Ervaringen met Brakemax schijven/blokken

Gestart door 850blues, 15-10-2005 16:59:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M a r c

Ik zeg al:  "het kan ook goed gaan".  Wellicht dat de verkopende partij uit ervaring weer dat het goed werkt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Vandaag zijn (eindelijk) de Brakemax schijven gemonteerd.

Toen ik thuis kwam, zag ik dat de voor- en achterschijven niet op dezelfde manier zijn gemonteerd.
Volgens mij liggen de voorschijven verkeerd om, of niet?

Voorzijde:




Achterzijde:


Eugene

Ziet er goed uit, maar ik heb ze aan de voorkant hetzelfde als hoe jij ze aan de achterkant hebt.

Bonkolok heeft ze hetzelfde als jouw aan de voorkant, dus misschien is er iets in design veranderd?

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: Eugene op 10-06-2006 10:08:48
Ziet er goed uit, maar ik heb ze aan de voorkant hetzelfde als hoe jij ze aan de achterkant hebt.



Jij hebt ze aan de achterkant toch ook? En die liggen hetzelfde als de voorkant?

Ik had 't idee dat ze dan voor en achter hetzelfde zouden moeten liggen, zoals bij jou dus.....

Ik zal volgende week 'ns vragen aan de monteur waarom ze zo liggen. Of er merktekens of zo op staan.

fearless

Ik heb ze voor en achter net zoals jij ze achter hebt.

Eugene

Citaat van: elianmars op 10-06-2006 15:07:51

Jij hebt ze aan de achterkant toch ook? En die liggen hetzelfde als de voorkant?

Jup, ik heb ze voor en achter. En beide liggen hetzelfde als die bij jouw achter.

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Ze liggen nu wel goed, hoor!  :D

Ik heb het daarnet zelf maar gedaan. Stelt inderdaad niet veel voor. Achteraf had ik 't best zelf kunnen doen.
Nou ja, de volgende keer dan maar  ;D

elianmars

Om nog even op de oude remmen terug te komen: Bijna alle oude remblokken waren gescheurd. Is dat normaal??

Eugene

Citaat van: elianmars op 13-06-2006 09:03:55
Om nog even op de oude remmen terug te komen: Bijna alle oude remblokken waren gescheurd. Is dat normaal??

Mijne waren erg dun, en in allebei de voorste zat een scheur. Het ligt eraan hoe dun ze waren of het normaal is...

Als er nog niet 2mm op zat, dan is dat neit zo gek. Waren ze nog 50% dan is het niet normaal

If it's not blown, it sucks...

Emiel


elianmars

Blijkbaar wel "normaal", dus?

Hoe komt dat? Te heet geworden?

Emiel

Dit was een materiaalfout aangezien de stukken eruit vielen. Was na een paar duizend kilometer al zo. Gewoon nieuwe gekregen... ;D

Eugene


If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: Eugene op 13-06-2006 23:39:49
Citaat van: elianmars op 13-06-2006 20:21:55
Blijkbaar wel "normaal", dus?

No way ;)

Nee, dat blijkt idd.

De blokken die er onder vandaan zijn gekomen waren nog niet echt erg versleten. Maar dus wel gescheurd. Niet zo erg als die van Emiel, maar wel gewoon doormidden.... :-\

Nou ja. Ze liggen nu toch ergens in een container....

elianmars

Vanmiddag kwam er een pakketje vanuit Engeland. Via eBay EBC redstuff blokken voor de voorzijde gescoord.
Ze remmen veel beter dan de Textar blokken die bij de Brakemax schijven waren geleverd!

Het enige is dat de linkervoorrem behoorlijk piept. Dat was zowel met de Textar blokken als nu met de Redstuff.
Ik heb kopervet gebruikt, maar dat helpt niet echt veel. Na een paar keer remmen kwam de piep weer tevoorschijn.
Het gekke is dat het alleen aan de linkerkant is. Rechts totaal geen last van piepen.

Toch Hooftman maar even bellen voor anti-trilplaatjes. Voordat de hele remmenzooi vervangen werd, had ik Hooftman daar al voor gebeld. Ze wilden de anti-trilplaatjes liever niet leveren. Beter was het gebruik van kopervet.......  ::) :-\