

de achterbanden van dat ding cupte als een idioot, het leek op een bepaald moment wel een F16...

Dealer heeft alles gedaan, zelfs de wielen in tegengestelde richting gemonteerd.
Uitleg van de dealer is de lichte meesturing van de achterwielen icm het bepaalde bandenmerk.
Welke dat waren heb ik uit mijn geheugen gewist.... helpen deed het echter niet, ik geloof dat de problemen opgelost waren met Uniroyal banden van een bepaald type...

Nu heeft een 850 ook licht meesturende achterwielen, dus vandaar dat het aan de achterwielen het eerst zou kunnen optreden, afhankelijk van de band....

Taranis

#18
Citaat van: Racingbrick op 02-03-2006 20:26:32
Nu heeft een 850 ook licht meesturende achterwielen, dus vandaar dat het aan de achterwielen het eerst zou kunnen optreden, afhankelijk van de band....

Plus dat het er bij de voorwielen makkelijker afslijt aangezien dat de aangedreven wielen zijn (hangt ook af van de rijstijl natuurlijk ;D )

Btw waar krijg je die V40's? :P

LeRa

Ik moet zeggen dat het "gecupte" (d.w.z. de herrie wordt minder de iets beter) er steeds meer af raakt nu de betreffende banden aan de voorkant zijn gemonteerd.

Nu neem ik vrijwel dagelijks de rotondes ik wel iets sneller ;D.

In het begin dribbelde mijn 850 bij een iets sneller genomen bocht wel erg makkelijk naar buiten. Ik krijg nu bij gaslos in de bocht zelfs wat overstuur ;D .