Ontluchten brandstofsysteem

Gestart door Hen3, 03-11-2004 09:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hen3

Ik heb het voor elkaar gekregen..... de boordcomputer gaf nog 30 te rijden kilometers aan, maar hij hield er wel mee op! Tank leeg. Het is een diesel, dus volgens mij moet ik nu ontluchten. Ik kan op het forum echter nergens vinden hoe dit moet! Wie helpt me?!


Hendri






BartT5R

Ontluchten moet al lang niet meer,
dat moest bij oude diesels met een lijnpomp, nu wordt de diesel gewoon aangevoerd en ontlucht ie automatisch.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Hen3

Citaat van: BartT5R op 03-11-2004 09:13:08
Ontluchten moet al lang niet meer,
dat moest bij oude diesels met een lijnpomp, nu wordt de diesel gewoon aangevoerd en ontlucht ie automatisch.

Je hebt blijkbaar gelijk! Ik moest gewoon even doorstarten en toen begon hij vanzeld te pruttelen tot hij weer liep. Ik werd op het verkeerde been gezet door onderstaande posts van mehn en thuur:

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=5;action=display;threadid=4876;start=msg67653#msg67653
http://www.volvo850forum.com/index.php?board=3;action=display;threadid=6284;start=msg93176#msg93176

Dit klopt dus niet.... had ik me de moeite van het af laten slepen ook kunnen besparen. Volgende keer gewoon een paar liter diesel er in en starten maar!

Bedankt!

Hendri

BartT5R

Of gewoon op tijd naar de pomp natuurlijk ;D ;D ;D
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

thuur

Citaat van: Hen3 op 03-11-2004 09:37:11
Citaat van: BartT5R op 03-11-2004 09:13:08
Ontluchten moet al lang niet meer,
dat moest bij oude diesels met een lijnpomp, nu wordt de diesel gewoon aangevoerd en ontlucht ie automatisch.

Je hebt blijkbaar gelijk! Ik moest gewoon even doorstarten en toen begon hij vanzeld te pruttelen tot hij weer liep. Ik werd op het verkeerde been gezet door onderstaande posts van mehn en thuur:

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=5;action=display;threadid=4876;start=msg67653#msg67653
http://www.volvo850forum.com/index.php?board=3;action=display;threadid=6284;start=msg93176#msg93176

Dit klopt dus niet.... had ik me de moeite van het af laten slepen ook kunnen besparen. Volgende keer gewoon een paar liter diesel er in en starten maar!

Bedankt!

Hendri

Blame it maar on me! ;)

Heb zelf ook een aantal 100.000-en diesel km's gereden (D, TD, TDI, TDDI en JTD) en uit die periode weet ik dat als het blokje slecht aanslaat en je hebt je tank een keer leeggereden dat t brandstofsysteem ontlucht moet worden (dealer info). Na doorstarten slaat de motor echter altijd aan (mijn pa heeft 3 jaar geleden in zijn Mondeo TD de tank 2x leeggereden op 2 weken tijd en houdt nog steeds de sleutel lang vast  ::) ) Als je het 'lang-sleutel-vasthouden'-fenomeen wilt opheffen moet je de boel ontluchten, I was told.

Blijkbaar zijn er nu modernere pompen die automatisch ontluchten? Sorry, maar rijd alweer een tijdje benzine dus ben blijkbaar niet helemaal op de hoogte. Overigens kijk ik nog steeds een beetje weemoedig als ik weer zo'n S 400 CDI langs zie blazen ;) 800 Nm koppel is muchos impressive...  :o


Gr 8)

BartT5R

Dat "lang starten" fenomeen zal waarschijnlijk meer te maken hebben met vuil dat mee uit de tank is gekomen, dan ontluchten.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

thuur

Citaat van: BartT5R op 03-11-2004 11:24:52
Dat "lang starten" fenomeen zal waarschijnlijk meer te maken hebben met vuil dat mee uit de tank is gekomen, dan ontluchten.



Maar als de motor eenmaal loopt, loopt ie ook goed. Waar blijft dat vuil dan?


Gr 8)

Hen3

Citaat van: thuur op 03-11-2004 10:56:34
Blame it maar on me! ;)

I blame myself voor niet op tijd tanken!! :D

mehn

#8
Citaat van: Hen3 op 03-11-2004 09:37:11
Ik werd op het verkeerde been gezet door onderstaande posts van mehn en thuur:

Van wat ik zeg kun je je beter maar niet te veel aantrekken, ik rijdt benzine  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: Hen3 op 03-11-2004 12:53:18
Citaat van: thuur op 03-11-2004 10:56:34
Blame it maar on me! ;)

I blame myself voor niet op tijd tanken!! :D


Zeg maar gewoon dat je stiekem Jeremy Clarkson wilde nadoen, met 1 tank diesel 1000 kilometer afleggen in je luxe dikke bak ;D ;)


Gr 8)

Hen3

Citaat van: thuur op 03-11-2004 13:22:56
Zeg maar gewoon dat je stiekem Jeremy Clarkson wilde nadoen, met 1 tank diesel 1000 kilometer afleggen in je luxe dikke bak ;D ;)

die aflevering heb ik ook gezien ja..... was dat ook geen Audi diesel?  ;D

thuur

Citaat van: Hen3 op 03-11-2004 13:27:45
Citaat van: thuur op 03-11-2004 13:22:56
Zeg maar gewoon dat je stiekem Jeremy Clarkson wilde nadoen, met 1 tank diesel 1000 kilometer afleggen in je luxe dikke bak ;D ;)

die aflevering heb ik ook gezien ja..... was dat ook geen Audi diesel?  ;D


Preciiieeeees! ;D


Gr 8)

BartT5R

Citaat van: thuur op 03-11-2004 12:06:28
Citaat van: BartT5R op 03-11-2004 11:24:52
Dat "lang starten" fenomeen zal waarschijnlijk meer te maken hebben met vuil dat mee uit de tank is gekomen, dan ontluchten.



Maar als de motor eenmaal loopt, loopt ie ook goed. Waar blijft dat vuil dan?


Gr 8)

Denk er aan dat een koude motor altijd meer moeite moet doen om te draaien, als je er dan nog vuil mee doortrekt dan is het problematisch.
Of als je filter vuil is en je krijgt een slechte brandstoftoevoer bij koudstart kan je ook problemen krijgen.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.